به سوی فرهنگ واژگان مشترک در علم مدیریت

فرهنگ مدیریت (انگلیسی - فارسی)

به سوی فرهنگ واژگان مشترک در علم مدیریت تالیف: مهدی خادمی گراشی، محمد روشندل، نشر: دانشیار نوبت چاپ: اول (بهار ۸۶)، تیراژ: ۲۲۰۰ نسخه

قیمت: ۴۹۰۰۰ ریال

رشته مدیریت در کشورمان رشته نوپای است. از این رو اندیشمندان علم مدیریت باید برای استحکام بنیان‌های این رشته، زبان مشترک علمی این رشته را تدوین کنند.

یکی از اساسی‌ترین راه‌ها برای شکل‌گیری این زبان، تدوین واژه‌نامه‌ها، لغتنامه‌ یا چیزی است که امروزه در کشور ما «فرهنگ» نامیده می‌شود.

پیشرفت همه جانبه مدیریت در سال‌های اخیر، ضرورت ایجاد زبان مشترک در این رشته را بیش از پیش ضروری ساخته است.به اعتقاد برخی از صاحب‌نظران هر چه این زبان علمی مشترک تقویت شود، دورنمای پیشرفت این رشته روشن‌تر خواهد بود.در این راستا پژوهشگران و اندیشمندان علمی سازمان و مدیریت در کشور از همان سال‌های نخست حضور این رشته در اردوگاه علوم مختلف ایران در این زمینه تلاش‌های فراوانی کرده‌اند که ماحصل آنها، عرضه تعدادی از لغتنامه‌های مدیریت در ایران است. تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد و بایسته است چنین باشد.کتاب حاضر که نتیجه تلاش گروهی پنج ساله از مولفان و جمعی از استادان برجسته مدیریت است، با این هدف عرضه شده است.

کار تدوین فرهنگ مدیریت از سال ۱۳۸۰ شروع شده و پس از چند مرحله ویرایش و تغییرات در سال ۱۳۸۵ و به همت موسسه انتشارات دانشیار به مرحله چاپ رسید.در استفاده از منابع از ورودی‌های متغیر نظیر دایره‌المعارف‌های کسب‌وکار، فرهنگ واژگان در موضوعات تخصصی مدیریت، اصطلاحات و واژگان ترجمه شده از مترجمان شناخته شده مدیریت و همکاری استادان محترم دانشگاه استفاده شد.لازم به ذکر است که لغات و اصطلاحات جمع‌آوری شده در مرحله اول بالغ بر ۶۰۰۰۰ ورودی بوده که با هدف کوچک‌تر شدن فرهنگ و طبعا کاهش قیمت آن اصطلاحات هم ریشه تا حد امکان حذف و لغاتی باقی ماند که بتواند به بهترین شکل پژوهشگران و مترجمان رشته مدیریت را یاری رساند.