مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور با تاکید بر وجود مافیا در حوزه اقتصادی در کشور گفت: دولت نهم و در راس آن دکتر احمدی‌نژاد با توکل به خدا و با تمام توان مصمم است به مبارزه سخت و دشوار خود با مافیا ادامه دهد و تا وقتی مسوولیت اداره کشور برعهده این دولت است، سنگرهای مافیا یکی پس از دیگری فرو خواهد ریخت. به گزارش ایسنا، علی‌اکبر جوانفکر در نوشتاری با اشاره به این بخش از سخنان وزیر سابق اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی که «پدیده مافیا در کشور ما سازمان یافته نیست که عده‌ای نشسته باشند و با فعالیت‌های خاصی بخواهند به کشور ضربه بزنند» افزود: مطلب فوق را جناب آقای دانش‌جعفری در برنامه جمعه شب سیما اظهار کرد؛ شخصی که طی نزدیک به سه سال، سکان مدیریت اقتصاد کشور را در دست داشت.

جوانفکر با بیان این اعتقاد که این سخنان به روشنی از فاصله‌ای عمیق میان باورهای ذهنی وزیر سابق اقتصاد با واقعیت‌های تلخ و غیرقابل انکاری حکایت می‌کند که امروز گریبانگیر ملت ایران است، اظهار کرد: وقتی فریاد رییس‌جمهور از نقش فسادانگیز باندهای مافیایی در اقتصاد کشور بلند شده و از مبارزه سنگر به سنگر با این گونه جریان‌های فاسد سخن به میان می‌آورد، چگونه می‌توان پذیرفت که مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عضو کابینه تا این حد با ساده‌انگاری و خوش‌خیالی، به همکاری با دولتی بپردازد که با همه وجود سرگرم به انجام رساندن یکی از پیچیده‌ترین مصاف‌های سه دهه اخیر ملت ایران است و چگونه می‌توان از چنین فردی توقع مقاومت، ایستادگی و فداکاری در این مبارزه سخت و دشوار را داشت. بدون تردید ملت ایران از واژه مافیا و کارهای مافیایی بیزار و متنفر است، اما این انزجار و تنفر، نه تنها به حل مشکل مافیا در کشور ما منجر نشده بلکه باعث شده است تا مافیا به شکل پیچیده‌تر و هنرمندانه‌تری عمل کند.

وی اظهار کرد: واقعیت‌های پیش رو نشان می‌دهد مافیا در ایران با در اختیار داشتن یک شبکه به هم پیوسته رسانه‌ای و دسترسی به منابع مهم مالی و هم‌چنین جا خوش کردن در ارکان قدرت، بسیار قدرتمندانه، ماهرانه و هوشمندانه عمل می‌کند و می‌تواند افکار و اذهان عمومی و خصوصی را در مسیر اهداف و منویات خود دستکاری کند و سمت و سوی رفتار و گفتار آنها را با خواست و اراده خود تنظیم کند. دکتر احمدی‌نژاد شاید از معدود کسانی باشد که بیشترین شناخت را از قدرت مافیا در ایران به دست آورده و با صراحت نیز اذعان کرده است که دولت به لحاظ تبلیغی حریف مافیا نمی‌شود؛ اما این اعتراف به منزله یاس و عقب‌نشینی در مبارزه با مافیا نیست. قدرت و خطر مافیا در ایران سبب دست‌کشیدن دولت احمدی‌نژاد از مبارزه با آن نخواهد شد و این دولت نمی‌تواند چشم خود را روی هم بگذارد و حقایق را نادیده بگیرد.

وی تصریح کرد: مبارزه با مافیا در ایران نیازمند افشاگری و حساس‌کردن شاخک‌های حسی جامعه نسبت به عملکرد باندهای مافیایی است؛ باندها و گروههایی که در دو دهه اخیر با رانت‌خواری، به مجوزها و انحصارات خاص در عرصه بازرگانی خارجی دست یافته‌اند و با بهره گرفتن از ابزارهای متنوع و متعددی که در اختیار دارند، به سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی در مسیر تصمیمات و اقدامات دولت که در جهت منافع ملت انجام می‌شود، سرگرم هستند. رفتار و عملکرد مافیایی آنها مبتنی بر تضییع حقوق و منافع ملی و ایستادگی در برابر اراده و خواست ملت ایران است.

جوانفکر گفت: شبکه‌های انحصار به حدی قدرتمند هستند که حتی در مراجع تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری نیز قدرت مانور دارند و قانون و مقررات را به نحوی که مطلوب نظرشان باشد به تصویب می‌رسانند. فردی که با استفاده از رانت ارتباط و نفوذ در ارکان قدرت، انحصار واردات سیگار را در ید اختیار خود گرفته و دیگران را برای پرداخت باج سبیل چند میلیارد تومانی تحت فشار قرار می‌دهد و حتی رییس دخانیات ایران را تهدید به برخورد می‌کند، اگر رفتار مافیایی ندارد، چه چیزی را نشانه گرفته است و در جست وجوی چیست؟ یک شبکه دیگر انحصار که قادر است ابزار رسانه‌ای را با هدف تحریک احساسات و تهییج افکار عمومی به خدمت بگیرد تا دولت را برای موافقت با توزیع یک داروی وارداتی میان بیماران تحت فشار قرار دهد و از این طریق پول گزافی را به جیب بزند، اگر سرگرم انجام یک کار مافیایی نیست، پس مشغول چه کاری است؟

یک موضوع دیگر به شکر مربوط می‌شود که شبکه انحصار آن را با قیمت ارزان وارد کشور کرد و دولت برای حمایت از تولید داخلی، شکر را از کارخانه‌های تولیدکننده به قیمت هر کیلو۵۶۰ تومان خرید. در این میان گروهی پیدا شدند که قصد داشتند شکر ارزان را به نام تولید داخل به ازای کیلویی ۵۶۰ تومان به دولت بفروشند و هنگامی که دولت متوجه ترفند آنها شد، با استفاده از ابزار رسانه، دولت را متهم به واردات شکر و ضربه زدن به تولید کردند. آیا می‌توان در برابر این رفتار مافیایی چشم برهم نهاد و آن را نادیده گرفت؟

مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور اظهار کرد: دولت احمدی‌نژاد نه فقط یک دولت مهندسی و کارگری بلکه یک دولت علمی و دانشگاهی است و با استدلال و منطق بر این نکته تاکید می‌کند که منابع پولی باید در تمام کشور توزیع بشود و از تکرار روندهای گذشته که سبب بلوکه شدن منابع بانکی در دست یک عده خاص شده بود، جلوگیری شود. دولت نهم با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان، اقدام به حمایت و راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک تولیدی کرد وشش‌هزار میلیارد تومان از وام‌های بانکی را در قالب اعتبارات زودبازده در اختیار آنها قرار داد. فریادها از همه سو بلند شد که این کار تورم‌زاست، این درحالی است که مجموعه وام‌های بانکی به بیش از ۲۰۰هزار میلیارد تومان می‌رسد، چگونه است که آن ۱۹۴هزار میلیارد تومان تورم زا نیست و این شش هزار میلیارد تومان که سبب تولید و اشتغال در کشور شده است، تورم‌زاست؟ آیا می‌توان بر روی مافیای رسانه‌ای چشم فرو بست و نقش مخرب و سازماندهی شده آنها را برای مختل کردن تصمیمات و اقدامات اصولی و تاثیرگذار دولت نهم نادیده گرفت؟ مافیای ایران با بهره گرفتن از ابزار تبلیغات، آنچنان استادانه عمل می‌کند که جبهه مقابل خود را در افکار عمومی به جای متهم مافیا می‌نشاند. مافیای ایران این رفتار را از عملکرد مافیا در غرب و به خصوص در اروپا الگو برداری کرده است. مافیای رسانه‌ای در ایران، بیش از همه محصول عملکرد باندهایی است که برای از کارانداختن نظام اسلامی در دوره قبل از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و با تحصن و اعتصاب و استعفا، نظام اسلامی را به چالش کشیدند.

رییس‌جمهور تا کنون در چند نوبت، سرنخ‌هایی از فعالیت باندهای مافیایی را فاش ساخته است و اینک نوبت اصحاب رسانه است تا برای تنویر افکار عمومی به تحقیق، پژوهش و پرسشگری بپردازد و پرده از فعالیت باندهای مافیایی بردارد؛ اما در اینجا نیز مشاهده می‌کنیم که مافیای رسانه‌ای با رفتار ماهرانه و هنرمندانه خود، مانع از ریشه‌یابی موضوع، در فضای رسانه ای کشور می‌شود و اذهان دست‌اندرکاران و فعالان عرصه رسانه‌ای را آن‌چنان دستکاری می‌کند که آنها نیز دچار تردید، ابهام و شبهه می‌شوند و نه تنها، تحقیق و بررسی پیرامون عملکرد مافیا که بیش از همیشه ضرورت یافته است، به فراموشی سپرده می‌شود، بلکه رییس‌جمهور نیز نسبت به اصل وجود مافیا در معرض پرسش خبرنگاران قرار می‌گیرد!

جوانفکر در پایان گفت: دولت نهم و در راس آن دکتر احمدی‌نژاد با توکل به خدا و با تمام توان مصمم است به مبارزه سخت و دشوار خود با مافیا ادامه دهد و تا وقتی مسوولیت اداره کشور بر عهده این دولت است، سنگرهای مافیا یکی پس از دیگری فرو خواهد ریخت.