تقوی: جبهه پایداری از پول جریان انحرافی استفاده می‌کند و کاندیداهای مشترک با این جریان دارد

دنیای اقتصاد- جبهه پایداری که از ابتدای شکل‌گیری به تعبیر اسدالله بادامچیان «خود را دست بالا گرفت» حالا بعد از آنکه مذاکراتشان با کمیته وحدت اصولگرایان به نتیجه نرسیده، ظاهرا تصمیم‌های دیگری دارند. تلاش این تشکل سیاسی که برخی آن را همان «رایحه خوش خدمت» با فضایی تازه می‌دانند درباره عدم حضور نمایندگان لاریجانی و قالیباف در ۸+۷ هم با ناکامی مواجه شده تا آیت‌الله مهدوی‌کنی از اتمام حجت با آنان سخن بگوید. پس از این اتمام حجت آیت‌الله مهدوی کنی بود که انتقادات آنها نسبت به کمیته ۸+۷ افزایش پیدا کرد و بعد از آن اعلام موجودیت این جبهه در استان فارس رسما جدایی آنها از اصولگرایان را کلید زد به طوری که سیدرضا تقوی، عضو ارشد کمیته ۷ نفره می‌گوید:«این جبهه عنوان کرده است که برای انتخابات لیست نمی‌دهد اما در حال حاضر روند کار غیر از این است و کاری که در استان‌ها پیش می‌رود و تشکل‌هایی که شکل می‌گیرد نشان‌دهنده چیز دیگری است. ما پیش‌بینی می‌کنیم که جبهه پایداری در انتخابات لیست جداگانه‌ای می‌دهند.» در عین حال تاکنون برخی شائبه‌ها در خصوص ارتباط جبهه پایداری با جریان انحرافی وجود داشت که به عقیده تقوی «جبهه پایداری از پول جریان انحرافی استفاده می‌کند و حتی در برخی استان‌ها کاندیداهای جریان انحرافی با جبهه پایداری یکسان است.» همچنین علی مطهری از منتقدان جبهه پایداری نیز معتقد است: «جبهه پایداری ابزار دست احمدی‌نژاد و مشایی قرار گرفته است.» حال با این اظهارات صریح سیدرضا تقوی باید پرونده جبهه پایداری برای ائتلاف با اصولگرایان را بسته تلقی کرد؛ به خصوص اینکه وی از ارتباطات پشت پرده جریان انحرافی با جبهه پایداری خبر داده است.

روایت تقوی از سیر فعالیت جبهه پایداری

به گزارش «ایلنا» حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین گفت: مباحث زیادی درباره هسته مرکزی اصولگرایان شکل گرفت و با نسخه‌ای که از قبل داشتیم (گروه ۶+۵) قرار بر این شد که دو نفر از جبهه پیروان خط امام و رهبری، دو نفر از ایثارگران و رهپویان، یک نماینده از طرف لاریجانی و یک نماینده از طرف قالیباف به مجموعه دعوت شوند. تقوی گفت: در این میان با محوریت آیت‌الله مصباح یزدی جبهه پایداری تشکیل شد و به این ترتیب از آنها نیز دعوت کردیم که در تشکل اتحاد اصولگرایی شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه اعضای جبهه پایداری طی دو نامه مطالبی را برای ما بیان کردند، تصریح کرد: در این نامه اشاره شده بود که ما‌‌ همان اصولگرایانی هستیم که احمدی‌نژاد را به رییس‌جمهوری رساندیم بنابراین ما تعدادمان بیشتر است پس باید در بخش ۸ نفره ۳ نفر و در بخش ۷ نفره نیز یک نماینده داشته باشیم. اما اگر این مساله اتفاق می‌افتاد تصمیمی که ما برای گروه گرفته بودیم به هم می‌خورد.

اشکالات جبهه پایداری به ۸+۷

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: یکی دیگر از‌ اشکالاتی که جبهه پایداری به ما دارد این بود که لاریجانی و قالیباف در حوادث پس از انتخابات سکوت کرده‌اند و عملکرد مطلوبی نداشتند، نباید در این تشکل نماینده فردی داشته باشند. جبهه پایداری خواستار عدم حضور باهنر در کمیته ۸+۷ نیز شده بود.تقوی با اشاره به اینکه به آنها عنوان کرده‌ایم که این مرزبندی‌هایی که در تفکر شما وجود دارد در اینجا وجود ندارد، ادامه داد: ما خواست آنها را قبول نکردیم و آنها از آیت‌الله مهدوی‌کنی درخواست وقت کردند ملاقاتشان ۲ساعت و نیم طول کشید، مطالب خوبی بیان شد و پاسخ‌های خوبی نیز داده شد. وی افزود: ‌برای جلسه بعد و برای حفظ وحدت خودمان آنها را دعوت کردیم و به آنها گفتیم که برای حفظ وحدت دعوت را بپذیرید، مغرور نشوید و به این فکر نکنید که اگر لیست جدا بدهید به پیروزی می‌رسید. ما وقتی پیروزیم که یکی باشیم، اما پیغام دادند که ما بر‌‌ همان شروط اعلام شده پایبندیم.

صحبت‌ها با جبهه پایداری به هیچ نتیجه‌ای نرسید

تقوی ادامه داد: بعد از شنیدن مباحث اعضای جبهه پایداری، با تعدادی از آقایان نزد آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی رفتیم که ایشان را راضی کنیم که پیشنهادهای جبهه‌های پایداری را بپذیرند و عنوان کردیم این ترکیب که آیه قرآن نیست و اگر تغییر بکند اتفاقی رخ نمی‌دهد. وی با اشاره به اینکه من مامور شدم تا با آیت‌الله مهدوی‌کنی صحبت کنم، گفت: در ابتدا آیت‌الله مهدوی‌کنی با تغییر ترکیب کمیته ۸+۷ مخالفت کردند و عنوان کردند اگر تغییرات را بپذیریم نیروهای دیگر هم درخواست می‌کنند که برای آنها نیز عضوی در نظر گرفته شود. تقوی افزود: من گفتم ما به عنوان گروهی که باید به شما مشورت دهیم تشخیص داده‌ایم که این تغییرات انجام شود شما نیز در صورت صلاحدید بپذیرید، ایشان گفتند اگر حرف این است می‌پذیرم اما بدانید که من مخالفم اگر می‌خواهید اجرا کنید بروید اجرا کنید به این شرط که در گروه هفت نفره حجت‌الاسلام آقاتهرانی باشد و در گروه هشت نفره آقایان لنکرانی و زارعی باشند. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: بعد از این قرار شد که یکی از شخصیت‌هایی که با اعضای جبهه پایداری در ارتباط است نزد آن‌ها رفته و آنها را دعوت کند اما آنها گفتند که این تنها بخشی از خواسته‌های ماست و خواسته‌های دیگر هم باید تامین شود. تقوی گفت: وقتی مخالفت آنها را دیدیم به آقای حسین فدایی و آیت‌الله کعبی گفتیم که به صورت فردی بروند با اعضای جبهه پایداری صحبت کنند و تا آخر ماه رمضان هم به آنها مهلت دادیم اما صحبت‌ها به هیچ نتیجه‌ای نرسید.

جبهه پایداری در انتخابات لیست می‌دهد

وی تاکید کرد: اعضای جبهه پایداری به ما گفتند برای انتخابات نیامده‌ایم بلکه ما برای کاری فرا‌تر از انتخابات آمده‌ایم. ما در انتخابات لیست نخواهیم داد و شما را هم تضعیف نخواهیم کرد و با حرکت وحدت بخش شما مقابله نخواهیم کرد. اما در حال حاضر روند کار غیر از این است و کاری که در استان‌ها پیش می‌رود و تشکل‌هایی که شکل می‌گیرد نشان‌دهنده چیز دیگری است. ما پیش‌بینی می‌کنیم که جبهه پایداری در انتخابات لیست دهد. عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان به مواضع جبهه پایداری اشاره کرد و گفت: اعضای این جبهه آیات مهدوی کنی و یزدی را پرهیز می‌دهند از اینکه به دامن فتنه بیفتید اما آیت‌الله مصباح‌یزدی عنوان می‌کند نمی‌توان از آیت‌الله مهدوی‌کنی عبور کرد و ایشان خط قرمز هستند. البته آیت‌الله مصباح هیچ گاه این جمله را به کار نبرده بودند که اعضای جبهه پایداری به ۸+۷ ملحق شوند بلکه ایشان معتقد بودند که نباید وحدت را خدشه دار کرد.

از پول جریان انحرافی استفاده می‌کنند

وی در پاسخ به سوالی درباره رابطه جریان انحرافی و جبهه پایداری گفت: تفسیرهای زیادی در این زمینه وجود دارد خودشان عنوان کرده‌اند که ارتباط نداریم اما اطلاع داریم در برخی استان‌ها کاندیداهای آنها یکی هستند. تقوی افزود: از ایشان پرسیده شده که چرا تکلیفتان را با جریان انحرافی مشخص نمی‌کنید و پاسخ داده‌اند‎، هرگز این کار را نمی‌کنیم و ما از پول و اعتبار آنها استفاده می‌کنیم و در موقع انتخابات نیروهای خودمان را مطرح می‌کنیم.

مطهری: ابزار دست احمدی‌نژاد و مشایی‌اند

علی مطهری پیش‌بینی‌های خود را درباره جبهه پایداری این چنین بیان می‌کند:«معتقدم جبهه پایداری یک جریان فرصت‌طلب است و انقلابیون راستین باید در تضعیف آن بکوشند. من عاقبت خوبی را برای آن پیش‌بینی نمی‌کنم مگر اینکه افکار و رفتار خود را عوض کنند.»مطهری با طرح این سوال که «باید از آنها پرسید مرجع تشخیص این امور که مثلا خواص مردود چه کسانی هستند، کیست؟» به خبر آنلاین گفت: «آنها می‌گویند امثال لاریجانی و قالیباف‌اند، ما می‌گوییم خود آنها هستند.» وی افزود: «جبهه پایداری قبل از آنکه گروهی از جامعه را نمایندگی کنند، نمایندگی آقای احمدی‌نژاد و مشایی را به عهده دارند و اینکه می‌گویند ما آقای احمدی‌نژاد را قبول داریم، اما مشایی را قبول نداریم، یک تناقض است. چون آقای احمدی‌نژاد بارها گفته است که من افکار مشایی را قبول دارم و مشایی فردی زلال است. بنابراین این دو از هم تفکیک‌ ناپذیرند و در واقع یک روح در دو بدن هستند. در واقع جبهه پایداری ابزار دست احمدی‌نژاد و مشایی قرار گرفته است.»