معاون فرهنگی و بسیج اجتماعی سپاه گفت: مسوولین مراقب باشند که انکار و غفلت از جنگ فرهنگی صدمات جبران‌ناپذیری برای ما در پی خواهد داشت. به گزارش فارس؛ حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی و بسیج اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری که صبح جمعه در خصوص ماموریت‌های سپاه در حوزه فرهنگی و جنگ نرم برگزار شد، با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص باور جنگ نرم و فرهنگی اظهار کرد: ما در برابر جنگ فرهنگی قرار داریم و آغازگر جنگ فرهنگی نیستیم حتی به دنبال آن نیز نبوده‌ایم، اما در حال حاضر ما در مقابل جنگ فرهنگی دشمن هستیم و مقابله با آن باید از جنس خودش باشد.

مقدم‌فر ادامه داد: امروز دنیا هم متوجه این حقیقت شده است و این خیلی ساده‌لوحانه است که ما جنگ نرم و جنگ فرهنگی را باور نداشته باشیم.

مقدم‌فر افزود: باید به مسوولین گفت مراقب باشند انکار و غفلت از جنگ فرهنگی صدمات جبران‌ناپذیری برای ما دارد و راه مقابله هوشمندانه با دشمنان را سد می‌کند. معاون فرهنگی و بسیج اجتماعی سپاه با بیان اینکه انکار جنگ فرهنگی ناشی از غفلت است، با اشاره به خبرهای منتشر شده پیرامون ارتش سایبری و انتساب آن به سپاه گفت: در ساختار سپاه چیزی به عنوان ارتش یا سپاه سایبری نداریم، اما سپاه و بسیج در داخل خود میلیون‌ها بسیجی دارد که این بسیجیان بخش قابل توجهی از مردم و تکلیف‌گرا هستند. مقدم‌فر ادامه داد: امروز اگر بسیجیان احساس می‌کنند جنگ سایبری علیه کشور وجود دارد، ده‌ها ارتش علیه جنگ سایبری دشمن تشکیل می‌دهند.

استاکس نت می‌توانست نیروگاه بوشهر را از پای درآورد

معاون فرهنگی و بسیج اجتماعی سپاه تاکید کرد: به عنوان مثال ویروس استاکس نت می‌توانست نیروگاه بوشهر را از پای درآورد، اما با هوشمندی و تلاش متخصصان کشور ناکام ماند و مشخص است که این ویروس توسط دشمنان ما ساخته شده است و امروز همه اذعان دارند جنگ سایبری می‌تواند از جنگ سخت، سخت‌تر و خساراتش بیشتر باشد.

تلاش دشمن برای هک کردن سایت‌های موثر نظام

مقدم‌فر با اشاره به اتفاقات پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ گفت: فتنه ۸۸ تجلی جنگ نرم دشمن در عرصه‌های مختلف بود. آنها برای هک کردن سایت‌هایی نظیر صدا و سیما، خبرگزاری فارس، سایت مقام معظم رهبری و دیگرخبرگزاری‌های موثر دست به هر اقدامی می‌زدند که در این راستا یکی از مسوولین ارتش سایبری اسرائیل گفته است که «کامپیوترها و صفحه کلیدها جدیدترین سلاح‌های ما و توئیتر و شبکه‌های اجتماعی تازه‌ترین منابع اطلاعاتی ما هستند.»