روزنامه جمهوری اسلامی هم از انتصاب شهرام دبیری به معاونت پارلمانی رئیس‌‌جمهور انتقاد کرد و آورد: «این فرد اگر هیچ ایرادی نداشته باشد، برخورداری او از امکاناتی که موجب فاصله داشتنش از مردم شده، با خط‌‌مشی مورد نظر نهج‌‌البلاغه برای کارگزاران نظام که مورد تاکید دکتر پزشکیان در تبلیغات انتخاباتی بود، سازگاری ندارد.» روزنامه فرهیختگان هم در مطلبی شروع کابینه را با بوروکرات‌‌ها خواند و نقش هر کدام از معاون‌‌ها را بسیار تاثیرگذار در پیشبرد برنامه‌‌های دولت دانست.روزنامه اعتماد اما در گزارشی به «نقش پیشرانی یاران رئیس‌‌جمهور» اشاره کرد و نوشت: «رئیس‌‌جمهور منتخب و یاران نزدیک او اما این‌‌بار با تشکیل کمیته‌‌ها و کارگروه‌‌های ویژه‌‌ای تلاش کردند تا نقیصه دموکراسی و حاصل دموکراسی ناقص را در این خصوص جبران کنند.» روزنامه جوان در مطلبی با عنوان «داستان بابابزرگ‌‌های دولت!» نوشت: «منصوبان جدید رئیس‌‌جمهور هر یک داستانی شنیدنی دارند؛ و البته اگر خودشان این داستان را تعریف کنند، بیشتر به داستان بابابزرگ‌‌ها شبیه خواهد بود!

وضعیت سنی معاونان رئیس‌‌جمهور به‌‌رغم هیاهوی شورای راهبری روی امتیازدادن به جوانان و افراد زیر ۵۰ سال حتی صدای برخی همراهان رئیس‌‌جمهور را درآورده است. برخی از نزدیکان دولت که در تبلیغات هم همراه رئیس‌‌دولت بودند، حتی از اینکه افراد ته فهرست پیشنهادی شورای راهبری با فشار و لابی‌‌گری قرار است وزیر شوند، صدای‌‌شان درآمده است؛ و این آبروریزی را موجب بربادرفتن سرمایه اجتماعی دولت و درواقع سرمایه‌‌ای که با شورای راهبری اندوخته شد، می‌‌دانند. کسانی که یک روز سابقه کار مرتبط ندارند و مدرک بی‌‌ربط هم دارند.» روزنامه شرق هم در یادداشت صفحه یک خود به مقوله جوان‌‌گرایی در دولت جدید تاکید کرد: «تحول‌‌آفرینی به‌‌جز تجربه، نیازمند پارامترهای مهم دیگری است که اتفاقا آنها را در مدیران جوان بهتر می‌توان یافت. مطالعات بین‌المللی ثابت کرده است که مدیران جوان از کارآیی بیشتری نسبت به بزرگسالان خود برخوردارند.

در یک مورد، ۴۴‌درصد از کارآمدترین رهبران مورد مطالعه را افراد زیر ۳۰ سال تشکیل داده بودند؛ در حالی که تنها ۲۰‌درصد از افراد بالای ۴۵ سال موفق شده بودند در میان رهبران کارآمد قرار بگیرند!» این روزنامه همچنین در یادداشت دیگری با عنوان «دولت جدید و معضل کولبری» تاکید کرده است: «دولت جدید از همین روزهای آغازین شروع‌‌به‌‌کار با تشکیل یک کمیته تخصصی در سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی باید برای کولبری تدابیری بیندیشد. تدوین برنامه‌‌های توسعه استان‌‌های مرزی بر‌‌مبنای آمایش سرزمین ضرورتی فوری است تا هم مشکلات این استان‌‌ها کم شود و هم برای رفع بیکاری راه‌‌حلی پایدار و هم برای کولبری تدابیری ساختاری اندیشیده شود. کولبران رنج‌‌دیده را دریابیم.»