او در پاسخ به این پرسش که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون تلفیق بررسی شده است؟ اظهار کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در جداول باید بیاید که مربوط به بخش دوم لایحه بودجه است. همچنین در مورد بودجه عمرانی هنوز بحثی در کمیسیون تلفیق مطرح نشده است. این نماینده مجلس تاکید کرد: عوارض گمرکی را در بخش کالاهای وارداتی و کالاهای اساسی به ۲ درصد کاهش دادیم و نهاده‌های دامی را هم کمیسیون تلفیق به این بخش اضافه کرد و عوارض گمرکی آنها نیز ۲ درصد کاهش یافت.

موافقت با افزایش یک درصد مالیات ارزش افزوده

درهمین حال به گزارش «ایسنا»، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از مصوبه این کمیسیون برای افزایش یک درصد مالیات ارزش‌افزوده در سال آینده خبر داد. منابع حاصله به میزان ۷۰‌هزار میلیارد تومان و سایر منابع بودجه‌ای صرف تامین اعتبارات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در سال آینده می‌شود. زارع یادآور شد که این مصوبه در صورت تصویب در صحن علنی و تایید شورای نگهبان اجرایی می‌شود. ازسوی دیگر احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در گفت‌وگو با «ایرنا»، از مصوبه این کمیسیون برای معافیت مالیاتی خودروهای لوکس تا سقف سه و نیم میلیارد تومان خبر داد. همچنین طبق مصوبه این کمیسیون، خانه‌های لوکس تا سقف ۳۵ میلیارد تومان از پرداخت مالیات معاف شدند مضافا اینکه ویلاهای در حال ساخت نیز مشمول پرداخت مالیات بر خانه‌های لوکس نخواهند شد.

کمیسیون تلفیق بودجه، طبق آیین‌نامه جدید مجلس قرار است در دو بخش به بررسی لایحه بودجه بپردازد‌. در مرحله اول بخش درآمدی لایحه بودجه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت که تا نیمه بهمن به طول خواهد انجامید. این کمیسیون همچنین در ادامه به بررسی بخش دوم (بخش هزینه‌ای) بودجه خواهد پرداخت. کمیسیون تلفیق طبق آیین‌نامه ۱۰ روز فرصت دارد تا لایحه بودجه را مورد بررسی قرار داده و گزارش کار خود را به صحن مجلس ارائه کند. بررسی بخش درآمدی بودجه بیش از دو هفته در صحن به طول خواهد انجامید و جلسات صحن در این مدت برای بررسی بودجه دو نوبته و در صورت نیاز سه نوبته خواهد بود.

در همین راستا روز ۱۳دی ماه احد آزادی‌خواه، عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در گفت‌وگو با «ایسنا» اعلام کرده بود که بخش دوم لایحه بودجه بعد از انتخابات در مجلس بررسی می‌شود و دیگر بحث به لایحه یک‌دوازدهم نمی‌رسد. اما مجلس در حالی از روز شنبه وارد بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه شده است که پیش از این در تاریخ ۲۱آذر نمایندگان مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ مخالفت کرده و در فرصتی ۷روزه به دولت خواستار اصلاحات آن شده بودند. مهم‌ترین دلیل رد کلیات لایحه بودجه عدم توجه به اجرای مصوبه مجلس در متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بیان شده بود. در ادامه روز ۲۹آذر نمایندگان مجلس با کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ موافقت کردند و با توجه به تصویب کلیات، لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق برای بررسی جزئیات آن ارجاع شد.