در این گزارش آمده «با این اقدام بانک مرکزی، دیروز تا لحظه تنظیم این گزارش، بهای دلار و یورو تا ۱۵۰۰ تومان و درهم ۱۴۵ تومان کاهش یافت. در آخرین معاملات دیروز بازار متشکل ارزی که ساعت کاری آن تا ۱۷ تمدید شده بود، صرافی ملی هر دلار را به قیمت ۴۲ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه کرد و آخرین نرخ صرافی‌ها نیز ۴۲ هزار و ۴۱۱ تومان درج شد.»  روزنامه همشهری در «کوچ بزرگ» مدعی شده ۸۵ میلیون کاربر در ۵ پیام‌رسان داخلی حضور دارند و نوشت: «۶۰درصد تعداد پست‌ها و ۶۵درصد لایک‌ها در اینستاگرام در ۳ ماه کاهش یافته است. ۴ ترابیت برثانیه ترافیک اینترنت بین‌الملل قبل از آشوب‌ها به ۵/ ۲ ترابیت برثانیه رسیده است.

۱۰میلیون کاربر جدید در ۳ماه به‌طور متوسط در پیام‌رسان‌های داخلی فعال شده‌اند.»  «پاشنه آشیل ایران» سرمقاله هم‌میهن است که وضعیت اقتصادی را پاشنه آشیل ایران دانسته است. «مشکلات کنونی اقتصاد ایران در دولت روحانی هم بود، ولی آمدن دولت جدید چند مشکل اساسی درست کرده است که بهبود اقتصاد را به حالت تعلیق درآورده است. وابستگی شدید به فروش ارزان نفت به چین، تامین کسری بزرگ بودجه از طریق نظام بانکی، ناتوانی در کنترل قیمت ارز و... همه و همه مشکلاتی است که نشان می‌دهد دولت و نیروهای کنونی قادر به شناخت مشکلات و راه‌حل‌های آن نیستند.» ‌  

فرهیختگان، زارع‌پور را «وزیر کمی ارتباطات و خیلی اشتباهات» و «سخنگوی ستاد فیلترینگ» دانست و نوشت: «عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس رفت تا به این سوال عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان پاسخ دهد که علت استنکاف او و شرکت مخابرات از اجرای قانون درخصوص تبدیل‌وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات چیست و چرا در قامت وزیر جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت حاکمیتی خود برای اجرای قانون استفاده نمی‌کند؟ کاری به مدل پاسخ دادن‌های زارع‌پور نداریم که حتی اگر اسم و عنوانش را هم از ابتدای اظهاراتش ‌برداریم، می‌توان فهمید اینها را او گفته و طبق معمول از وظایفی که برعهده‌اش بوده شانه خالی کرده و بیش از آنکه وزیر ارتباطات باشد، سخنگوی ستاد فیلترینگ بوده، مساله مهم‌تر اینجا ولی دغدغه مجلس و اجحافی است که با این سوال و آن کارت زرد به وزیر اول به همه مردم ایران و بعد به ایثارگران عزیز کرد و با طرح چنین مساله و سوالی، به نوعی این پیام را به جامعه فرستاد که دغدغه و مطالبات ملت، جایی در خانه و اذهان نمایندگان ملت ندارد و مجلس چیزهایی را پیگیری می‌کند که خودش می‌خواهد، گزینشی، بی‌اولویت و گم بین انبوهی از مطالبات و مسائل روز جامعه!».  روزنامه سازندگی در «چرخه تحریم و فساد» با اشاره به نامه احمد توکلی به ابراهیم رئیسی نوشت: «احمد توکلی از اعطای امتیاز واردات ۱۳ میلیون تن کالای‌ اساسی بدون رعایت قانون توسط وزارت جهادکشاورزی به یک شرکت تازه‌کار پرده برداشته و این قرارداد عجیب را از حیث اهمیت موضوع، شدت پنهان‌کاری، نقض قوانین مادر و ایجاد رانت، بی‌سابقه دانسته است.»