روزنامه فرهیختگان نیز در مطلبی با تیتر حکمرانی نو را از مجلس شروع کنید درصفحه اول خود با بیان اینکه از زمان آغاز التهابات اجتماعی در کشور این گزاره را بارها از زبان مسوولان مختلف شنیده‌‌ایم که قرار است اصلاحات ساختاری در دستورکار قرار گیرد، نوشت: از ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم چند مساله به عنوان دستورکارهای ویژه بهارستان‌‌نشینان روی دوش نمایندگان قرار گرفته است. بهبود فضای کسب‌‌وکار، اصلاح نظام بانکداری، بهبود اوضاع مسکن و خودرو، اصلاح نظام سربازی، اصلاح نظام انتخابات و اصلاح ساختاری بودجه ازجمله مواردی است که مردم تحقق آنها را از نمایندگان مجلس مطالبه می‌کنند. این روزنامه اصلاح ساختاری بودجه را مهم‌ترین اقدام اصلاحی در اقتصاد کشور دانسته است.

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم عباس عبدی با تیتر قطار پیشرفت نوشت: یکی از مسائلی که در نقد ساختار موجود گفته می‌شود، بی‌‌توجهی آنان به عینیت و واقعیت جامعه است. منظور این نیست که لزوما از عینیت اطلاعی ندارند، بلکه چشم خود را بر آن می‌‌بندند و می‌گویند که ان‌‌شاءالله گربه است. یا با توجیهات دیگری آن را به عنوان صورت مساله حذف می‌کنند. برای مثال درباره اعتراضات می‌توان به راحتی گفت که اینها اندک هستند، یا از خارج پول می‌گیرند و هدایت می‌شوند و صدای مردم جای دیگری است. عبدی در ادامه این مطلب نوشت: گرچه وضعیت ارز در روزهای اخیر و سیاست‌های عجیب در قیمت خودرو و ارز اوضاع را بدتر نشان می‌دهد ولی بیش از این نیازی به توضیح نیست. فقط باید پرسید که چگونه دولت به خود اجازه می‌دهد که با وجود این وضع از اصطلاح سرعت قطار پیشرفت سخن بگوید؟

روزنامه شرق نیز گزارشی از بلاتکلیفی دارویی ۴۰۰ بیمار مبتلا به SMA منتشرکرده و نوشته است: داروی مورد نیاز حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به SMA نه‌‌تنها تامین نشده؛ بلکه قرار است درباره داروی این بیماران که حدود شش سال است ۸۰ کشور در دنیا از آن استفاده می‌کنند و تاثیر مثبت درمانی آن به تایید جهانی رسیده است، کار مطالعاتی در ایران انجام شود. اقدامی که علاوه بر هزینه و زمان‌‌بر بودن آن، با جان بیماران بازی می‌کند، به‌طوری که حال بسیاری از این بیماران وخیم‌‌تر شده و تاخیر در مصرف دارو برای یک روز هم صدمات جبران‌‌ناپذیری به همراه داشته است.