وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس بر حق کشورهای منطقه در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درنشست روز گذشته خود در جده به بررسی تحولات کشورهایی چون ایران، سوریه، لبنان، بحرین، یمن، فلسطین، عراق، مصر و سودان و همچنین مسائل اقتصادی، مبارزه با تروریسم و دزدان دریایی، حقوق بشر، محیط زیست و غیره پرداختند. آنها در بیانیه پایانی این نشست با تاکید بر مواضع ثابت خود در قبال امارات بر سر آنچه که حق حاکمیت این کشور بر جزایر سه‌گانه می‌خوانند، مخالفت‌شان را با ایران اعلام کردند.

در ادامه این بیانیه کشورهای عضو بر حق کشورهای منطقه در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در چارچوب ان. پی.تی تاکید کردند و همچنین پیوستن رژیم صهیونیستی به این معاهده و تحت بازرسی قرار گرفتن کلیه تاسیسات هسته‌ای‌اش از سوی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خواستار شدند.

در پی نشست یادشده ، وزیر خارجه عربستان سعودی در همسویی با سیاست‌های رژیم صهیونیستی بدون ابراز نگرانی درباره برخورداری تل‌آویو از کلاهک‌های هسته‌ای، ایران هسته‌ای را عامل تنش در خاورمیانه قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری نهرین‌نت، سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی مدعی شد که طرح هسته‌ای ایران عامل ایجاد تنش و بحران در منطقه است.

الجزیره نیز نوشت که وزیر خارجه عربستان سعودی بار دیگر ادعا کرد که ایران جزایر سه‌گانه را اشغال کرده است و درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت که هیچ اقدامی برای اعتمادسازی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به سوالی در این‌باره گفت: من نمی‌توانم تصور کنم که ایران عامل نابودی منطقه شود زیرا این کشور خود اولین متضرر این جریان خواهد بود لذا باید به دولت‌های منطقه درباره مقاصدش اطمینان دهد.

پایگاه خبری نهرین‌نت در ادامه از تناقض و دوگانگی موجود در سیاست آل سعود ابراز شگفتی کرده و نوشته است: ریاض درحالی از برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کند که تهران بارها بر مسالمت آمیز بودن این برنامه تاکید کرد و درهای تاسیسات هسته‌ای خود را روی بازرسان آژانس انرژی اتمی باز گذاشته است، اما اسرائیل به هیچ وجه با این موضوع موافقت نکرده است.

بر اساس این گزارش، حمله مجدد سعود الفیصل به برنامه مسالمت‌آمیز هسته‌ای ایران بیانگر حمایت آن از مواضع اسرائیل در قبال ایران است.