بازدید فرمانده سپاه از جزایر سه‌گانه ایرانی

سردار جعفری: دست دوستی و برادری کشورهای اسلامی به‌ویژه کشورهای حوزه جنوبی خلیج‌فارس را می‌فشاریم

دنیای اقتصاد- محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه به عنوان نخستین مقام ارشد نظامی ایران روز پنج‌شنبه از جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک بازدید کرد. این بازدید، دومین سفررسمی یک مقام بلند پایه جمهوری اسلامی ایران به جزایر سه‌گانه ایرانی به شمار می‌رود. نخستین سفر رسمی اما به محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور تعلق دارد. سفری که در ۲۳ فروردین ماه سال جاری در قالب سفر استانی به هرمزگان صورت گرفت و واکنش منفی اعراب حاشیه جنوبی خلیج‌فارس را برانگیخت.

در تازه‌ترین رویداد اما سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه از جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک بازدید کرد.به گزارش خبرگزاری فارس، فرمانده کل سپاه در این سفر، با ابراز خرسندی و رضایت از سطح و میزان آمادگی دفاعی یگان‌های رزمی و تقدیر از اراده و همت مردم ابوموسی در عرصه‌های حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی به ویژه در دوران دفاع مقدس گفت: آنچه بدون تردید در هر جمع بسیجی به خاطر هر انسان می‌آید بحث مبارزه در راه توسعه اسلام و تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب است.

جعفری افزود: خدا را شکر می‌کنیم که همین نگاه و تفکر بسیجی، امروز در اقصی نقاط جهان توسعه پیدا کرده و استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و کشورهای حامی آنها را به وحشت انداخته است.وی با اشاره به اینکه نگاه مبارزه با ظلم و استکبار جهانی مایه خیر و برکت انقلاب اسلامی شده است، تصریح کرد: در سایه این نگاه، جوامع و ملل اسلامی می‌توانند با اتکا به توانمندی‌هایشان امنیت و آرامش خود را تامین و با کمک یکدیگر دست ایادی استکبار از کشورهای اسلامی را قطع کنند.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: ما دست دوستی و برادری کشورهای اسلامی به‌ویژه کشورهای حوزه جنوبی خلیج‌فارس را می‌فشاریم و از آنها می‌خواهیم با کمک همدیگر و با اتحاد و برادری دست استکبار جهانی را از منطقه کوتاه و امنیت آب‌ها و سواحل را خودمان تامین نماییم و دشمنان را ناامید کنیم و باعث عزت هر چه بیشتر اسلام عزیز باشیم.

جعفری تاکید کرد: این نگاه در جای جای ایران اسلامی به ویژه در سواحل جنوبی خلیج فارس و جزایر حساس و استراتژیک این منطقه در بین مردم وجود دارد.

در این دیدار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه از میزان آمادگی و توانمندی یگان‌های مستقر در جزایر سه‌گانه گزارشی ارائه کرد.

مخالفت اکثر مقامات نظامی اسرائیل با حمله به ایران

همزمان با سفر سردار جعفری به جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج‌فارس و بررسی توانایی نیروی دریایی سپاه در این جزایر، یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی تاکید کرد، گرچه موضع اسرائیل این است که تمامی گزینه ها در قبال ایران روی میز قرار دارد، اما اکثر مقامات ارشد دفاعی رژیم صهیونیستی مخالف اقدام نظامی علیه ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع سیاسی رژیم صهیونیستی گزارش داد که ژنرال بنی گانتس، رییس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، تامیر پاردو و چندین تن از روسای ارشد موساد در این برهه از زمان مخالف اقدام نظامی علیه اسرائیل هستند.

یدیعوت آحارونوت ادامه داد که مخالفت این مقامات اسرائیلی با اقدام نظامی علیه ایران، در نشست ویژه امنیتی ۹ وزیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل مطرح شد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو، ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل و آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران حمایت کردند اما موشه یعالون، معاون نخست‌وزیر اسرائیل، شائول موفاز، رییس کادیما و مئیر داگان، بنی بیگین، الی ایشای و اووال استینیتس همگی با اقدام نظامی علیه ایران مخالفت کردند.

یکی از منابع سیاسی اسرائیل به یدیعوت آحارونوت اعلام کرد: بدون حمایت گانتس، شانس افزایش حمله به ایران کاهش می‌یابد. اسرائیل باید جامعه بین‌الملل را به تحمیل تحریم‌های بیشتر علیه اقتصاد آمریکا ترغیب کند. این چیزی است که هم‌اکنون حائز اهمیت است.این منبع سیاسی مدعی شد: اسرائیل باید تحریم‌های مالی فلج‌کننده‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل کند که این تحریم‌ها باید اقتصاد ایران را ویران کند. آمریکا و اروپا هنوز به دلایل سیاسی و نگرانی از افزایش قیمت نفت، در خصوص این مساله تردید دارند.

وی اینگونه ادامه داد: ما هنوز مجبوریم منتظر بمانیم و ببینیم که مذاکرات چه می‌شود، اما انگار در این مذاکرات هیچ چیز رخ نمی‌دهد و ایران هنوز به دنبال فعالیت‌های غنی‌سازی است.

ارتش اسرائیل توخالی‌ است

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت همچنین در مطلبی دیگر، با برشمردن نقاط ضعف ارتش صهیونیستی، اذعان کرده است که این ارتش توان درافتادن با تبعات تجاوز به ایران را ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این مقاله نوشته شده است: مدتی پیش روزنامه هاآرتص مصاحبه‌ای را با پروفسور ییشای بار منتشر کرده بود که وی بیان می‌داشت ارتش اسرائیل بدآموزش دیده و از مهارت کافی برخوردار نیست؛ بنابراین نمی‌تواند ماموریت‌هایش را به انجام برساند. بیشترین انتقادات وی در خصوص نیروهای زمینی بود.

در این مقاله با ذکر شواهدی از ضعف نیروهای نظامی صهیونیستی از جمله نامه اخیر نیروهای ذخیره این ارتش به دولتمردان صهیونیست در خصوص احتمال شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت، تصریح شده است: موافقین و مخالفین حمله نظامی به ایران عموما بلند صحبت می‌کنند و تقریبا در سخنانشان همه چیز روشن و واضح است، غیر از یک چیز: «پس از حمله به ایران، گروه‌هایی چون حماس و حزب‌الله پاسخ می‌گویند و به اسرائیل حمله می‌کنند. چه کسی قرار است به آنها به سختی پاسخ گوید؟ که می‌خواهد با آنها روبه‌رو شود؟»

این مقاله نسبتا طولانی با ذکر این نکته پایان پذیرفته که از آنجا که سربازان اسرائیلی از آموزش‌های لازم برخوردار نیستند، تانک‌ها و آلات جنگی تحت اختیار ایشان، تنها یک دکور به نظر می‌رسد!

در همین حال، بسیاری از تحلیلگران، تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران را یک بلوف می‌دانند که با هدف کسب امتیازات بیشتر زده می‌شود. این مقاله نیز شاهدی بر این مدعا است که اسرائیل، توان جنگ حتی با گروه‌های مقاومت را دیگر ندارد، چه رسد با ایران!