زاهدی‌وفا، با دو چالش شایعه دو‌تابعیتی بودن فرزندانش و تعامل اندک با مجلس مواجه است و این موارد می‌تواند نشستن بر صندلی وزارت را برایش دشوار کند. مجلس دو هفته تعطیل بود و قرار است فردا صبح بازگشایی و نامه معرفی زاهدی‌وفا در هیات‌رئیسه اعلام وصول شود. با استناد به آیین‌نامه داخلی مجلس پس از اعلام وصول، مجلس ۱۰ روز فرصت دارد تا صلاحیت گزینه پیشنهادی وزارت را بررسی کند البته منوط به اخذ و اعلام نظر کمیسیون تخصصی وزیر مربوطه. در این میان اما کمیسیون اجتماعی مجلس از تعامل او با مجلس ناراضی است.  حسین گودرزی، ‌‌نماینده ازنا و دورود و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره این نارضایتی به «دنیای اقتصاد» گفته است که یکی از مسائلی که مجلس باید پیگیری کند عدم ارتباط و تعامل ایشان با مجلس تا زمان معرفی به عنوان وزیر است.

به گفته گودرزی، کمیسیون اجتماعی زاهدی‌وفا را دو هفته قبل از معرفی به مجلس به عنوان وزیر ملاقات کرده و نمایندگان بابت این موضوع که او از زمان سرپرستی وزارت کار کمترین ارتباط را با مجلس داشته از وی سوال کرده‌‌اند. زاهدی‌وفا هم اعلام کرده که در بحث حقوق‌‌ها و سایر مسائل حوزه وزارتی گرفتاری داشته است. درهر حال کمیسیون اجتماعی که به عنوان کمیسیون تخصصی درباره زاهدی‌وفا باید نظر دهد هنوز به جمع‌‌بندی نرسیده و قرار است وی عصر سه‌شنبه با حضور در کمیسیون اجتماعی برنامه‌های خود را تشریح کند علاوه بر آن قرار است سایر کمیسیون‌‌ها نیز با زاهدی‌وفا نشست داشته باشند.

گودرزی همچنین درباره مساله دو تابعیتی بودن فرزندان زاهدی‌وفا نیز گفت که به‌کار‌‌گیری مدیران و مسوولان دو‌تابعیتی یکی از مواردی است که مجلس همواره نسبت به آن حساس بوده و بارها هم درباره آن اعلام نظر کرده است، اما تا زمانی که نهادهای رسمی و امنیتی درباره تابعیت زاهدی‌وفا و خانواده ایشان اظهارنظر نکند نمی‌توان درباره آن گمانه‌زنی کرد. اما با توجه به آنکه مجلس از قبل اعلام کرده است که با مسوولان دو تابعیتی برخورد خواهد کرد باید این نکته را پیگیری کرد.

 به گزارش «دنیای اقتصاد» و بنا به اطلاعات موجود از مجلس، تا پیش از معرفی زاهدی‌وفا به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کار، برخی از نمایندگان در راهروهای مجلس اظهار می‌کردند که دولت زاهدی‌وفا را معرفی خواهد کرد و با توجه به آنکه زاهدی‌وفا از مجلس رای لازم را کسب نخواهد کرد، گزینه بعدی که احتمالا محمد عباسی، معاون کنونی وزیر کشور است، معرفی خواهد شد. گودرزی در پاسخ به این پرسش «دنیای اقتصاد» که آیا جریانی در مجلس برای رای ندادن به زاهدی‌وفا شکل گرفته است، اظهار کرد که هر چند فراکسیون‌‌های مختلفی برای کاندیداهای مختلف حساس هستند و فعالیت می‌‌کنند، اما مجلس برنامه‌‌ای برای رای ندادن به زاهدی‌وفا ندارد، ولی در مجلس ۲۹۰ نفر نماینده با مبانی فکری، نظری و عقلی متفاوت وجود دارند که با استقلال رای می‌دهند.

سارا فلاحی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز درباره دو تابعیتی بودن فرزندان زاهدی‌وفا به «دنیای اقتصاد» گفت که وی اعلام کرده بچه‌های من تابعیت کانادا ندارند. بالاخره ایشان باید یک جلسه با کمیسیون‌‌های مختلف بگذارند و برنامه‌های خود را تشریح کنند.  به گفته فلاحی نمایندگان قطعا پس از بررسی عملکرد چهارماهه دوران سرپرستی ایشان و تناسب برنامه‌های‌شان استراتژی خود را ترسیم خواهند کرد. وی گفت: به دلیل تعطیلی مجلس نتوانستیم با نمایندگان رایزنی و فضای کلی حاکم را برای دادن رای اعتماد به ایشان بررسی کنیم.

همچنین علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به «ایرنا» گفته است که «زاهدی‌‌وفا» دنبال حل چالش‌‌های وزارت رفاه است، زیرا رویکرد‌‌های حل مساله دارد و اگر نمایندگان از دیدگاه تخصصی، سوابق و عملکرد زاهدی‌وفا را بررسی کنند او می‌تواند رای اعتماد مجلس را کسب کند.  همچنین «ایرنا» در خبری دیگر به نقل علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس از برگزاری جلسه رای اعتماد زاهدی‌وفا در ۱۰ مهر خبر داده است.