وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تا پایان سال تالیا می‌تواند با کمک‌هایی که شرکت مخابرات به آن می‌کند، تعداد سیم‌کارت‌های خود را به یک‌میلیون برساند. محمدسلیمانی همچنین درباره‌ وضعیت پروژه تالیا گفت: تالیا امکانات و تجهیزات خود را در شهرستان‌ها ایجاد کرده است و مجوز آن نیز صادر شده و ثبت نام هم کرده است، اما در تهران به دلیل محدودیت‌هایی که دارد نتوانسته ظرفیت‌سازی کند، بنابراین اگر ظرفیت‌سازی را انجام دهد شرکت مخابرات به عنوان کارفرمای آن مجوز واگذاری و ثبت نام جدید را در تهران می‌دهد.

سلیمانی گفت: از هفت‌میلیون سیم‌کارت ثبت نام شده در بهمن ماه، تا کنون دو‌میلیون از آنها واگذار شده و شواهد نشان می‌دهد مابقی سیم‌کارت‌ها تا بهمن ماه واگذار خواهد شد.

وی افزود: همزمان با واگذاری‌ها ظرفیت‌سازی هم صورت می‌گیرد و در حال حاضر کلیه مراکز مخابراتی استان‌ها درگیر این امر هستند و تجهیزات لازم در اختیار آنها قرار داده شده است. همچنین شرکت ارتباطات سیار برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و مخابرات استان‌ها را تقویت می‌کند.

سلیمانی با اعلام این خبر که ظرفیت‌سازی‌ها در ۲ استان شرایط خوبی دارد، اضافه کرد: ظرفیت‌سازی در این شهرها در حال اتمام است که به احتمال زیاد در مهر ماه واگذاری تمام سیم‌کارت‌های ثبت نامی در این دو استان انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: واگذاری در حدود ۱۵ شهر بزرگ که تعداد ثبت نام‌های آنها بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰‌هزار سیم‌کارت است تا بهمن ماه طول خواهد کشید. وی درباره‌ کاهش قیمت سیم‌کارت برای ثبت نام در دوره بعد نیز تصریح کرد: هنوز تصمیمی درباره قیمت سیم‌کارت در ثبت‌نام‌های جدید گرفته نشده است، اما اراده دولت در جهت کاهش هزینه‌های ارائه خدمات است و در صورت فراهم شدن شرایط امیدواریم که قیمت ثبت نام سیم‌کارت را به زیر سیصد‌هزار تومان برسانیم.

وزیر ارتباطات در خصوص ارائه‌ سیم‌کارت اعتباری از سوی شرکت ارتباطات سیار نیز گفت: هر اپراتوری در دنیا سرویس‌های مختلفی را باید به مردم بدهد که سیم‌کارت‌های اعتباری نیز جزو آن است و به نظر من باید دست اپراتورها را باز بگذاریم و تا حدودی از بعد رقابتی به این مساله نگاه کنیم. وی افزود: هم‌اکنون در زمینه‌ تلفن همراه بین سیزده کشور خاورمیانه در جایگاه یازدهم قرار داریم و بعد از ما افغانستان و یمن قرار دارند و این به آن معنی است که ما از نظر کمی و ضریب نفوذ در وضعیت مساعدی قرار نداریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در کشور ما نیز دو اپراتور بزرگ کار می‌کنند و اگر این اپراتورها هم طبق برنامه پیش روند، نیازهایی که در این زمینه وجود دارد را ظرف سه تا چهار سال آینده نیز نمی‌توانیم برطرف کنیم و نیاز به سیم‌کارت اعتباری به ویژه برای جوانان کشور امری بدیهی و غیر قابل انکار است.