به گزارش «ایسنا»، وی با طرح این پرسش که وضعیت احمدرضا جلالی مشخص است ولی حمید نوری کجاست و چه سرنوشتی پیدا کرده است، ادامه داد: موازین قانونی و حقوقی در حوزه داخلی و بین‌المللی درباره حمید نوری صورت نگرفته و جای اعتراض است. شرایط حمید نوری تحت تاثیر القائات گروهک منفور معاندین با جمهوری اسلامی با انگیزه سیاسی است. از آقای نوری حق دسترسی به وکیل را منع کردند که جزو حقوق مسلم دادرسی‌‌هاست. وی افزود: قریب ۲۰ روز تماس تلفنی آقای نوری را قطع کردند و دو سال در انفرادی است و اجازه ملاقات ندادند و منع کردند. اینها حقوق بشری است که از آن تعریف می‌کنند و تعریف آن را در شرایط نوری می‌‌بینیم. ستایشی تاکید کرد: مبادله‌ای وجود ندارد. وضعیت حمید نوری وخیم است؛ چشم‌هایش ناراحتی دارد. مظلومیت آقایان نوری و اسدی را باید تبیین کنیم‌‌. وظیفه ذاتی ماست. روز، روز شهادت مظلوم است. بیاییم مظلومیت‌‌ها را تبیین کنیم؛ چراکه آنهایی که دم از حقوق بشر می‌‌زنند، موجبات شرمندگی را فراهم‌‌ آوردند.

 فرآیند دادرسی اسدالله اسدی ناعادلانه بود

وی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان گفت: آقای اسدالله اسدی دیپلمات کشور است و براساس طراحی از پیش طرح شده او را بازداشت کردند که دقیقا خلاف مقررات بین‌المللی و خلاف کنوانسیون وین است. ستایشی با بیان اینکه در مقاطع مختلف اعتراضات رسمی ایران به کشورهای آلمان و اتریش و بلژیک داده شده است گفت: فرآیند دادرسی در آلمان و بلژیک را ناعادلانه می‌‌دانیم. علاوه بر اینکه آقای اسدی مثل آقای نوری از ابتدایی‌‌ترین حقوق برخوردار نبوده است حتی به حقوق بنیادین برای ایشان بی‌‌توجه بودند. نظام مقدس جمهوری اسلامی از ظرفیت حقوقی و دیپلماتیک به‌صورت فعالانه برای این موضوع استفاده خواهد کرد. سخنگوی قوه قضائیه گفت: از دولت بلژیک می‌خواهیم بدون درنگ و بدون قید و شرط نسبت به آزادی ایشان اقدام‌‌کند. نگهداری ایشان وجاهت قانونی ندارد و مکلفند آن را جبران کنند.‌‌ وی افزود: باید اقدام متقابل صورت گیرد و نیابتی در بلژیک دادیم و توقع داریم که این نیابت به تعویق نیفتد. ان‌شاءالله به زودی بعضی‌ها به خودشان بیایند و موجبات آزادی این برادر عزیز ما که دیپلمات در اتریش بوده فراهم آید.

 تدوین گزارش در حقانیت نظام ایران

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره سفر گزارشگر سازمان ملل به ایران گفت: بعد از مدت‌ها که گزارشگران مختلفی آمدند و نکاتی را به ناحق و به دور از حقیقت اعلام کردند شاهد این بودیم که هیاتی به ایران اعزام و به این نکته رسیدند و نکاتی را در حوزه‌های مختلف و بهداشتی اعلام کردند و گزارش مبسوطی در حقانیت نظام ایران تدوین کردند.

 لزوم اقناع مردم دراجرای طرح‌های مردمی

به گزارش «ایرنا»، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها که با اغتشاشاتی همراه بوده است آیا فرد یا افرادی بازداشت شده‌اند، گفت: اجرای هر طرحی مانند طرح تحول اقتصادی نیاز به زیر‌ساخت دارد و با وجود تاکیدهای بسیار اجرای این طرح به تعویق افتاده بود و اجرای آن ممکن است عصبانیت‌‌هایی را به همراه داشته باشد. وی افزود: با حضور مردم در صحنه‌های مختلف، قطعا جایی برای این هنجارشکنی‌‌ها وجود ندارد. اگر هم اغتشاشی بوده با حضور مردم به سرانجام مناسبی رسیده و اقدامات هم مطابق با موازین قانونی بوده است‌‌. سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر لزوم اقناع و تبیین طرح‌های مردمی اظهار کرد: البته بهترین حرکت برای پیشگیری از هنجارشکنی‌ها، تحقق جهاد تبیین است‌‌.

  پرونده کرسنت و بیژن زنگنه

ستایشی درادامه این نشست خبری درباره آخرین وضعیت پرونده کرسنت و بیژن زنگنه وزیر سابق نفت گفت: این پرونده در دادگاه کیفری یک تحت رسیدگی است و فرد موردنظر در دادگاه حضور یافته و پرونده در حال رسیدگی است.

 آخرین وضعیت پرونده منا حیدری

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده قتل منا حیدری؛ زن جوانی که در خوزستان به دست همسرش به قتل رسید، گفت: اولیای دم فعلا مطالبه قصاص نکردند و پرونده در دادگاه کیفری ۲در حال رسیدگی است و ان‌‌شاءالله رای شرعی و قانونی صادر خواهد شد.

 در حوزه اراذل و اوباش رأفتی نداریم

ستایشی درباره برخورد نیروی انتظامی با جرائم خشن گفت: ما از زحمات و خدمات سربازان و خدمتگزاران در حوزه نیروی انتظامی و ضابطین تشکر می‌کنیم. خط قرمز ما در برخورد با جرائم ‌‌خشن‌‌ مشخص است و در حوزه اراذل و اوباش و سارقان رأفتی نداریم. البته قوانینی است از جمله قانون کاهش مجازات حبس که با گذشت شاکی، نمی‌توان فرد را در زندان نگه داشت.