رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اعلام مخالفت خود با لایحه متمم بودجه سال ۱۳۸۵ کل کشور، گفت: دولت و مجلس باید به جای تعجیل در خرج درآمدهای نفتی، با دقت در حد قدرت جذب اقتصادی عمل می‌کردند. به گزارش خبرگزاری «مهر»، احمد توکلی که در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس با خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: آن‌طور که در زمان تصویب لایحه بودجه پیش‌بینی می‌شد، اصرار در مصرف عجولانه درآمدهای دولتی، موجب افزایش قیمت‌ها به ویژه در بخش ساختمانی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش قیمت بنزین موافقید، گفت: بنده با افزایش قیمت بنزین مخالف هستم و تا زمانی که حمل‌ونقل عمومی تسهیل نشده و تبصره ۱۳ عملی نشده است، افزایش قیمت بنزین موجب افزایش نرخ تورم می‌شود.رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، تبصره ۱۳ را یک بسته سیاستی جامع توصیف کرد که در آن بسته، جنبه‌های مختلف

از جمله مصرف، واردات و‌ترافیک لحاظ شده است.توکلی در پاسخ به این سوال که آیا تبصره ۱۳، مشکلات مربوط به بنزین را حل خواهد کرد، گفت: اکنون در شرایطی نیستیم که تصمیم بگیریم هیچ هزینه‌ای نداشته باشیم، ۱۵ سال ادامه تصمیمات نادرست و تاخیر در اجرای برخی وظایف موجب شده ما هر تصمیمی که می‌گیریم، هزینه‌ای در بر داشته باشد.وی با بیان این که باید کم هزینه‌ترین تصمیم در این زمینه اتخاذ شود، ادامه داد: تبصره ۱۳ مجموعه‌ای است که کم هزینه‌ترین روش برای برخورد با مساله سوخت و انرژی در آن گنجانده شده است.

نماینده تهران در مجلس هفتم، سیاست دولت برای تبدیل پول‌های مرده نفتی به سرمایه زاینده را مثبت توصیف کرد، اما در عین حال گفت که این سیاست باید در بستر واقعیات جامعه مورد توجه قرار گیرد و بیش از قدرت جذب اقتصاد، پول نفتی تبدیل به ریال نشود.توکلی خاطر نشان کرد: انگیزه و هدف دولت در پی گیری این سیاست، مقدس است ولی روش اجرا صحیح نیست. عضو آبادگران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی ابراز امیدواری کرد که اصولگرایان در انتخابات آتی یک لیست ارائه کنند.

توکلی درباره برخی نگرانی‌ها نسبت به احتمال دخالت دولت در انتخابات شوراها، گفت: تصور نمی‌کنم دولت بخواهد در مساله انتخابات شوراها دخالت کند، این که دولتی‌ها و طرفداران دولت در خصوص انتخابات دیدگاه‌ها و نظرات خود را اعلام کنند مشکلی ندارد ولی نباید از این موضع در این فرایند دخالت کنند.

وی با بیان این که سید محمد خاتمی رییس‌جمهور سابق و مجموعه اصلاح‌طلبان در دولت وقت به عنوان فرد و نه از موضع دولت، دیدگاه‌های خود را درباره انتخابات شوراها مطرح می‌کردند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر اگر اظهارنظرها به دخالت منتهی نشود، اشکالی ندارد.