به گفته توکلی در حال حاضر میزان بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان تهران بالا رفته و به‌طور کلی در حال حاضر در کل استان تهران نزدیک به۶۷۰۰ بیمار بستری هستند. به گزارش «ایسنا» وی همچنین گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۱۵۰۰ بستری جدید در تهران داریم.  وی با بیان اینکه بیمارستان‌ها اعلام آمادگی کردند تا ظرفیت تخت‌هایشان را افزایش دهند، گفت: سامانه ۶۰۷۰ برای اعلام بیمارستان‌های با تخت خالی کاملا فعال است و مردم می‌توانند برای اطلاع از بیمارستان‌هایی که تخت خالی دارند، با آن تماس گیرند. این سامانه روزانه بالغ‌بر ۱۵۰ تماس دارد و همه را پاسخ می‌دهد تا مشکلی ایجاد نشود.  علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران هم درباره شرایط فعلی کرونا در تهران گفت: آخرین آمار نشان می‌دهد با فرآیند رو به رشد در شاخص‌ها مواجه هستیم.

سه استان در صدر مرگ کرونایی

سیما سادات‌لاری، سخنگوی وزارت بهداشت نیز روز گذشته با اشاره به افزایش بیماران سرپایی و بستری کرونا در هفته گذشته گفت: ۳ استان سیستان و بلوچستان، یزد و بوشهر دارای بیشترین میزان موارد مرگ‌و‌میر ناشی از ویروس کرونا هستند. به گفته او استان‌های ایلام، یزد، کرمان، مازندران و بوشهر نیز به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز موارد بستری کرونا مثبت در کشور هستند. بر این اساس براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، ظرف ۲۴ ساعت گذشته براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۸۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۸۷ نفر از آنها بستری شدند. در همین مدت ۱۸۲ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. به موجب این گزارش سه هزار و ۷۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها هم تحت مراقبت قرار دارند.

بدون پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنید

در چنین شرایطی از روز گذشته به‌دلیل واردات واکسن به کشور، ثبت‌نام برای واکسیناسیون سنین ۶۵ سال به بالا آغاز شده است. با این حال به گفته علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران در حال حاضر به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که تلقیح واکسن فعلا برای ۶۸ تا ۷۰ سال انجام شود. به گزارش «ایسنا» وی از مردم خواست تا بدون دریافت پیامک و نوبت دهی مراجعه نکنند. ازسوی دیگر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، از واکسیناسیون معلمان و رانندگان سرویس مدارس در مرداد خبر داد و گفت: مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بازگشایی خواهند شد.

حق انتخاب بین واکسن ایرانی و خارجی وجود ندارد

در همین حال روز گذشته بابک عشرتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه واکسن کرونا خارج از سیستم نوبت‌دهی تزریق نمی‌شود، گفت: واکسن برکت در دانشگاه علوم پزشکی ایران توزیع شده است وتزریق واکسن کرونا و ایرانی یا وارداتی بودن آن، بستگی به موجودی هر مرکز دارد. وی افزود: اگر بخواهیم به مردم حق انتخاب نوع واکسن را بدهیم، این امر باعث بروز بی‌نظمی خواهد شد؛ بنابراین سعی می‌کنیم در هر روز، تنها یک نوع واکسن را تزریق کنیم؛ به‌عنوان مثال اگر امروز در یک مرکز فقط واکسن‌های وارداتی را تزریق کنیم روز بعد، فقط واکسن ایرانی تزریق می‌کنیم؛ یعنی توزیع واکسن یکنواخت است.