وی ادامه داد: دستگاه‌ها برنامه‌های اجرایی تنظیم می‌کنند و از خبرنگاران برای بازدید از برنامه‌های خود دعوت می‌کنند. گاهی اوقات از این اتفاقات ناگوار‌ هم رخ می‌دهد و آن دستگاه نباید از مسوولیت شانه خالی کند و باید مسوولیت قبول کند و اقدام مناسب انجام دهد. به موقع حضور داشته باشد و سعی کند امکاناتی که لازم است را فراهم کند و اطمینان داشته باشد همه امکانات لازم و مناسب را فراهم کند. کسانی که مسوول بودند باید پاسخگو باشند جامعه خبرنگاری موضوع را پیگیری کند و من هم از آقای کلانتری می‌خواهم که اقدامات لازم را انجام دهد. جهانگیری همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا کلانتری حاضر به عذرخواهی نیست، افزود: مسوولان هر دستگاهی اگر قصوری در انجام کاری داشته باشند باید با شهامت عذرخواهی کنند. وی افزود: اگر ثابت شود که قصوری از سوی دستگاهی انجام شده است باید عذرخواهی انجام شود. خودم آن دو خبرنگار را می‌شناختم جزو بهترین‌ها بودند وقتی شنیدم بسیار متاثر شدم. حتما تذکر لازم را در این باره می‌دهم.

روایت واعظی از ناراحتی کلانتری

از سوی دیگر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه روز گذشته هیات دولت درباره حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست و موضع رئیس این سازمان در این زمینه، اظهار کرد: شما می‌دانید که آقای کلانتری در مراسم ترحیم دیروز شرکت کردند و همه جا هم رفتند. به گزارش «ایسنا‌»، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ادامه داد: هر کسی تاسف خود را یک جوری بیان می‌کند یا با گفتار یا با رفتار خود. طوری عمل نکنیم که فکر کنیم کسی مطلبی گفته، او همدردی کرده و کس دیگری که دارد همدردی می‌کند، همدردی نکرده است! من خودم چندبار با آقای کلانتری صحبت کردم و دیدم از کسان دیگر بیشتر ناراحت بود. ممکن است برخی ناراحتی خود را به زبان بیاورند و برخی درون خود بریزند! واعظی یادآور شد: کلانتری همانند دیگر افراد دولت ناراحت و متاسف بود.

گزارش کمیسیون عمران مجلس از حادثه

در همین حال اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بررسی‌های کمیسیون نشان می‌دهد اتوبوس حامل خبرنگاران دارای مجوز و صورت وضعیت قانونی نبوده و به صورت امانت از شرکت سیمان گرفته شده بود. شاکری در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به بررسی حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در کمیسیون عمران، گفت: اتوبوس با این وضعیت از سه پاسگاه گذشته اما متاسفانه مورد اعمال قانون قرار نگرفته است. خود اتوبوس نیز با اینکه معاینه فنی داشته اما بخشی از مدار الکتریکی آن کار نمی‌کرده است. متاسفانه به علت سرعت زیاد و عدم کنترل بعد از برخورد با گاردریل و دیواره پل چپ کرده و متاسفانه دو تن از خبرنگاران جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی مصدوم شدند.  شاکری در پایان تصریح کرد: قصور دستگاه‌های نظارتی کاملا محرز است. اعم از پلیس راه، شرکت‌های حمل‌و‌نقل، اداره راهداری کشور و سازمان محیط زیست و کارخانه‌ای که این ماشین را به سازمان محیط زیست به امانت داده است. فعلا پروانه راننده لغو شده و دادگاه در حال بررسی است تا سهم قصور هر کدام را مشخص کند.

تجمع خبرنگار‌ان مقابل سازمان محیط‌زیست

از سوی دیگر جمعی از اهالی رسانه در اعتراض به وقوع حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط‌زیست در ارومیه و فوت دو خبرنگار ایسنا و ایرنا‌‌(مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی‌) و عدم پاسخگویی سازمان محیط زیست در قبال این حادثه، در مقابل این سازمان حاضر و خواستار عذرخواهی و استعفای ‌عیسی کلانتری‌، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست شدند. به گزارش «ایلنا» همچنین در پایان این تجمع، بیانیه‌ای در جمع اصحاب رسانه و برخی مدیران قرائت شد که در آن بر روشن شدن تمام ابعاد حادثه واژگونی اتوبوس و برخورد قضایی با عاملان این حادثه تاکید شده بود.

همدردی ربیعی با خانواده سرباز معلم‌های جانباخته

 از سوی دیگر علی ربیعی، سخنگوی دولت طی تماس با خانواده سرباز معلم‌های جان‌باخته در سانحه رانندگی اخیر پای درد‌دل این خانواده‌های داغدار نشست و به‌عنوان نماینده دولت با آنها ابراز همدردی کرد. اتوبوس سرباز معلم‌ها اواخر هفته گذشته از مبدا زاهدان به شیراز می‌رفت که در جاده یزد-دهشیر به علت «نقص فنی» با جدول وسط جاده برخورد کرد و واژگون شد. گفته می‌شود اتوبوس پس از واژگونی با یک دستگاه تریلی که در مسیر مخالف جاده پارک شده بود، برخورد داشت که طی این سانحه دلخراش ۵ سرباز معلم جان خود را از دست دادند.