به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی افزود: در این شرایط، قانون راهکار و ساز و کاری را مشخص کرده که اگر رئیس‌جمهور [به یک مصوبه قانونی] اشکالی دارد، رئیس مجلس می‌تواند قانون را ابلاغ کند. او با بیان اینکه این کار قبلا هم انجام شده است و مختص این دولت نیست، گفت: این مساله در دولت‌های نهم و دهم به مراتب بیشتر بوده و در دولت‌های قبل از آن هم بوده است و موضوع جدیدی نیست. رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: مجلس فعلی کارهایی انجام می‌دهد که بدعت محسوب می‌شود اما وقتی چیزی تبدیل به قانون شد ما به قانون احترام می‌گذاریم و اجرا می‌کنیم.

واعظی توضیح داد: آقای رئیس‌جمهور کاری (ابلاغ قانون) که اشکال داشته است را انجام نداده اما در موضوع مربوط به اجرای قانون، قطعا قانون را اجرا خواهد کرد.

توضیحات دولت به کمیسیون قضایی مجلس

همچنین حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در گفت‌وگوی خود با خبرگزاری فارس، جزئیاتی از توضیحات دولت به کمیسیون قضایی درباره شکایت نمایندگان از حسن روحانی را ارائه کرد. او گفت: در این جلسه توضیح دادم که قانون در ذات خود باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد که قوت قانونی و اجرا پیدا کند. امیری با بیان اینکه در دوره یازدهم مجلس آقای قالیباف دو قانون را ابلاغ کرد، گفت: یکی از این دو قانون، قانون پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی است که دولت در حال چاره‌اندیشی برای تامین منابع آن بود نهایتا توافقی بین رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس برای اجرای آن صورت گرفت.

او افزود: قانون دیگر، قانون اقدام راهبردی بود که قانون شب پنج‌شنبه به دبیر‌خانه نهاد ریاست‌جمهوری واصل شد که روزهای پنج‌شنبه کارمندان دبیر‌خانه حضور ندارند و جمعه هم روز تعطیل رسمی است و شروع ۵ روز مقرر در قانون مدنی از شنبه شروع می‌شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری ادامه داد: پیش‌نویس ابلاغ این قانون تهیه شد که به جهت اینکه ریاست مجلس شروع ۵ روز را از پنج‌شنبه محاسبه کرده بودند، بنابراین قانون را ایشان برای انتشار به روزنامه رسمی فرستادند، مضافا دولت در دو جلسه مفصل آیین‌نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی را تهیه، تصویب و ابلاغ کرد. اگر دولت بنایی بر اجرای این قانون نداشت که برای آن آیین‌نامه تهیه و تصویب نمی‌کرد.