وی اضافه کرد: «ما برنامه‌ای برای تک‌رقمی کردن فوتی‌ها داشتیم و همچنین برنامه کنترل کرونا تا پایان خط بیماری که در ۱۳ استان به فاز مهار رسیدیم. برای ۱۳۰۰ شغل و حرفه در ۱۰ شبانه‌روز پروتکل نوشتیم. در شرایطی که در تحریم قرار داریم و مردمی داریم که امورشان با یک زیرپله می‌گذرد.»

وزیر بهداشت با اشاره به گزارش نهاد‌های امنیتی گفت: «‌این بحث که مردم از فقر و گرسنگی رو به طغیان می‌برند، بحثی جدی است. دولت، رئیس‌جمهور، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی باید به این معیشت و عدم‌شکل‌گیری یک طغیان فکر کنند.»

نمکی با یادآوری نامه یک اقتصاد‌دان به او که در آن نوشته شده بود در آینده وزیر بهداشت باید پاسخگو باشد، گفت که من در جواب او نوشتم: اتفاقا شما باید پاسخگو باشید. اقتصاددانان باید به کمک من می‌آمدند و راهی را ارائه می‌کردند که من چگونه سلامت را اداره کنم که معیشت مردم در آن لحاظ شده‌ باشد.

نمکی ادامه داد: «‌اقتصاددانان مملکت، شما باید به من راهکار ارائه می‌کردید که من چگونه در شرایط سخت کرونا مملکت را اداره کنم که طغیان ناشی از گرسنگی و فقر نداشته باشم.»

وزیر بهداشت ادامه داد: «اگر ما دچار خسران در موضوع کرونا شدیم نه اینکه نفهمیم که بازگشایی‌ها آمار مبتلایان را بالا خواهد برد و نه اینکه مترو و اتوبوس تنها یک‌سوم توان جابه‌جایی این جمعیت را دارند. این جهل ما نبود؛ بلکه این ضعف ما در مقابل اقتصادی بود که بیش از این پتانسیل و کشش نداشت. اگر روزی قرار باشد که خدای نکرده این زحمات مورد هجمه قرار گیرد، شاید حرف‌هایی بزنم که فراتر از ظرفیت بعضی از اندیشه‌هاست.»