ربیعی با بیان اینکه دولت هم در خط مقدم مقابله با تهدیدهای نظامی-امنیتی و فشار بی‌سابقه و خشن اقتصادی و همچنین سخت شدن زندگی مردم ناشی از این فشارها قرار دارد، گفت: مطلع‌ هستیم که این سختی اقتصادی، مردم را با زندگی دشواری روبه‌رو کرده است و امروز دولت با تحریم و آثار آن مقابله می‌کند. فشارهایی بوده که آثار آن در اقتصاد و جامعه بیش از پیش هویدا می‌شود.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: خوشبختانه زمانی که فشار وارد آوردند و ما را از صادرات نفت محروم کردند، صادرات ما در حوزه صنعت و معدن رشد بسیار خوبی داشته و اهداف صادراتی ما محقق شده به‌گونه‌ای که ما در سال ۹۹ با همه فشارهایی که داشتیم نگرانی از ناحیه تامین ارز نخواهیم داشت. او در ادامه این نشست،  درباره قیمت گازوییل، تاکید کرد که دولت هیچ بنایی بر افزایش قیمت گازوییل ندارد.

پیش‌بینی رشد ۱۰ درصدی در فولاد

ربیعی در ادامه گفت: تولید عمده محصولات کلیدی کشور در ۱۳۹۸ به‌گونه‌ای بوده که کنسانتره، آهن اسفنجی، فولاد خام، مس و گندله همه رشد داشته‌اند و برنامه‌ریزی برای سال ۱۳۹۹ صورت گرفته است. ما حداقل ۱۰ درصد در فولاد، ۱۲ درصد در مس و ۷۵درصد در آلومینیوم در سال ۱۳۹۹ باید رشد کنیم؛ چراکه در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم. در همین فصل اول سال هم، پایه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است. او افزود: در سال ۹۹ در مجموع، ۲/ ۲ میلیارد دلار طرح افتتاح خواهیم کرد.

لایحه همه‌پرسی نظارت استصوابی

سخنگوی دولت همچنین درباره اقدامات و پی‌گیری دولت درباره برگزاری همه‌پرسی در زمینه نظارت استصوابی گفت: نظارت استصوابی یکی از موضوعاتی است که همواره مورد مناقشه حقوقی و سیاسی بوده است. مناسب‌ترین راه برای روشن شدن این موضوع راهی است که به ذهن رئیس‌جمهوری رسید که موضوع به افکارعمومی سپرده شود و در این زمینه همه‌پرسی برگزار شود. دستور داده شد که این موضوع در قالب یک لایحه در معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و کمیسیون حقوقی دولت بررسی شود.