صادقی عملکردها در نحوه تصمیم‌گیری و اجرای مصوبه سران قوا درباره اصلاح قیمت بنزین و مدیریت حوادث پس از آن را ضعیف دانست و گفت: وقتی نمایندگان در اعمال اختیارات نظارتی خود تصمیم به استیضاح برخی وزرا می‌گیرند و با وجود پیگیری‌های فراوان هیات رئیسه با لطایف‌الحیل اعلام وصول استیضاح را رد می‌کند، بیشترین آسیب را هم به دولت و هم به مجلس شورای اسلامی می‌زند. هم‌اکنون در رسانه‌ها می‌گویند که دولت و مجلس لابی و ساخت‌وپاخت کرده‌اند. بگذارید هر کسی کار خودش را کند. بگذارید وزیر کشور در این مجلس حاضر شود، چرا از پاسخگویی مسوولان اجرایی به مردم و نمایندگان هراس دارید؟ مطمئن باشید پاسخگویی مسوولان به مردم موجب تقویت اعتماد عمومی به نظام می‌شود.مصطفی کواکبیان نماینده تهران در مجلس نیز در جلسه علنی دیروز خواستار اعلام وصول استیضاح وزیر کشور شد. کواکبیان خطاب به عبدالرضا مصری که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، گفت: دستور علی لاریجانی رئیس مجلس برای اعلام وصول استیضاح وزیر کشور را اجرا کنید. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در واکنش به عدم اظهارنظر رئیس جلسه گفت: اگر نمی‌خواهید نظر بدهید اشکال ندارد، اما غیر از شهدای امنیت چند ده نفر از مردم نیز مظلومانه در حوادث آبان‌ماه جان باختند و ما در قبال آنها مسوولیت داریم.

اختلاف نظر درباره نصاب استیضاح

از سوی دیگر، روز گذشته اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران گفت که درباره نصاب استیضاح وزیر کشور اختلاف نظر وجود دارد. او افزود: در مورد استیضاح وزیر کشور کمیسیون نیز گزارشی داد که حد نصاب استیضاح‌کنندگان به کمتر از ۱۰ نفر کاهش یافته ولی در این باره اختلاف نظر وجود دارد که در جلسه هیات رئیسه آن را بررسی و نتیجه را اعلام می‌کنم.

روایت معاون وزیر کشور از میزان خسارت ناآرامی‌های اخیر

معاون وزیر کشور میزان خسارت وارده از سوی اغتشاشگران در فتنه اخیر از جمله آسیب به مراکز درمانی، بانک‌ها و حتی منازل مسکونی را اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، احسان جهانیان معاون وزیر کشور در همایش سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران با دبیر ستاد حقوق بشر خسارت‌های وارد شده بر کشور را برشمرد و گفت: تعرض به اموال مردم در تمام نقاط ایران مشاهده شده است. حدود ۳۰۰ مرکز تجاری و فروشگاه مورد تعرض قرار گرفتند، ۴۹ باب منزل مسکونی مردم مورد خسارت واقع شد، ۲۸۶ وسیله نقلیه مردم مورد آتش‌سوزی قرار گرفت. این تحرکات برای افزایش نارضایتی مردم و ترغیب آنها به خشونت‌های عملیاتی بود. برای مثال مراکز خدمات عمومی که بالغ بر ۱۵۰ مرکز است مانند شهرداری‌ها، ادارات خدمات عمومی و مخابراتی مورد تعرض و حمله قرار گرفتند. ۹۹۱ شعبه عرضه‌کننده خدمات بانکی مورد تخریب قرار گرفتند، ۱۳۲ جایگاه عرضه سوخت از سرویس‌دهی خارج شدند، ۱۴۲ مرکز خصوصی اعم از مراکز بهداشتی، درمانی و مراکز خصوصی تجاری مورد تخریب و آتش‌سوزی قرار گرفتند. اینها نمونه‌ای از اقدامات برای تشدید نارضایتی و جهت‌دادن عموم به اعتراضات خشونت‌آمیز بود.

همچنین به گزارش «ایسنا» مهدی امیری اصفهانی معاون امنیتی دادستان کل کشور در همایش سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران با تشریح جزئیات ناآرامی‌های آبان ماه گفت: اقدام برای ناامن کردن ایران از ابتدای سال آغاز شده و قرار بود گروه‌های تروریستی در سه ماه پایانی سال، کشور را دچار ناآرامی کنند. او با بیان اینکه از ابتدای امسال گروه تروریستی منافقین اقدام به شبکه‌سازی در حاشیه شهرها و جذب جوانان ۱۸ تا ۲۰ ساله کرده بود، تصریح کرد: سلطنت‌طلبان هم وارد مشی نظامی شده و فعالیت‌هایی در چند ماه گذشته انجام داده بودند. سایر گروه‌های تروریستی هم منتظر فرصتی برای برهم زدن امنیت کشور بودند. همه این اقدامات برای سه ماهه پایانی سال برنامه‌ریزی شده بود. شبکه‌های سازمان‌یافته قاچاق سلاح و مهمات هم فعالیت‌های گسترده‌ای داشتند. در برخی مناطق کشور، اقدامات تروریستی و مسلحانه پراکنده آغاز شده بود.