عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه معلوم است که این پیامک‌ها سازماندهی شده است، گفت: اگر در کشور ۱۰ هزار نفر هم سازماندهی شوند و بنا باشد به ۲۹۰ نماینده مجلس و پنجاه عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامک دهند و فشار ایجاد کنند و گرفتاری ایجاد کنند، افراط است و باید جلوی آن را گرفت یعنی آنجایی که این کار سازمانی انجام می‌شود.باهنر در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال اقدامی هم شده که جلوی این اقدامات سازمان‌یافته گرفته شود، گفت: گاهی پیامک‌ها تهدیدآمیز هستند که البته از این نوع پیامک‌‌ها برای ما نیامده؛ بلکه خواهش و تمنا بوده و اینکه مملکت را نفروشید و اینکه قسم‌مان بدهند به خون شهدا که مواظب باشید. این‌ها قابل تعقیب نیست چراکه جرمی اتفاق نیفتاده بلکه حرفی زدند و نظری را اعلام کردند و کاری هم نمی‌شود کرد. اما اگر یک جایی به تهدید و مشوش کردن افکار عمومی برسد ممکن است جرم و قابل تعقیب باشد.او ادامه داد: اگر مردم اظهارنظر عادی و طبیعی می‌دهند که این خیلی خوب است اما اگر قرار باشد این یک کار سازمان‌یافته ساختاری بشود درست نیست. یکدفعه می‌بینید ۵۰۰ پیامک برای ما می‌آید و از این ۵۰۰ پیامک، ۳۰۰ پیامک مربوط به یک استان خاص است، چون ما پیش شماره‌ها را می‌شناسیم و می‌توانیم بررسی کنیم که این متعلق به چه کسی است.او ادامه داد: در بحث FATF ما برداشت کردیم که حضرت آقا با نظرات کارشناسی که طرفین به ایشان دادند به نظر مشخصی نرسیدند و این را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند تا اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام دلایل را بشنوند و نامه معاون اول رئیس‌جمهور را هم امعان نظر و با دقت مطالعه کنند و سپس تصمیم بگیرند.باهنر توضیح داد: یک موقع است که یک نفر می‌گوید حضرت آقا با این جمله‌شان گفته‌اند با FATF مشکلی ندارم، خب اصلا این را نگفتند. آنچه به ما منتقل شده این است که آقا گفته‌اند من مجموعه‌ منافع و مضار این را شنیده‌ام الان به نظر خاصی نرسیده‌ام. اگر آقا می‌خواستند مخالفت کنند خب لازم بود که به مجمع ارجاع دهند یا حتی به مجمع اشاره می‌کردند که چنین چیزی نیست. آقا نه در اثبات و نه در نفی آن نظر نداده‌اند؛ بلکه فرموده‌اند مجمع تشخیص مصلحت نظام بنشیند و با دقت بررسی کند.به باور این عضو مجمع تشخیص، تصمیم درباره FATF دیو و فرشته‌ای نیست و متاسفانه در کشور دو گروه هستند که یکی می‌گوید اگر تصویب شود مملکت به فنا می‌رود و یک عده می‌گویند اگر تصویب نشود مملکت به فنا می‌رود که هردو اغراق و افراط و تفریط است.باهنر تاکید کرد: ما الان برای پیوستن و نپیوستن به FATF بین امر خیر و شر مخیر نیستیم؛ ما بین بد و بدتر مخیر هستیم و باید دقت کنیم اگر بپیوندیم چه مضاری دارد و نپیوندیم چه مضاری دارد. این دو گروه از ضررها را با هم مقایسه کنیم که ببینیم کدامش ضررش کمتر است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، با انتقاد از تندروی در هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا یادآور می‌شود که برخی «در جناح ما آرام در گوشمان می‌گویند ما اصولگراییم ولی به کسی نگویید.»

موضوع حصر

باهنر در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی درباره موضوع حصر و اینکه با توجه به نگاهی که مردم نسبت به حصر دارند چقدر ضرورت دارد که این موضوع را خاتمه دهیم و حل کنیم، گفت: از آنجا که یک عده از حصر رزق و روزی‌شان را می‌خورند، موافق حل آن نیستند. یک عده خودشان را این‌طور نشان می‌دهند که طرفدار رفع حصر هستند اما مثل اینکه دارند از این حصر رزق و روزی‌شان را می‌خورند و موافق نیستند که این مشکل حل شود وگرنه این مشکل اگر مسیر طبیعی‌اش را طی کند خیلی زود می‌تواند حل شود. رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: حس من این بود که سال ۹۶ این فضا کم‌کم در حال باز شدن بود تا حدی که فکر کردم تا دو یا سه ماه دیگر اصلا مساله حصر حل شود، اما متاسفانه یکی از همین آقایان یا خودش یا دیگران یکی، دو تا بیانیه بلندبالا علیه نظام و علیه رفتار ۳۰ سال و ۴۰ سال اخیر کل نظام صادر کردند. من نمی‌خواهم متهم کنم که خود این بنده خدا این کار را کرده اما موقعی که شرایط طوری پیش می‌رود که مساله حل شود، یک عده از همین تندروها می‌آیند و کار را خراب می‌کنند.باهنر همچنین گفت: نکته بعدی هم اینکه من از طرف کسی حرف نمی‌زنم و این نظر شخصی من است که این آقایان اگر قرار باشد یک زمانی هیچ محصور نباشند و هیچ محدودیتی هم برایشان نباشد، آیا کسی هست که تعهد دهد؟ بعضی می‌گویند بروند توبه کنند اما من کاری به این ندارم. حداقل این است که آیا کسی هست که تعهد دهد اگر این‌ها آمدند و آزاد شدند دوباره علیه نظام میتینگ راه نمی‌اندازند؟به گفته این نماینده سابق مجلس، این آقایان باید رفتاری را داشته باشند که معلوم شود که اگر حصر برداشته شد می‌روند زندگی‌شان را می‌کنند. حتی اشکال ندارد بشوند رقیب دولت، بشوند رقیب مجلس اما نمی‌توانند که رقیب نظام باشند.

وحدت اصولگرایان

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت و رویکرد اصولگرایان در مواقع انتخابات گفت: ما چون در کشور حزب نداریم مشکلاتی داریم. اکثر انرژی ما هم برای ایجاد وحدت بین خودمان صرف می‌شود. یعنی ما برای اینکه انتخابات را اداره کنیم، باید برویم انرژی‌مان را برای رقابت با رقیب صرف کنیم؛ ولی ۷۰ درصد انرژی‌مان صرف وحدت بین خودمان می‌شود.باهنر افزود: از محافل اصلاح‌طلبان هم خبر داریم آن‌ها هم بالاخره تندرو و کندرو دارند آنها هم با هم زیاد اختلاف دارند و ما هم اختلافاتی داریم. ما هم در درونمان تندرو داریم، میانه‌رو و رویکردهای مختلف داریم. این مشکل حزب است و ما تا چندتا حزب نداشته باشیم این مشکلات ادامه دارد.او در ادامه با بیان اینکه مملکت را با یک مجلس نمی‌شود اداره کرد، گفت: حتما باید دو مجلس داشته باشیم. انتخابات در کشور ما هم باید حزبی شود. اگر حزبی نباشد بیشتر شور انتخاباتی هست که انتخابات را رقم می‌زند تا برنامه‌ها.باهنر با تاکید بر اینکه یکسری از این اصلاح‌ ساختارها حتما باید انجام شود، گفت: اما اینکه درمورد قانون اساسی ما چه زمانی مصلحت انجام این کار باشد، این به رهبری و همان اصل ۱۷۷ مربوط می‌شود.این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تاکید کرد که قصد شرکت در انتخابات مجلس آینده را ندارم.