این خبرگزاری کویتی گزارش داد که جارالله تنش‌های منطقه را پس از تهدید سپاه پاسداران ایران برای بستن گذرگاه آبی استراتژیک (تنگه هرمز) توضیح داد. وی گفته است که «ما درباره این تهدیدها نگران هستیم و مانند همیشه امیدواریم تا منطقه خود را از این تهدید دور کنیم.» به گزارش «ایسنا» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیش از این در پاسخ به سوال «ایسنا» درباره اینکه وزیر امورخارجه تصمیم‌گیری در مورد تنگه هرمز را به نیروهای مسلح مربوط دانسته گفت: «در این خصوص مقامات بالاتر صحبت کرده و ما مجری این دستورات هستیم. همان‌طور که پیش از این نیز بارها توسط مقامات کشورمان گفته شده ما خواهان تامین امنیت تنگه هرمز هستیم و امنیت این تنگه نیز توسط کشور ما برقرار می‌شود.» وی افزود: «کشتی‌های کشور ما نیز همچون دیگر کشورها درحال عبور از این تنگه هستند اما اگر قرار باشد کسی تنگه هرمز را ناامن کند قطعا ما با آن برخورد خواهیم کرد. همچنین اگر نفت ما از این تنگه عبور نکند حتما نفت دیگر کشورها نیز از این تنگه عبور نخواهد کرد. البته ما قصد بستن تنگه هرمز را نداریم مگر اینکه اقدامات دشمنان به جایی برسد که مجبور بشویم و چاره‌ای جز این وجود نداشته باشد.» باقری افزود: «تا همین دیروز نیز ناوهای آمریکایی موظف به پاسخگویی به سوالات سپاه پاسداران در مورد تنگه هرمز بودند و آنان می‌دانند که امنیت این تنگه نیز بر عهده کیست.»

همزمان روزنامه «الرای» کویت نیز روز دوشنبه در مطلبی با اشاره به اظهارات مقامات ایرانی درخصوص بستن تنگه هرمز در مقابل جلوگیری از صدور نفت ایران نوشت: «در صورت مسدود شدن این تنگه، کویت راه‌حلی فوری برای ادامه صدور نفت ندارد و فقط می‌تواند نفت خود را برای مدت کوتاهی در نفتکش‌های غول‌پیکر ذخیره کند که این راهکار نیز بیش از یک هفته ممکن نیست.»

به گزارش «ایرنا» در این مطلب به قلم «ایهاب حشیش و خالد الشرقاوی» آمده است: «افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی به ایران ممکن است منطقه را به سوی یک انفجار پیش‌بینی نشده ببرد.»

الرای می‌افزاید، روزانه حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز عبور می‌کند که بستن آن یک شوخی یا طنز نیست و بازار جهانی نفت نمی‌تواند بستن این تنگه را بیش از یک هفته تحمل کند.

در ادامه به راهکارها و راه‌حل‌هایی که کویت می‌تواند برای مقابله با این اقدام اتخاذ کند اشاره شده است. نویسندگان این مطلب معتقدند که کویت می‌تواند در چارچوب یک اقدام بین‌المللی و در قالب کشورهای عضو اوپک علیه ایران اقداماتی را اتخاذ کند؛ از سوی دیگر کویت می‌تواند به نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه برای باز‌کردن این تنگه تکیه کند.