انصاری در ادامه گفت: در این جلسه آیت‌الله لاریجانی فرصت دادند تا همه صحبت‌ها گفته شود تا بعدا کسی نگوید حرفی برای گفتن داشته و نتوانسته مطرح کند. بنابراین هم نمایندگان دو کمیسیون مربوطه در مجمع به تفصیل دلایل مخالفت و موافقت خود را مطرح کردند و هم دو رئیس کمیسیون مجلس یعنی کمیسیون سیاست خارجی و حقوقی و قضایی به تفصیل دلایل موافقت مجلس شورای اسلامی را بیان کرده و پاسخ مخالفان را دادند.انصاری افزود: دکتر ظریف، دکتر همتی، دکتر دژپسند و سرکار خانم دکتر جنیدی به نمایندگی از دولت به تفصیل موضوع را باز کردند و ابعاد سیاسی، اقتصادی، امنیتی و حقوقی قضیه را بیان و علت اینکه چرا دولت این موضوع را تصویب کرده و بر آن اصرار دارد را مطرح کردند. آنها در این جلسات پاسخ ایرادات و اشکالات را دادند.

دستخط جلیلی در موافقت با پیوستن به FATF

انصاری در ادامه گفت: بحث پیوستن به FATF اصلا به دولت‌های یازدهم و دوازدهم مربوط نیست؛ در زمان احمدی‌نژاد مطرح بود. حتی زمانی که آقای جلیلی در شورای‌عالی امنیت ملی بود با دستخط ایشان توصیه شده تا این کار صورت بگیرد. او همچنین گفت: مجلس ایرادات شورای نگهبان درباره پالرمو را برطرف کرده و الان از نظر شورای نگهبان پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو تصویب نهایی شده است.

انتقاد از پیامک تهدیدآمیز به مسوولان

او در ادامه افزود‌: با کمال تاسف، جریانی به‌نظر من مشکوک با سو‌ءاستفاده از احساسات پاک و دغدغه‌های واقعی متدینین، جوان‌ها و طلاب سعی کردند این موضوع را از مسیر طبیعی خود خارج کنند. نظام نهادهایی دارد. فرآیندهایی دارد در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، این فرآیندها زیر نظر قانون اساسی است و همه باید به آن احترام بگذارند. انصاری با بیان اینکه معنی ندارد جریانی بنشیند، افرادی را بسیج کنند و در شبانه‌روز صدها پیامک بعضا تهدیدآمیز به مسوولان بفرستند، گفت: من از بعد جلسه روز شنبه مجمع پیامک‌هایی حتی تهدید به قتل و به تعبیر آنان برخورد خونین دریافت کردم. ما که بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم؛ اما من از دستگاه قضایی و امنیتی کشور می‌خواهم رسیدگی کنند.