به گزارش میزان، معاون اول قوه‌قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی‌بر اعمال محدودیت‌هایی برای رئیس‌جمهور دوره اصلاحات و اینکه با توجه به تکذیب این خبر ازسوی دادستان، اما وکیل این فرد خبر اعمال محدودیت‌ها را تایید کرده است، گفت: چون این موضوع مربوط به دادگاه روحانیت است از جزئیات آن خبر ندارم، اما دادستان ویژه روحانیت این خبر را تکذیب کرده‌اند و گفتند که محدودیت‌های جدیدی نبوده است و گفتند طبق روال گذشته و براساس تصمیم دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی محدودیت‌های فعلی مثل سابق است و اگر بخواهند از آن دستورات قضایی تعدی کنند، اقدامات بعدی صورت خواهد گرفت. بنابراین اقدام جدیدی صورت نگرفته و محدودیت‌های قبلی است که هر چند وقت یک بار نامه‌ای به ضابطان داده و دستوراتی داده می‌شود؛ مجددا نامه‌ای داده شده است که به همان مضمون نامه سابق است و دستورات گذشته تمدید شده است.

دستگیری فردی که با ۱۴ بانک در ارتباط بود

به گزارش «ایرنا» محسنی‌اژه‌ای در ادامه از دستگیری فردی با ١٦ هزار میلیارد ریال معوقه بانکی خبر داد و گفت: این فرد با ١٤ بانک مرتبط است و بیش از ٣٠ هزار میلیارد ریال بدهی بانکی دارد. وی ادامه داد: متاسفانه برخی از منابع بانک‌ها در اختیار عده‌ای محدود قرار می‌گیرد و حتی اقساط بانکی هم برگردانده نمی‌شود و اینجا کوتاهی جدی از سوی بانک‌ها صورت می‌گیرد. محسنی‌اژه‌ای افزود: با توجه به اینکه وظیفه ما دفاع از فعالان اقتصادی سالم و از حقوق مردم است، کوتاهی بانک‌ها مشخص است و ما این موضوع را دنبال می‌کنیم. وی تاکید کرد: به همین منظور اخیرا فردی که با ١٤ بانک در ارتباط بوده دستگیر شده چون این فرد تسهیلات کلانی گرفته است. وی اضافه کرد: این فرد بازداشت شده و او حتما از قدرت رانت و نفوذ استفاده کرده است.

پرونده جاسوسی عضو تیم هسته‌ای

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، محسنی‌اژه‌ای درخصوص پرونده عضو دستگیر شده تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: آقای عبدالرسول دری اصفهانی فرزند حسین دوتابعیتی بوده در کانادا و ایران. وی افزود: این فرد متهم به جاسوسی بوده و با دو سرویس هم مرتبط بوده است که حکم ٥ سال حبس وی تایید شده و قطعی است و از این جهت باید حکم ٥ سال حبس را تحمل کند. اژه‌ای گفت: ایشان یک پرونده فساد مالی هم دارد که هنوز کیفرخواست صادر نشده است.

پرونده مداحان

همچنین به گزارش «ایرنا» وی درباره آخرین وضعیت پرونده مداحان نیز تاکید کرد: این افراد فعلا با قرار وثیقه آزاد هستند، اما کیفرخواست صادر نشده است و تفهیم اتهام شده‌اند و در دادسرا در حال رسیدگی است. سخنگوی قوه‌قضائیه ادامه داد: اتهام آنها امنیتی نیست اما از بیان جزئیات معذور هستم.

پرونده احمدی‌نژاد و بقایی

وی درباره نامه محمود احمدی‌نژاد علیه رئیس قوه‌قضائیه نیز گفت: دادستان در این خصوص هنوز اقدامی نداشته است. سخنگوی قوه‌قضائیه در ادامه گفت: علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه حمید بقایی (معاون اجرایی رئیس دولت دهم) با نظر قاضی است. وی افزود: اگر دادگاه علنی باشد، احمدی‌نژاد هم می‌تواند شرکت کند و منعی وجود ندارد.

پرونده فریدون

به گزارش خبرگزاری فارس، اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون نیز گفت: پرونده هنوز کیفرخواست نخورده و به دادگاه نرفته است. وی درخصوص آخرین وضعیت پرونده نمازی‌ها هم گفت: حکم حبس‌شان تایید شد که الان هم در حال تحمل کیفر هستند.

هشدار در مورد جعل نامه‌ها

به گزارش میزان، محسنی‌اژه‌ای در ادامه با اشاره به اخاذی برخی افراد جاعل از مردم که نامه‌ای اداری را به ناشیانه‌ترین شکل ممکن جعل می‌کنند، گفت: برخی از این جعل‌ها نیز بسیار ناشیانه است؛ در یکی از این موارد نامه‌ای به‌عنوان معاون اول قوه‌قضائیه جعل شده بود و زیر آن نامه، معاون اول قوه‌قضائیه ابراهیم رئیسی قید شده بود و امضایی در ذیل آن جعل شده بود که هیچگونه شباهتی به امضای آقای رئیسی نداشت. همچنین مُهری که در ذیل آن نامه نیز زده شده بوده ارتباطی به معاون اول قوه‌قضائیه نداشت. همچنین نکته جالب و قابل تامل این نامه آن بود که اصلا در زمانی که این نامه جعل شده بود، آقای رئیسی معاون اول قوه‌قضائیه نبودند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اژه‌ای افزود: خبرنگاری هم اخیرا کسی را سرکیسه کرده و گفته است علیه او فلان خبر را منتشر می‌کند و این خبرنگار اظهار کرده است که با محسنی‌اژه‌ای ارتباط دارد و با من عکس هم داشته است. وی گفت: ما این فرد را شناسایی کرده‌ایم و اگر اطلاعاتی که رسیده درست باشد او را دستگیر می‌کنیم البته ممکن است این فرد خبرنگار هم نباشد.

دستگیری فردی با ۴۰۰ چک برگشتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی قوه‌قضائیه در ادامه از دستگیری فردی با ۴۰۰ فقره چک برگشتی خبر داد و گفت: البته گفته‌ایم بررسی کنند و شاید از این تعداد بیشتر هم باشد. اژه‌ای درباره جوسازی‌ها و مسائل مطرح شده علیه قوه‌قضائیه در فضای رسانه‌های مختلف معاند افزود: آنچه در شبکه‌های ضدانقلاب خارج کشور درباره قوه‌قضائیه مطرح شده کذب محض است و این افراد با اینکه به سرویس‌های جاسوسی موساد متصل هستند اما باز هم ناشیانه عمل می‌کنند.