انتخاب نوشت:محمدرضا عطریانفر در گفت‌وگو با انتخاب گفت: اگر رئیسی و قالیباف با هم در انتخابات می‌ماندند، آقای رئیسی ۶میلیون و آقای قالیباف ۴ میلیون رای می‌آورد و درواقع ۵ میلیون این رای مازاد اثر هم افزایی است که به دلیل وحدت و امید طرفداران برای نیل به مرحله دوم بود که ایجاد شد. وی در این گفت‌وگو تصریح کرد: نه اصلاح‌طلبان ۲۴ میلیون رای تشکیلاتی دارند و نه اصولگرایان ۱۶ میلیون رای، طرفین باید باورشان باشد که این رای، رای سازمانی و حزبی آنها نیست.

بارها اعلام کردیم ظرفیت رای اصولگرایی در کشور حداکثر ۱۵ تا ۲۰ درصد است. رای اصلاح‌طلبی هم ۲۵ تا ۳۰ درصد است.اگر ۴۰ میلیون رای‌دهنده باشد که بگوییم انتخابات خیلی پرشور است و نحله‌های سیاسی با حداکثر ظرفیت چسبندگی حزبی- سازمانی ایفای نقش کنند، ‌رای اصلاح‌طلبی ۱۶ میلیون و رای اصولگرایی حدود ۱۰ میلیون خواهد بود. آنچه مازاد این اتفاق رخ داده ۱۴ میلیون رای صحیح خاکستری است که ۵ میلیون آن تحت تاثیر همین وعده‌ها و امید‌آفرینی‌های حضرات اصولگرا هدایت شد و الباقی در سبد اصلاحات قرار گرفت. بارها این تجربه را داشتیم اگر آرای ملی از مرز۵۰ درصد بالا زد، این مازاد آرای خاکستری است و نوعا به سمت اندیشه اصلاحات هدایت می‌شود.

منطق رقابت‌های ما در این دوره نیز باید چنین می‌شد که آقای روحانی ۲۹ میلیون رای می‌آورد و آقای رئیسی ۱۰ میلیون. یعنی یک به ۳. چیزی که در آخرین برآورد‌های آقای عبدی هم هست. (نسبت یک به ۳). بسیار مهم است آسیب‌شناسی کنیم چرا ۵ میلیون از ۱۴ میلیون آرای خاکستری که قهرا متعلق به آقای روحانی بوده کم شده و به رای اصولگرایی اضافه شده است؟ علتش ناشی از آثار ناخواسته و تحقق یافته وعده‌های رقبای آقای روحانی است. وعده‌های جذاب ۳ تا ۵ برابر شدن یارانه‌ها که تاثیراتش را در اقشار فرودست جست‌وجو می‌کردند. یک بخشی هم تاثیر ناکامی‌های آقای روحانی بود که وی به همه منویات و خواسته‌های خود دست پیدا نکرد و انتقادهایی در حق ایشان وجود داشت. به‌خصوص که آثار زیانبار دوره گذشته بلافاصله بعد از پایان کار آقای احمدی‌نژاد نشان داده نشد و بعدها بروز کرد. بعضی از شعارهای جذاب غیر‌واقع‌بینانه و منحرف‌کننده از ناحیه رقیب و برخی از نقدهای واقع بینانه در حق آقای روحانی، باعث شد جهت ۵ میلیون رای عوض شود و به سمت دیگری برود.عطریانفر در ادامه این گفت‌وگو اظهار کرد برادرمان آقای قالیباف واقعا یک شخصیت سیاسی نیست. یک سیاستمرد و سیاستمدار نیست. چرا نیست؟ به دلیل همین عملکرد توهم‌آمیز و پر از خطا، آدم به این واقعیت تلخ می‌رسد که این بنده خدا در قضیه انتخابات بازی خورده. بالاخره وقتی کسی ۲بار در یک رقابت و آزمون سیاسی شکست می‌خورد، پیامش این است که ظرفیت رای او همین قدر و حداکثر ۵ میلیون است.

به چه دلیل خود را دوباره به افکار عمومی ارائه می‌کنی که مجددا دچار آسیب شوی؟ این حداقل اولین خبط سیاسی آقای قالیباف است. پیش‌بینی ما این بود که آقای قالیباف هم نباید بیاید اما ایشان به سادگی بازی جریان اصولگرا را خورد.عطریانفر در مورد دیدار تتلو خواننده با ابراهیم رئیسی نیز گفت: من اصلا نمی‌توانم بپذیرم آدم متدینی که چهره روحانی دارد، سید اهل مسجد و محراب این کار را کرده باشد. حتما در این قضیه بازی خورده است. می‌خواهید رای تتلو را بگیرید. چرا با او عکس می‌گیرید؟ چرا دست به سر و گوش او می‌کشید؟ چرا پخش می‌کنید؟ او در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند اتفاقات این روزهای جریان اصولگرا به خاطر مدیریت آقای مصباح و تاثیر ایشان بر تصمیمات این جناح در این چند سال است نیز گفت: حضرت آقای مصباح یک شخصیت فیلسوف قابل احترام است و گذشته از وزن علمی و فلسفی‌اش، از سال ۱۳۴۸ درِ سیاست را بسته و به حوزه پرداخته‌اند. خدا خیرتان دهد! حالا چه شده که بعد از فوت امام یکباره سیاسی می‌شوید؟ بگذارید شما در حوزه بزرگ و فیلسوف بمانید. بگذارید حرمت شما رعایت شود.