دنیای اقتصاد: تنها یک‌روز به انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم مانده بود که خبر استعفای علی‌اکبر ناطق نوری از سمت مسوول گروه‌بازرسی دفتر مقام معظم رهبری در رسانه‌ها منتشر شد؛ موضوعی که برخی آن را برکناری خواندند و برخی دیگر استعفا برای قرار گرفتن در میان حامیان انتخاباتی حسن روحانی. با این حال، همه این گمانه‌ها تا دیروز به قوت خود باقی بود تا آنکه شیخ اصولگرایان که حدود ۱۲ سال است ترجیح می‌دهد سکوت کند، سکوت خود را شکست و درباره استعفایش از سمت مسوول گروه بازرسی دفتر مقام معظم رهبری سخن گفت.

براساس آنچه «ایرنا» گزارش داده است، علی‌اکبر ناطق نوری درباره کناره‌گیری از این مسوولیت توضیح داد: بنده افتخار این را داشته‌ام که از همان روزهای نخستین رهبری معظم له و در طول ۲۸ سال، مورد اعتماد ایشان و در خدمتشان باشم و همین‌طور در خدمت مردم بی‌پناهی که رهبری نظام را آخرین ملجا و پناه خود می‌یافتند. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در طول این مدت قریب به سه دهه، به لطف خدای متعال و به شهادت آمار و همچنین اظهار خرسندی‌های رهبری معظم انقلاب، کارنامه دفتر بازرسی، کارنامه درخشانی است، افزود: به هر صورت بنده شخصا خواه‌ناخواه وجهه سیاسی دارم و‌ نمی‌توانم در برابر وقایع و حوادث سیاسی کشور، چه به لحاظ تکلیف شرعی و چه از نظر وظیفه ملی و انقلابی، بی‌تفاوت باشم.

ناطق در ادامه تاکید کرد: از طرف دیگر به هر حال این یک واقعیت است که تعارض حقیقی بین فعالیت سیاسی افراد در موقعیت‌های انتسابی به رهبری و حفظ جایگاه دفتر ایشان وجود دارد که علی‌القاعده باید مبرا از گرایش‌های متداول سیاسی باشد؛ بنابراین این طبیعی بود که این تصمیم را بگیرم که هم نسبت به تحولات جامعه بی‌تفاوت نباشم و با دست باز‌تر بتوانم حرکت کنم و هم این‌طور نباشد که رفتار‌های سیاسی فردی چون بنده، موجبات القای شبهه جانب‌داری دفتر مقام معظم رهبری از گروهی خاص را در اذهان فراهم کند.ناطق نوری در ۱۷دی‌ماه سال۱۳۶۸طی حکمی از سوی مقام معظم‌رهبری به سمت مسئول گروه‌بازرسی دفتر مقام‌معظم‌رهبری منصوب شده بود.

او دیروز در ادامه اظهاراتش درباره کناره‌گیری از مسوولیت گروه بازرسی دفتر مقام معظم رهبری، با بیان اینکه بنده همچون گذشته سرباز انقلاب و در خدمت رهبری معظم خواهم بود، درباره انتخابات اخیر و نتایج آن، با تبریک به مردم و رهبری برای حضور پرشور در انتخابات و نیز شادباش به حسن روحانی برای انتخاب از سوی مردم گفت: در واقع این انتخابات نمادی بود از پایداری ملت ایران در دفاع از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و نیز حرکتی بود برای تثبیت عقل‌گرایی، عمق‌نگری و نفی بی‌اخلاقی. معنای دیگر این حرکت با ارزش، این است که ملت ایران دغدغه‌هایی از جنس فرهنگ، اخلاق و صداقت دارند و شما مشابه چنین رفتار عاقلانه‌ای را حتی در ممالک پیشرفته دنیا، کمتر مشاهده می‌کنید.

ناطق نوری با ابراز امیدواری از اینکه دولت جدید به پشتوانه این رای معنادار در راستای انتظارات مردم اعم از موافقان و مخالفان مصمم‌تر از گذشته بتواند در جهت اعتلای آرمان‌های جامعه اسلامی، عزت کشور، سعادت این مردم شایسته و بهبود شرایط معیشتی آنان کوشا و موفق باشد، گفت: همچنین امیدوارم از این پس همدلی و رفاقت بین نیروهای دلسوز نظام برای ساختن کشوری آباد، جای رقابت‌ها و اختلافات را بگیرد.وی به اولویت‌های کارهای دولت در دوره جدید اشاره کرد و گفت: ایجاد وفاق و همدلی بین نیروهای سیاسی وابسته و دلبسته به انقلاب و اعتقاد به این که کشور به توان همه نیروها و سلایق در این دوران حساس نیاز دارد، باید سر لوحه حرکت‌های دولت قرار بگیرد. به‌نظر من دولت باید در جذب نیروهای کارآمد‌تر و چابک‌تر از قبل، تلاش کند. ناطق نوری ادامه داد: در حوزه اقتصاد به‌طور قطع باید برای خروج از رکود، جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون و ایجاد رونق اقتصادی همت بیشتری بگمارد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به فساد اداری به‌خصوص نوع سازمان‌یافته آن نیز اشاره کرد و گفت: باید یک برنامه‌ریزی جامع صورت پذیرد. به باور ناطق نوری به‌طور کلی باید نسبت به اعتماد با ارزش این ملت وفادار، پاسخ شایسته‌ای داده شود و لحظه‌ای را برای خدمت به آنان و توسعه کشور از دست ندهند.