دنیای اقتصاد: رقابت‌های انتخاباتی اصولگرایان این روزها بیشتر از آنکه معطوف به رقابت با اصلاح‌طلبان باشد، معطوف به رقابت‌های درونی است. رقابت میان اعضای جمنا با دیگر اصولگرایانی که حاضر نشده‌اند زیر چتر جبهه مردمی انقلاب قرار گیرند. اگر تا دیروز سعید جلیلی، محمود احمدی‌نژاد و یارانش و جبهه پایداری ساز مخالف می‌زدند حالا برخی از کاندیدهای موردنظر جمنا نیز راه خود را از این جبهه تازه تاسیس جدا کرده‌اند. موضوعی که روز گذشته با واکنش موسوی‌لارگانی عضو جبهه پایداری فعال در مجلس دهم مواجه شد و در انتقاد به جدایی برخی چهره‌های اصولگرا از جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: البته به‌نظر بنده برخی از این جدایی‌ها یا منفک‌شدن گروه‌ها از نیروهای ولایی و جبهه اصولگرایان حساب شده است، چراکه عده‌ای سعی می‌کنند بین گروه‌های اصولگرا اختلاف ایجاد کنند تا بتوانند به نتیجه موردنظرشان برسند و اگر ما به‌جای یک گروه منسجم به چند گروه تقسیم شویم با اینکه هر کدام از کاندیداها یک تعدادی رای برای خود دارند، اما این روند به‌طور قطع به شکست اصولگرایان منتهی خواهد شد.

او در گفت‌وگو با انتخاب با بیان اینکه در دوره قبل انتخابات عدم‌اتحاد مانع از حصول نتیجه موردنظر اصولگرایان شد گفت: افرادی همچون آقای سعید جلیلی و آقای احمدی‌نژاد نباید فراموش کنند که اگر امروز جایگاهی دارند به‌واسطه حمایت اصولگرایان از آنها ایجاد شده است؛ بنابراین نباید نردبانی که روزی از طریق آن بالا رفتند را روی زمین پرتاب کنند؛ چراکه این اقدام نه به صلاح خودشان و نه به صلاح اصولگرایان کشور است. او تاکید کرد: به‌نظر بنده اگر قرار باشد در آستانه برگزاری انتخابات جامعتین به یک طرف بروند آقای سعید جلیلی به یک طرف و جبهه مردمی انقلاب هم به یک طرف برود نتیجه‌ای جز شکست برای اصولگرایان به‌همراه نخواهد داشت. در کنار چنین هشدارهایی برخی خبرها حاکی از آن است که محمد باقر قالیباف که نامش در لیست اخیر جبهه مردمی انقلاب قرار گرفته نیز این روزها تصمیم گرفته که راه خود را از جمنا جدا کند. به گزارش انتخاب آنچه موجب ناراحتی قالیباف شده است، قرار گرفتن نام سعید جلیلی در لیست ۱۴ نفره اخیر جمناست؛ چراکه جلیلی از همان ابتدا راهش را از این جبهه جدا کرده است.

در همین راستا گفته می‌شود شهردار تهران دستور راه‌اندازی ستاد‌هایش را صادر کرده است. به این ترتیب با جدایی محمدباقر قالیباف از جبهه مردمی انقلاب و پیش از او سعید جلیلی می‌توان گفت که جمنا نتوانسته وحدت موردنظر را میان اصولگرایان ایجاد کند. ازسوی دیگر خبرها حاکی از آن است که رستم قاسمی، علی نیکزاد، الیاس نادران و مسعود زریبافان ستادهای خبری خود را تشکیل داده‌اند. باتمام اینها بزرگان جریان اصولگرا همچنان از موجودیت جمنا حمایت می‌کنند. روز گذشته نیز آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره روند انسجام و وحدت نیروهای انقلاب اسلامی در این جبهه اظهار کرد: آنچه بنده می‌بینم و از این جبهه شناخت دارم این است که انسان‌های شایسته‌ای دور یکدیگر جمع شده‌اند. او افزود: افراد این جبهه درد انقلاب و درد دین را دارند و ان‌شاءلله خداوند هم یاری شان خواهد کرد. از آن سو هرچند اصلاح‌طلبان تکلیف خود را با انتخاب حسن روحانی به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری روشن کرده‌اند، اما مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری معتقد است که روحانی گزینه نهایی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۶ نیست.همزمان روز گذشته غلامحسین کرباسچی در روزنامه ایران نوشت: انتخاب و معرفی آقای حسن روحانی به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی مجموعه اصلاح‌طلبان، نه از سر ناچاری بود و نه برای مقابله با فرد یا جناحی خاص. به گزارش انتخاب او همچنین نوشت: اداره کشور با شرایط بین‌المللی و داخلی فعلی، ناگزیر از نیرویی است که توان مقابله با بحران‌ها در مسیر دشوار پیش‌رو را داشته باشد و به‌نظر اصلاح‌طلبان، روحانی می‌تواند با همه کاستی‌هایی که کشور دارد، از عهده این مهم بربیاید و در میان افرادی که اعلام آمادگی کرده و توانایی اداره کشور را دارند، بهترین گزینه است.