علی لاریجانی: افتخار نیست که مدیران را از قطار انقلاب پیاده کنند

دنیای اقتصاد:علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در فضای غبارآلودی که گاه به دلیل اختلاف‌نظرهای سیاسی ایجاد می‌شود، حقایقی از خدمات انقلاب اسلامی نادیده گرفته می‌شود، این ظلم به انقلاب بزرگی است که جهان اسلام را تکان داد.

به گزارش «ایرنا» رئیس‌مجلس روز گذشته درابتدای جلسه علنی مجلس ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی به ملت و نمایندگان مجلس گفت:‌ متاسفانه در دوره‌هایی تلاش می‌شد که بر مدیریت انقلاب خط بطلان بکشند و امروز هم در فضای رقابت‌های سیاسی، مدیریت کشور ذبح می‌شود. لاریجانی ادامه داد:هر روز ماجرایی تمام ذهنیت جامعه را به‌جای تمرکز بر توسعه اقتصادی به‌سوی ابهام‌آفرینی سوق می‌دهد، این افتخار نیست که مرتب مدیرانی را از قطار انقلاب پیاده کنند. هنر در این است که قلمرو انقلابیون را افزایش دهند. رئیس مجلس شورای‌اسلامی اظهار کرد: در بین واژه‌هایی که امام(ره) تکرار می‌فرمودند کمتر واژه‌ای به میزان وحدت می‌توان سراغ گرفت، اشتراکات زیادی بین آرای‌ سیاسیون و مدیران وجود دارد، عقل حکم می‌کند در اشتراکات سرمایه‌گذاری کنیم، نه در اختلافات.

وی گفت: مشکلات کلان اقتصاد کشور نظیر تورم و بیکاری که خود دلایل متنوعی دارد، در پناه یک عزم ملی قابل رفع شدن است، نه پراکنده شدن و پراکندگی اذهان عمومی جامعه به امور فرعی. لاریجانی افزود: ظرفیت مدیریت کشور با تجربه گرانقدر گذشته سرمایه‌ای ملی برای ایران محسوب می‌شود که باید در جهت حل مشکلات کشور به‌خصوص در زمینه اقتصادی از آن بهره جست و این امر در پناه متانت همراه با عقلانیت در مدیریت کلان کشور محقق می‌شود، نه کشمکش‌های فرسایشی سیاسی که علی‌القاعده در هنگامه انتخابات فزونی می‌یابد.

لاریجانی دربخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: امام(ره) در زمینه استقلال اقتصادی، روحیه‌ای به جوانان زمان خویش القا کرد که در مقابل فناوری‌های نو مستقل شوند بنابراین در دوره جنگ که همه نوع تحریم علیه ایران ایجاد کردند، این کشور صاحب فناوری موشکی شد و امروز از این جهت قدرت بزرگ منطقه است. همچنین به گزارش خبرآنلاین، وی اظهار کرد: در نظریه امام، مردم در همه شئون کشور محور قرار داشت، چه در سیاست، چه در اقتصاد و چه در فرهنگ؛ همه نهادهای حکومتی مستقیم یا با واسطه با رای مردم مستقر شدند. مجلس که مظهر اراده ملت است، در راس امور قرار گرفت، قوه مجریه بخشی از ارکانش به‌صورت مستقیم و با رای مردم و بخشی با واسطه مجلس و با اراده مردم انتخاب می‌شوند، رهبری که بالاترین مقام حکومت است، با رای مجلس خبرگان انتخاب می‌شود که اعضای آن توسط مردم مشخص می‌شوند.