ماجرای فرش ایرانی موزه «ویکتوریا و آلبرت»
ایسنا نوشت: حمید بعیدینژاد، سفیر کشورمان در انگلستان در یادداشتی را در صفحه تلگرام خود داستان رسیدن فرشی ایرانی متعلق به زمان صفوی به موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن و توجه ویژهای که به آن میشود نوشت. در این یاداشت با اشاره به دعوت مسوولان موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن برای بازدید از این موزه آمده است: این موزه که مجموعهای بسیار غنی از فرهنگ و تاریخ جهان را در خود جای داده است گالری بسیار مهمی در هنر خاورمیانه هم دارد که بیشتر آن را هنر ایرانی تشکیل میدهد، از هنر باستان تا دوران آخر قاجار.
ایسنا نوشت: حمید بعیدینژاد، سفیر کشورمان در انگلستان در یادداشتی را در صفحه تلگرام خود داستان رسیدن فرشی ایرانی متعلق به زمان صفوی به موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن و توجه ویژهای که به آن میشود نوشت. در این یاداشت با اشاره به دعوت مسوولان موزه «ویکتوریا و آلبرت» لندن برای بازدید از این موزه آمده است: این موزه که مجموعهای بسیار غنی از فرهنگ و تاریخ جهان را در خود جای داده است گالری بسیار مهمی در هنر خاورمیانه هم دارد که بیشتر آن را هنر ایرانی تشکیل میدهد، از هنر باستان تا دوران آخر قاجار. اما گُلِ بخش خاورمیانه که چون جواهری در این موزه میدرخشد فرشی عظیم از هنر ناب ایرانی اثر بافندگانی از کاشان است که زینتبخش گالری خاورمیانه است.در ادامه این مطلب آمده است: تخمین زده میشود که در خلق این فرش پشمی که با نخهای ابریشمی با ظرافتی در حد ۵۳۰۰ گره در هر ۱۰ سانتیمتر و با اندازه ۵۱/ ۱۰ متر طول و ۳۴/ ۵ متر عرض بافته شده است باید حداقل ۱۰ نفر بافنده تمام وقت در حدود چهار سال به بافتن آن زمان اختصاص داده باشند. این فرش بسیار زیبا، رنگ آبی بهعنوان پیشزمینه و رنگهای قرمز، زرد، سبز و سفید و سیاه را به نحو بسیار زیبایی در کنار هم ممزوج کرده است.به نوشته بعیدینژاد، موزه ویکتوریا و آلبرت این اثر هنری را گنجینهای بزرگ برای خود محسوب میکند و برای به نمایش گذاشتن آن همواره برنامههای ویژهای را به اجرا گذاشته است.
ارسال نظر