در ایران مدیریت دوگانه وجود ندارد عکس: President.ir

دنیای اقتصاد: حسن روحانی رئیس‌جمهوری روز گذشته در بیست و دومین سفر استانی‌اش به استان مرکزی با تاکید بر اینکه یک خط و یک رهبر و یک دولت بیشتر نداریم یادآور شد که در ایران مدیریت دوگانه وجود ندارد. او همچنین در اجتماع بزرگ مردم استان مرکزی در اراک با بیان اینکه امروز باید ادبیات ما بر مبنای امید، انسجام، اتحاد و وحدت ملی باشد، تاکید کرد: ادبیات ما ادبیات اتحاد و امید باشد؛ نباید عده‌ای گفتمان یاس و بدتر از آن فروپاشی قدرت مدیریتی این ملت بزرگ را ترویج کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی تصریح کرد: انسان دروغگو و فحاش و یاس پراکن هرگز یک انقلابی نیست و آنهایی که از یأس سخن می‌گویند با انقلاب اسلامی ایران رابطه‌ای ندارند. رئیس‌جمهوری گفت: آنها که تصور می‌کنند در این کشور دو راه وجود دارد در خطا و اشتباه هستند، چراکه یک خط و یک رهبر و یک دولت بیشتر نداریم؛ در ایران مدیریت دوگانه وجود ندارد.

اولین واکنش به انتخابات آمریکا

همچنین حسن روحانی در اولین واکنش به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که حدود دو هفته دیگر برگزار می‌شود، با اشاره به عدم رعایت نزاکت و اخلاق در مناظره‌های کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا که مدعی است بیش از ۲۰۰ سال دموکراسی داشته و بیش از ۵۰ دوره انتخابات گوناگون برگزار کرده، گفت: افتخار ما اسلام ماست و آن همان دینی است که پیامبرش فرمود برای تکمیل مکارم اخلاقی مبعوث شده است. به گزارش «ایرنا» او ادامه داد: در سازمان ملل متحد یکی از رهبران کشورها از من پرسید از این دو (ترامپ و کلینتون) کدام بهترند، گفتم بد را بر بدتر ترجیح دهم یا بدتر را بر بد؟ نگاه کنید نحوه حرف زدنشان، نحوه اتهام زدن هایشان، نحوه استهزا و مسخره کردنشان را. روحانی تاکید کرد: نباید بگذاریم عده‌ای اخلاق را در جامعه سرکوب کرده و دروغ، استهزاء و اتهام را شایع کنند.

برقراری روابط بانکی با دنیا

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اگر در گذشته می‌خواستیم راه برویم و حرکت کنیم، زنجیرهای تحریم مانع از حرکت ما بود، گفت: امروز این زنجیرها وجود ندارد، اما باید حرکت کنیم. چراکه مانع اصلی برداشته شده است و روابط بانکی ما با دنیا برقرار شده و روز‌به‌روز هم گسترده‌تر خواهد شد.

پاسخ به منتقدان برجام

رئیس‌جمهوری افزود: ما غاصب را از باغ خود بیرون کردیم و درب باغ به روی مردم باز شده است و امروز عده‌ای کودک به درب باغ آمده و می‌گویند، سیب و گلابی کجاست که می‌خواهیم میل کنیم. امروز این باغ که نهال‌های آن تازه غرس (کاشته) شده آماده باروری است، اما برای به ثمر نشستن صبر لازم است. روحانی تاکید کرد: آنهایی که فکر می‌کنند با حرف‌های نادرست می‌توانند ملت ایران را مایوس کنند در خطا و اشتباه به سر می‌برند.

وعده رشد پنج درصدی

حسن روحانی روز گذشته سفر دو روزه‌اش به استان مرکزی را با سفر به اراک آغاز کرد. رئیس‌جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان مرکزی در اراک، تصریح کرد: برای اشتغال پایدار نسل جوان راهی جز رونق اقتصادی نداریم و استان مرکزی، مرکز صنعت ایران بوده و تلاش دولت احیای واحدهای صنعتی است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهوری، حسن روحانی، استان مرکزی را استان امیرکبیر توصیف کرد و با تاکید بر اینکه سال ۹۵، سال رونق اقتصادی در کشور است، گفت: از آغاز سال جاری وعده من به مردم این بوده که برنامه دولت، مبتنی‌بر رسیدن به رشد اقتصادی ۵ درصدی است و قول دادم که امسال حداقل، ۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط از طریق تسهیلات بانکی فعال خواهد شد و امروز آمار خوشحال‌کننده این است که تا تاریخ ۲۵ مهرماه ۹۵، ۱۲ هزار واحد تولیدی با ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال‌جاری حرکت خود را آغاز کرده‌اند و این به معنای یک حرکت بزرگ اقتصادی در کشور است که مطمئنا این رقم تا پایان سال افزایش می‌یابد.

سفرهای خارجی در راستای رونق اقتصادی

روحانی همچنین گفت: آیا کسی در ایران سربلند هست که از احقاق حقوق ملت ایران، آزادی تجارت با دنیا، باز شدن راه برای صادرات کشاورزی و صنعت و لغو ۶ قطعنامه ظالمانه علیه ملت خوشحال نباشد؟

رئیس‌جمهوری ادامه داد: امروز باید از فضای پس از برجام به خوبی استفاده کنیم. روحانی خاطرنشان کرد: همه سفرهای خارجی بعد از برجام در راستای رونق اقتصادی کشور است تا بتوانیم زمینه رونق سرمایه‌گذاری خارجی در ایران و انتقال فناوری‌های نوین به کشور را فراهم کنیم. رئیس‌جمهوری با طرح این سوال که چرا باید صادرات کشورهای همسایه ما سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار اما صادرات ما ۵۰ میلیارد دلار باشد، گفت: ایران امن، عظیم و با عظمت و با ملتی با استعداد و سرمایه‌های طبیعی و انسانی فراوان، نباید در گندم، ذرت، برنج و شکر به دیگران متکی باشد. باید در مسیر خودکفایی بوده و کشاورزی‌مان صنعتی با فناوری نوین باشد.

مسابقه برای ارتباط با ایران

روحانی در ادامه سخنانش تصریح کرد: به صراحت باید بگوییم تفاوت امسال با دو سه سال پیش را باید در نظر بگیریم و خدای من گواه است در این جمله من اغراقی وجود ندارد که در سال‌های قبل در دنیا مسابقه برای تهدید ایران، فشار به ایران و برای تحریم ایران عزیز بود و امروز در سراسر دنیا برای ارتباط با ایران و سرمایه‌گذاری در کشورمان مسابقه برقرار است گفت: آینده و مسیر ما روشن است، اما نباید بگذاریم عده‌ای در این کشور اخلاق ضد حسینی و ضدعاشورایی را ترویج کنند، بلکه باید تلاش کنیم در کشور اخلاق محمدی(ص) مستقر شود.

کاهش روزهای آلودگی هوا در اراک

رئیس‌جمهوری با اشاره به مشکلات آلودگی واحدهای صنعتی این شهرستان در بخش آلومینیوم و آندسازی، اظهار کرد: ظرف ماه‌های آینده بخش آندسازی به بخش‌های دیگر منتقل خواهد شد.‌ روحانی افزود: طبق آمار محیط زیست، روزهای پاک در شهر اراک در سال ۹۲، ۲۵۰ روز، در سال ۹۳، ‌‌۳۱۵ روز، در سال ۹۴، ۳۲۹ روز و در ۶ ماه نخست سال ۹۵ با وجود اینکه وضعیت گرد و غبار نسبت به گذشته ‌بدتر بود ۱۱۱ روز اعلام شد. رئیس‌جمهوری همچنین روز گذشته در ادامه برنامه‌های اولین روز از سفرش به استان مرکزی از کارخانه واگن پارس اراک بازدید کرد. او دراین دیدار با بیان اینکه سیاست و مبنای کار دولت یازدهم از آغاز فعالیت خود، بر توسعه شبکه ریلی در کشور بوده و اقدامات بسیار مهمی هم در این راستا انجام گرفته است، تصریح کرد: تا چند سال آینده حدود ٦ استان کشور به راه‌آهن سراسری متصل خواهند شد و راه‌آهن سریع السیر تهران - مشهد و تهران - اصفهان هم کار خود را شروع می‌کنند؛ همچنین راه‌آهن ایران با اتصال به راه‌آهن منطقه قفقاز و آسیای مرکزی، چین، روسیه و اروپای شرقی به شبکه ریلی دنیا مرتبط خواهد شد. رئیس‌جمهوری در جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه استان مرکزی نیز گفت: دولت به‌دنبال پرداخت مطالبات پیمانکاران و تسویه مطالبات بانک‌ها از آنها است.