گروه خبر: مجلسی‌ها زمان‌بندی بررسی لایحه برنامه ششم را تعیین کردند؛ لایحه‌ای که دولتی‌ها با آغاز به کار مجلس دهم، آن را برای دومین بار به بهارستان تقدیم کردند. هرچند مجلس نهمی‌ها لایحه ارائه‌شده در دی ماه سال گذشته را مورد انتقادهای جدی قرار دادند، نمایندگان مجلس نهم نیز به لایحه‌ای که با عنوان برنامه ششم توسعه به آنان ارائه شده است منتقد هستند.

با وجود همه این انتقادها یک عضو هیات رئیسه مجلس روز گذشته از تعیین زمان‌بندی بررسی لایحه برنامه ششم در جلسه مشترک رئیس مجلس و روسای کمیسیون‌ها خبر داد. احمد امیرآبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: در این جلسه مقرر شد تا سه‌شنبه هفته بعد کمیسیون‌های تخصصی نظرات خود را در مورد لایحه برنامه ششم به کمیسیون تلفیق برنامه ارائه کنند. از هفته آینده نیز کمیسیون تلفیق برنامه ششم تشکیل خواهد شد و هیات رئیسه آن تعیین می‌شود.او درباره یکی از اصلی‌ترین انتقادهای نمایندگان به لایحه برنامه ششم ارائه شده به مجلس دهم درباره عدم امضای رئیس‌جمهوری پای لایحه گفت: اگر هیات رئیسه مجلس بخواهد طبق ماده ۱۴۱ آیین‌نامه عمل کند باید لایحه احکام لازم برای برنامه ششم را که با مُهر دولت به مجلس ارائه شده بود مدنظر قرار دهد. امیرآبادی افزود: آنچه از سوی سازمان برنامه به‌عنوان ویرایش جدید لایحه برنامه ششم ارائه شده است، طبق ماده ۱۰۶ آیین‌نامه داخلی، لایحه نیست؛ زیرا لوایح باید به امضای رئیس‌جمهور برسد. به گفته او اگر دولت از نظر شکلی این قضیه را رفع نکند، مجلس لایحه احکام برنامه ششم را اصل قرار خواهد داد.

واکنش نوبخت به انتقاد برخی نمایندگان

با این همه محمدباقر نوبخت نیز روز گذشته به انتقادهای نمایندگان در این باره پاسخ داد. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به انتقادها از اینکه چرا لایحه برنامه ششم توسعه با امضای وی و نه رئیس‌جمهوری تقدیم مجلس شده است، گفت: آنچه به‌عنوان لایحه برنامه ششم ارائه شده ویرایش جدید از لایحه‌ای است که پیش‌تر با امضای رئیس‌جمهور در مجلس ارائه شد. بر اساس آنچه خبرگزاری تسنیم از این نشست گزارش داده است، نوبخت افزود: یکسری پیوست‌ها در این لایحه لحاظ شده است.