گروه خبر: سخنگوی قوه قضائیه، روز گذشته در یک نشست خبری اجرای حکم اعدام شهرام امیری را تایید کرد. به گزارش «ایسنا» غلامحسین محسنی‌اژه‌ای گفت: «او در دادگاه اولیه به حکم اعدام محکوم شده بود و در دیوان عالی نیز این حکم تایید شده بود.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام امیری کارشناس صنعت پزشکی هسته‌ای بود که سال ۱۳۸۸ در سفر حج عمره ناپدید شد و پس از ۱۳ ماه غیبت در تیر ماه ۱۳۸۹ به دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا مراجعت کرد و در مدت کوتاهی به ایران بازگشت. در تیرماه ۱۳۸۹، از «شهرام امیری» چند ویدئوی متناقض منتشر شد که در یکی از آنها مدعی شد که توسط آمریکایی‌ها و عربستانی‌ها ربوده شده، اما موفق شده که از دست آنان فرار کند. در همین ارتباط روز گذشته سخنگوی قوه‌قضائیه در جمع خبرنگاران گفت: «این فرد با توجه به دسترسی که به اسرار سری نظام داشته است با دشمن متخاصم و شیطان بزرگ، آمریکا وصل بوده و اطلاعات به کلی سری و پنهانی کشور را در اختیار آنها قرار می‌داده است.» به گزارش «ایسنا» او ادامه داد: «یکی از رودست‌هایی که آمریکایی‌ها از سیستم اطلاعاتی کشورمان خورده‌اند در مورد همین پرونده بود. آنها تصور می‌کردند که ایران از ارتباطات این فرد خبر ندارد.»

سخنگوی قوه‌قضائیه افزود: «بعد از اینکه این فرد به آن شکل به اصطلاح به ایران آمد، طبق قانون در جلسات متعددی با حضور او اتهامش مورد بررسی قرار گرفت و محاکمه شد. حکم بدوی که در مورد او صادر شده بود مورد اعتراض او قرار گرفت و دیوان (عالی) کشور با وسواس حکم وی را بار دیگر مورد بررسی قرار داد. او افزود: «با توجه به اینکه حکم اعدام برای او در نظر گرفته شده بود دیوان این حکم را با وسواس تمام مورد بررسی قرار داد و سپس آن را تایید کرد.» او ادامه داد: «ما دوست داریم که همه مجرمان از کار خود پشیمان شوند و مجازات نشوند ولی با کمال تاسف این فرد از فرصتی که بعد از حکم در این ارتباط در اختیار او گذاشته شده بود استفاده نکرد و نه تنها جبران نکرد؛ بلکه سعی کرد از درون زندان اطلاعاتی را به دروغ به بیرون منتقل کند.» اژه‌ای همچنین محکومیت امیری به ۱۰ سال زندان و تبعید در دادگاه را رد کرد.

سخنگوی قوه‌قضائیه در بخش دیگری از نشست مطبوعاتی خود با اشاره به اهانت نشریه یالثارات به هنرمندان گفت: «اگر اهانتی صورت گرفته باشد قابل تعقیب است.» به گزارش «ایرنا» اژه‌ای همچنین در مورد اعلام خبر لغو امتیاز این نشریه از سوی سخنگوی وزارت ارشاد گفت: «دادگستری از آقای نوش‌آبادی دعوت کرد و ایشان گفتند که برداشت از سخنان من اشتباه بوده و من سعی می‌کنم در مصاحبه‌ای این شبهه را برطرف کنم.» وی افزود: «هیات نظارت جلسه‌ای در این مورد تشکیل نداده و تصمیمی گرفته نشده ‌است.» سخنگوی قوه‌قضائیه در مورد افراد بازداشتی بانک ملت گفت: «تعداد بازداشتی‌ها همان چهار نفر است و برای افراد متهمی که در خارج از کشور به سر می‌برند پیغام داده‌ایم خودشان برگردند که در غیر این صورت توسط پلیس اینترپل تعقیب خواهند شد.» همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، سخنگوی قوه‌قضائیه از رعایت نشدن قانون و مقررات در تعیین رئیس جدید صندوق توسعه ملی خبر داد.