گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به آثار منفی فیش‌های حقوقی نجومی، جزئیات جدیدی از پرونده بانک ملت اعلام کرد. او گفت: حسب گزارش ضابطان در پرونده بانک ملت یکی از متهمان طی ۱۶ ماه حضور در بانک مذکور در مجموع دو میلیارد و دویست میلیون تومان حقوق و پاداش و حق حضور در جلسات دریافت کرده که به‌طور میانگین ماهانه، یکصد و چهل میلیون تومان حقوق پاداش و مزایا از منابع مختلف دریافت می‌کرد.

براساس آنچه خبرگزاری میزان از اظهارات دادستان تهران در این نشست خبری گزارش داد، برای انجام مأموریت‌های چند روزه این متهم، یکصد میلیون تومان از بیت‌المال صرفا به‌عنوان هزینه هتل در خارج از کشور صرف شده است و به‌عنوان پاداش عملکرد و حق‌الزحمه شرکت در جلسات در یک کشور خارجی طی یک سال ۳۲هزار یورو به متهم پرداخت شده است. جعفری دولت‌آبادی جلب اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضا را منوط به تسریع در رسیدگی به مفاسد اقتصادی و قاطعیت در اعمال مجازات دانست و گفت: تسریع در رسیدگی‌ها، موید عزم و اراده قوه قضائیه و دادستانی تهران در برخورد با مفسدان اقتصادی است که به‌ویژه پس از آشکار شدن موضوع حقوق‌های نجومی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

کشف دومین خانه فساد دیپلمات‌های خارجی

دادستان تهران در ادامه این نشست خبری با اشاره به یک اقدام پیشگیرانه ضابطان قضایی طی هفته گذشته، از کشف خانه‌ای خبر داد که به منظور برگزاری مجالس مختلط و برای فساد برای برخی دیپلمات‌های کشورهای خارجی و ایرانیان مرتبط مهیا شده بود. دولت‌آبادی با اعلام اینکه از منزل مذکور چهار هزار لیتر مشروب الکلی کشف شده است، گفت: در این رابطه دو نفر ایرانی با تابعیت مضاعف دستگیر شده‌اند. دادستان تهران افزود: طی دو ماه گذشته این دومین خانه‌ای است که با برخی دیپلمات‌های خارجی در تهران و عوامل ایرانی در ارتباط بودند، در تهران کشف شده و این شیوه پیشگیرانه باید ادامه یابد تا تمام مراکز مهیا برای فساد شامل باغ‌ها و تالارها در اشراف اطلاعاتی ضابطان قرار گیرد.

پرونده قاچاق گوشی‌های تلفن همراه

دادستان تهران در این جلسه به دو اتفاق خوب طی هفته گذشته نیز اشاره کرد که از آن جمله، مفتوح شدن پرونده‌ای در دادسرای جرایم اقتصادی با موضوع قاچاق گوشی تلفن همراه در تهران بود. او با اشاره به جلسه دادستانی تهران با اتحادیه‌های اصناف گفت: در تحقیقات مشخص شد که متهم با هولوگرام‌های جعلی و بدون عبور از مبادی قانونی، نسبت به عرضه گوشی‌های موبایل وارداتی در تهران اقدام می‌کرده است که در این پرونده یک متهم بازداشت شده است. دولت‌آبادی در ادامه با اشاره به برخی پرونده‌های اقتصادی کلان مانند گروه ریخته‌گران، موسسه اعتباری ثامن‌الحجج و بابک زنجانی اظهار کرد: اگر چه رسیدگی به این پرونده‌ها به لحاظ ماهیت آنها با مشکلاتی مواجه است، اما طولانی شدن رسیدگی‌ها موجب می‌شود پرونده به ضد خودش تبدیل شود؛ این امر زمینه مظلوم نمایی متهمان را فراهم می‌کند.