حمله مرد میانی یا MITM

روش‌های جلوگیری از هک گوشی

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، بهترین راه برای مقابله با هک شدن گوشی این است که به‌طور کلی اقداماتی را در زمینه جلوگیری از هک گوشی انجام دهیم. در این بخش روش‌هایی را برای جلوگیری از هک گوشی ذکر خواهیم کرد.

 حتی‌الامکان گوشی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید. حتی مورد اعتماد‌ترین افراد هم ممکن با حس کنجکاوی اقدام به جاسوسی اطلاعات ما کنند.

 از نصب برنامه‌هایی که نمی‌شناسید پرهیز کنید. ممکن است افرادی که به ظاهر دوست ما هم هستند، از ما بخواهند که برنامه‌ای را روی گوشی خود نصب کنیم و ما را تشویق به نصب آن نمایند.

 تا آنجا که می‌توانید از نصب چنین برنامه‌هایی پرهیز کرده و فقط برنامه‌هایی را نصب کنید که  مورد تایید گوگل پلی‌ یا ‌آی‌تیونز باشد.

 روی لینک‌هایی که افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی برایتان می‌فرستند، کلیک نکنید. با کلیک کردن روی این لینک‌ها در واقع درب ورود به گوشی خود را برای هکرها باز می‌کنید و آنها می‌توانند به راحتی اقدام به نفوذ به گوشی شما کنند.

 نشست‌های فعال یا active session‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام و اینستاگرام را همیشه چک کنید و آنهایی را که به‌نظر از گوشی یا لپ‌تاپ شما نیستند ، غیرفعال کنید.

 به هیچ وجه اطلاعات ورود به شبکه‌های اجتماعی‌تان نظیر نام کاربری و گذر واژه‌تان را در اختیار دیگران قرار ندهید.

 در تمام شبکه‌های اجتماعی، تایید دو مرحله‌ای ثبت‌نام را فعال کنید تا امکان هک کردن آن را به حداقل برسانید.

 همیشه یک آنتی‌ویروس قدرتمند و به‌روز‌‌رسانی شده را در گوشی خود نصب داشته باشید تا از ورود تروجان‌ها به گوشی خود جلوگیری کنید. همیشه لیست برنامه‌های نصب شده خود را چک کنید و آنهایی را که نمی‌شناسید یا به‌صورت پنهانی اقدام به مصرف اینترنت می‌کنند را حذف کنید.