محافظت از کامپیوتر آنلاین

استفاده از نرم‌افزار امنیتی: نرم‌افزار امنیتی به کامپیوتر شما در برابر تهدیدات دیجیتالی رایج در اینترنت کمک می‌کند. این نرم‌افزارها معمولا به شکل رایگان از سوی شرکت‌های شناخته‌شده در دسترس هستند. راهکار بهتر می‌تواند اشتراک ماهانه یا سالانه استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی مطمئن‌تر و با قابلیت‌های بیشتر باشد. به ویژه برای آن دسته از کاربرانی که اسناد مالی و مالیاتی حساس در رایانه خود را نگه می‌دارند. البته آنها می‌توانند علاوه بر نرم‌افزار، به طور جداگانه رمزگذاری فایل برای محافظت از اسناد ذخیره شده را خریداری کنند. همچنین باید مراقب نرم‌افزار امنیتی ارائه شده به عنوان یک تبلیغ پاپ آپ در کامپیوتر یا ایمیل‌تان باشید، زیرا احتمالا کلاهبرداری است.

آپدیت خودکار نرم‌افزار امنیتی: نرم‌افزار امنیتی کامپیوتر را برای در حالت به‌روزرسانی خودکار تنظیم کنید. به هر حال،  نرم‌افزارهای مخرب به طور مداوم تکامل یافته و در حال به روز شدن هستند.

به دنبال «S» در وب‌سایت‌های رمزگذاری شده https باشید: هنگام خرید یا بانکداری آنلاین، مراقب باشید که سایت از شکل رمزگذاری برای محافظت از اطلاعات شما استفاده می‌کند. در ابتدای آدرس وب به دنبال https بروید. «S» برای امنیت است. سایت‌های رمزگذاری نشده با آدرس http شروع می‌شوند. علاوه بر این، مطمئن شوید که https در همه صفحات، نه فقط صفحه ورود به سیستم، وجود دارد.

استفاده از پسورد قوی: پسوردهای مرکب از حروف، اعداد و کاراکترهای خاص انتخاب کنید. از نام، تاریخ تولد یا کلمات رایج خود استفاده نکنید. از یک کلمه عبور برای چندین حساب استفاده نکنید. فهرست رمز عبور خود را در یک مکان امن ذخیره کنید یا از یک مدیر رمز عبور استفاده کنید. رمز عبور خود را با هر کسی به اشتراک نگذارید.

ایمن‌سازی شبکه وایرلس: یک شبکه وایرلس سیگنال را از طریق هوا ارسال می‌کند که به شما امکان اتصال به اینترنت را می‌دهد. اگر به یک وای‌فای غیرایمن یا فاقد پسورد و رایگان متصل شوید یا برای وای‌فای خود پسوردی نگذارید، راه را برای مجرمان اینترنتی باز کرده‌اید. آنها از این طریق می‌توانند، جرائم اینترنتی را از طریق اطلاعات یا شبکه وای‌فای شما مرتکب شوند.

هنگام استفاده از شبکه‌های وایرلس عمومی احتیاط کنید. نقاط دسترسی به وای‌فای عمومی راحتند اما اغلب امن نیستند. شبکه‌های وایرلس عمومی رایگان و فاقد پسورد، احتمالا امن نیست. اگر شما اطلاعات حساسی را منتقل می‌کنید، برای اطمینان خاطر، «s» را در https در آدرس وب‌سایت جستجو کنید.

اجتناب از فیشینگ، به ویژه فیشینگ‌های تکراری: هرگز به ایمیل‌ها، متون یا پیام‌های پاپ آپ که از اطلاعات شخصی، مالیاتی یا مالی درخواست می‌کنند، پاسخ ندهید. یک ترفند معمول توسط جنایتکاران برای دسترسی به حساب‌های مالی شما از روش‌هایی مانند به روز کردن اطلاعات یا... است. هرگز روی لینک‌ها کلیک نکنید حتی اگر به نظر می‌رسد از سازمان‌هایی هستند که به آنها اعتماد دارید. به طور مستقیم به وب‌سایت سازمان بروید. کسب و کارهای قانونی از شما نمی خواهند اطلاعات حساس را از طریق کانال‌های ناخواسته ارسال کنید.