ولادیمیر کسما زوریکین V.K.Zworykin مخترع لامپ پرتاب الکترون که پدر تلویزیون خوانده می‌شود 30 جولای سال 1889 در روسیه متولد شد. او در انستیتو مهندسی سن پترزبورگ تحصیل کرد اما در 1919 به آمریکا مهاجرت و به‌عنوان مهندس در کارخانه وستینگهاوس به کار پرداخت. وی اختراع خود، چراغ‌های تلویزیون سیاه و سفید را در سال 1923 و تلویزیون رنگی را دو سال بعد به ثبت رساند و در کارخانه «آر. سی، ا» به ساختن فرستنده و گیرنده تلویزیون پرداخت.

مهندس زوریکین که ده‌ها سال رییس آزمایشگاه پژوهشی این کارخانه بود بعدها موفق به اختراع میکروسکوپ الکترونیک، دستگاه تبدیل اشعه ماوراء بنفش به اشعه قابل رویت و سپس مانیتور کامپیوتر شد. او در طول جنگ جهانی دوم مشاور الکترونیک دولت آمریکا بود.
در گذشت «دیدورو» نویسنده و فیلسوف فرانسوی
دونی دیدورو، نویسنده، فیلسوف، روشنفکر، دائره المعارف نویس، نقد نویس و طنزگوی قرن 18 فرانسه سی ام جولای سال 1784 (در آستانه انقلاب بزرگ فرانسه) در 71 سالگی درگذشت. دیدورو به عنوان سردبیر «دائره‌المعارف»، تقریبا همه نویسندگان عصر روشنگری فرانسه را به کار گرفت و از قلم و اطلاعات آنان بهره برد. «دائره‌المعارف» یعنی گردآوری دانش بشر و «اطلاعات پایه» در هر زمینه در یک مجموعه، کمک بزرگی به پیشرفت فرهنگ و تمدن و توسعه اندیشه بوده است.
دیدورو کتاب‌های داستانی متعددی نیز نوشته است و نوشته‌های دیگر او و نامه‌هایش منعکس‌کننده اوضاع آن زمان فرانسه و جهان بوده و واقعیات دوره خود را به خوبی ترسیم کرده است.
فرضیه «طبقه آسوده»


دکتر تورشتاین وبلن، صاحب فرضیه «طبقه آسوده» سی ام جولای 1857 متولد شد و سوم اوت 1929 درگذشت. پدر او یک مهاجر نروژی بود که در ایالت ویسکانسین آمریکا استقرار یافته بود. دکتر وبلن به دلیل در پیش گرفتن روش و رفتاری ناهماهنگ، پس از چند سال تدریس در هریک از دو دانشگاه معروف آمریکا؛ شیکاگو و ستانفورد، به بهانه‌ای اخراج شد. وی سپس باهمفکرانش «مدرسه نو برای تحقیقات اجتماعی» را در نیویورک تاسیس کرد که یک دانشگاه به شمار می‌رود.
دکتر وبلن در کتاب معروف خود «فرضیه طبقه آسوده » ثابت کرده است که در هر جامعه، نفوذ طبقه مرفه (به‌زعم او «آسوده») در شکل‌گیری فرهنگ و اوضاع اجتماعی آن جامعه موثر است.
دکتر وبلن بر عکس مارکس نظر داده است که طبقه پایین جامعه نمی کوشد که طبقه صاحب سرمایه، کارفرما و مرفه را از میان بردارد، بلکه همه سعی خود را به کار می‌برد تا به طبقه آسوده بپیوندد.
او در کتاب دیگری، تاثیر صنعتی بودن یک کشور درطرز رفتار و تفکر و فرهنگ اعضای آن جامعه را ثابت کرده و گفته است که تفاوت اقتصاد هر جامعه باعث تفاوت فرهنگ در آن جامعه می‌شود.
دکتر وبلن را بیوگرافی‌نگاران یک کارشناس اقتصاد سیاسی معرفی کرده‌اند.
مرگ بیسمارک آلمانی‌ها


سی ام جولای سال ۱۸۹۸، اتو فن بیسمارک، مردی که با سه جنگ به قول خودش «محدود» آلمان را به صورت کشوری واحد درآورد و به عنوان «داور قدرت‌های اروپایی» شناخته می‌شود در گذشت. وی ۲۸ سال رییس دولت و نخستین صدراعظم آلمان واحد (رایش) بود. بیسمارک که در سال ۱۸۶۲ نخست‌وزیر پروس شده بود نقشه وحدت آلمان را کشید و برای رسیدن به این هدف راهی نداشت جز اینکه دست اتریش را از کنفدراسیون ایالت‌های کاتولیک آلمان کوتاه کند.وی پس از تقویت بنیه نظامی آلمان با سه جنگ به هر سه هدف خود رسید. دانمارک، اتریش و فرانسه هر سه شکست خوردند. شکست فرانسه بسیار شدید بود. نیروهای آلمان در سال ۱۸۷۱ وارد پاریس شدند. بیسمارک که با گسترش تمایلات سوسیالیستی در آلمان مواجه شده بود، افکار سوسیالیست‌ها را به صورت خاص خودش اجرا کرد و بیمه‌های کارگری و نظام بازنشستگی و از کارافتادگی را به وجود آورد. ساعات کار هفتگی را تعیین، کارکردن زنان را محدود و کار نوجوانان را به کلی ممنوع کرد و دست به ملی کردن موسسات عام المنفعه و کارخانه‌های بزرگ زد. او همچنین برنامه‌هایی راهگشا برای توسعه صنایع آلمان طراحی و اجرا کرد و سپس بدون این که با کشورهای استعماری تضارب منافع پیدا کند در مسیر استعمار قرن هجدهمی به آنها پیوست. با وجود این، در سال ۱۸۹۰ با امپراتور تازه آلمان (ویلهلم دوم) اختلاف نظر پیدا کرد و کنار رفت و هشت سال باقی‌مانده عمرش را به نوشتن کتاب پرداخت.
تاسیس شهر «تورنتو» کانادا
سی ام جولای سال ۱۷۹۳ سال «تورنتو» بزرگ ترین شهر کانادا بنا نهاده شد که در زمان تاسیس «یورک» نامگذاری شده بود و از سال ۱۸۳۴ به «تورنتو» تغییر نام داد. این شهر که تا مرز ایالات متحده، فاصله زیاد ندارد از جمله شهرهای ایالت «انتاریو» و کنفدراسیون کاناداست که در خود بیش از سی هزار ایرانی را جای داده است. تورنتو (تلفظ محلی تورانتو) توسط «جان سیم کو» بنا شد.