سال ۱۲۹۷- کنسول انگلیس اعلامیه مفصلی در شیراز منتشر کرد. در آن اعلامیه به مردم فارس هشدار داده بود که رویه خصمانه خود را نسبت به دولت انگلستان تغییر دهند در غیر این صورت نیروهای انگلیسی هم رویه خصمانه‌ای اتخاذ خواهند کرد. سال ۱۲۹۷- بین مسلمانان سلماس و آسوری‌ها نزاع خونینی درگرفت.

سال ۱۳۰۵- بعدازظهر روز مراسم تاجگذاری رضاشاه با شرکت برخی از علما، سفرا، هیات‌قضائیه، صاحب منصبان ارشد، اعیان، نمایندگان تجار و اصناف، رتبه ۸ و ۹ و نمایندگان مطبوعات با لباس تمام رسمی (جبه ترمه) در کاخ گلستان برگزار شد، به همین مناسبت نیز تهران و شهرستان‌ها سه روز و سه شب چراغانی شد.

سال ۱۳۰۵- محمدعلی فروغی، رییس‌الوزراء و عبدالحسین تیمورتاش به مناسبت حسن خدمت‌شان درجه اول تاج گرفتند.

سال ۱۳۰۵- امیر لشکر عبدالله خان طهماسبی، وزیر جنگ- امیر لشکر محود آیرم لو، امیرلشکر جنوب- سرتیپ محمدحسین آیرم، فرمانده لشکر آذربایجان- سرتیپ محمدخان شاه بختی فرمانده لشکر غرب- سرتیپ جان محمدخان فرمانده لشکر شرق و سرتیپ فضل‌الله خان (زاهدی) فرمانده تیپ شمال به واسطه حسن خدمت به آجودانی شاه منصوب شدند.

سال ۱۳۰۵- در روز تاجگذاری به تمام مدعوین مدال تاجگذاری اعطا شد.

سال ۱۳۱۴- برای توسعه و تکمیل زبان فارسی و وضع واژه‌های جدید فارسی و جایگزین نمودن آنها به جای لغات بیگانه سازمان به نام «فرهنگستان ایران» تاسیس یافت. در این سازمان نخبه دانشمندان معاصر در رشته‌های مختلف عضویت یافتند. در همین روز ذکاءالملک فروغی رییس‌الوزراء، به ریاست فرهنگستان و ادیب‌السلطنه سمیعی و حاج سیدنصرالله تقوی به نیابت ریاست انتخاب شدند. غلامعلی رعدی آذرخش رییس اداره انطباعات وزارت معارف با حفظ سمت به ریاست دبیرخانه برگزیده شد. فرهنگستان از تاریخ تاسیس به وضع لغات جدیدی پرداخت که تدریجا از این تاریخ ملاک کارها قرار گرفت.

سال ۱۳۲۷- دکترعلی‌اکبر سیاسی، وزیر فرهنگ از کار کناره‌گیری کرد.

سال ۱۳۳۳- در بعضی از خیابان‌های تهران تظاهراتی علیه مذاکرات نفت صورت گرفت که با مداخله مامورین مردم پراکنده و حدود صدنفر نیز بازداشت شدند.

سال ۱۳۳۳- غلامحسین ابتهاج به سمت شهردار تهران تعیین شد.

سال ۱۳۳۳- دکتر مهدی ملک‌زاده و دکتر سعید مالک نایب رییس سنا شدند.

سال ۱۳۳۸- وزارت امور خارجه ایران نسبت به پرواز غیرمجاز ۶ فروند هواپیمای جت متعلق به شوروی برفراز منطقه گیلان و پاره‌ای از نقاط آذربایجان اعتراض کرد.

سال ۱۳۳۹- دو زلزله بسیار شدید با فاصله ۴ ساعت در شهر لار و دهکده‌های اطراف آن رخ داد و تمام خانه‌ها را ویران کرد.

سال ۱۳۳۹- لایحه بیمه کارمندان کشوری و خانواده آنها در یک ماده و یازده تبصره به تصویب رسید.

سال ۱۳۴۱- عباس آرام، وزیر امور خارجه برای شرکت در کنفرانس وزیران سنتو به لندن رفت.

سال ۱۳۴۴- کنفرانس بین‌المللی مدیریت با شرکت روسای دانشگاه‌های چهارده کشور جهان در تهران آغاز به کار کرد.

سال ۱۳۴۷- سیل تمام شهر تبریز را فرا گرفت.

سال ۱۳۴۸- مرز خسروی بسته شد.

سال ۱۳۴۸- دولت عراق عده‌ زیادی از ایرانیان مقیم آن کشور از جمله آموزگاران و دبیران مدارس ایرانی در عراق را بازداشت کرد.

سال ۱۳۵۶- کمیسیون شاهنشاهی، گزارش کمیته‌های امور طرح‌ها، برنامه‌های عمرانی، امور نیرو، بیمه‌های درمانی و بیمه‌های گوناگون را منتشر کرد و مسائل مربوط به خاموشی برق و کمبود نیرو را توجیه کرد.