سال ۱۲۹۲- در یک زد و خورد شدید بین نیروهای قزاق مستقر در کرمانشاه و تعدادی از کردهای مسلح ۳۰ نفر از نیروهای قزاق و ۲۰ نفر از کردها کشته شدند. سال ۱۳۰۴- اولین بانک ایرانی از محل کسور بازنشستگی صاحب‌منصبان، به نام بانک پهلوی قشون تشکیل شد. ریاست بانک به عهده سرهنگ قلی‌خان، خزانه‌دار کل قشون، محول شد.

سال ۱۳۰۵- عهدنامه ودادیه و تامینیه بین دولتین ایران و ترکیه در منزل محمدعلی فروغی (ذکاءالملک)، رییس الوزرا در یازده فصل و به زبان‌های فارسی، ترکی و فرانسوی امضا و مبادله شد.

سال ۱۳۰۷- به دستور وزیر عدلیه، شیخ محمد بروجردی عبده از ریاست محکمه انتظامی قضات منفصل و به عضویت آن محکمه تعیین شد.

سال ۱۳۰۷- ریاست محکمه انتظامی قضات به سیدمحسن خان صدرالاشراف سپرده شد.

سال ۱۳۰۷- دکتر کورت لیند بنلات آلمانی برای ریاست بانک ملی ایران استخدام شد و قرارداد وی روز دوم اردیبهشت ماه در برلن توسط فرزین، وزیر مختار ایران امضا و هزینه سفر وی از تهران حواله شد.

سال ۱۳۱۵- شرکت سهامی ساختمان ایران با سرمایه سیصدمیلیون ریال تشکیل شد.

سال ۱۳۲۳- کارخانه‌های اصفهان دچار اختلال شدند و عده‌ زیادی از کارگران دست به اعتصاب زدند.

سال ۱۳۲۷- هیات وزیران برای ابنیه و مستغلات و اراضی واقع در حوزه تهران عوارض تعیین کرد.

سال ۱۳۲۸- حائری‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای ملی در بیان استیضاح خود به تبعید آیت‌الله کاشانی و خالصی‌زاده، تغییر اصول قانون اساسی، امتیاز نفت جنوب و انتخابات مجلس موسسان اعتراض کرد.

سال ۱۳۲۸- ساعت ده بامداد امروز مجلس موسسان در کاخ دادگستری افتتاح و حکیم‌الملک به ریاست سنی مجلس انتخاب شد.

سال ۱۳۳۰- محمدتقی بهار (ملک الشعرا) سیاستمدار، روزنامه‌نگار، شاعر و استاد دانشگاه در سن ۶۷ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری سل درگذشت.

تشییع جنازه وی باشکوه کامل توسط شاگردان و دوستانش برگزار و در گورستان ظهیرالدوله (خیابان دربند) دفن شد.

سال ۱۳۳۲- سرتیپ محمود افشار طوس، رییس شهربانی کل کشور مفقود شد.

سال ۱۳۳۴- بهترین نویسندگان کتاب‌های سال جایزه گرفتند که در میان آنان محمد حجازی، ذبیح‌الله صفا و شجاع‌الدین شفا نیز حضور داشتند.

سال ۱۳۳۷- کار لوله‌کشی آب مشهد آغاز شد.

سال ۱۳۴۰- ابوالحسن ابتهاج، مدیرعامل پیشین سازمان برنامه در پاسخ به اظهارات روز قبل آرامش در مجلس توضیحات مفصل و مطولی در جراید انتشار داد و ضمن دفاع از اعمال خود در سازمان برنامه آرامش را دروغگو و مفتری خواند.

سال ۱۳۴۰- امیراعلم که در دوران قاجار و پهلوی کرارا وزیر و نماینده مجلس بود درگذشت. وی بنیانگذار سازمان شیر و خورشید (هلال احمر) در ایران است.

سال ۱۳۴۱- ده ساعت در تهران باران سیل‌آسا بارید. اداره هواشناسی اعلام کرد که این میزان بارندگی معادل شش سال بارندگی در تهران بوده است.

سال ۱۳۴۲- هیات دولت بودجه کل کشور را تصویب کرد. درآمد عمومی در سال ۱۳۴۲، ۴.۷۹۶.۰۰۰.۰۰۰ کمتر از سال قبل خواهد بود و بودجه سال جاری نیز حدود سه میلیارد ریال کسری دارد.

سال ۱۳۴۲- فرمان اعزام روحانیون قم به سربازی صادر شد و مامورین دولت به دستگیری آنان پرداختند.

سال ۱۳۴۷- اوتانت، دبیر کل سازمان ملل متحد برای حضوردر کنفرانس حقوق بشر وارد تهران شد.

سال ۱۳۴۷- ایران و کنسرسیوم به توافق کامل رسیدند و درآمد نفتی ایران افزایش یافت.

سال ۱۳۴۷- سازمان اوقاف متن لایحه فروش املاک مزروعی موقوفه را منتشر کرد.

سال ۱۳۴۸- روابط ایران و عراق به شدت تیره شد و جنگ تبلیغاتی طرفین آغاز شد و به ارتش آماده‌باش داده شد.

سال ۱۳۵۲- سازمان تعاون مصرف شهر و روستا با سرمایه پانصدمیلیون ریال با یازده فروشگاه در تهران و شهرستان‌ها کار خود را آغاز کرد.

سال ۱۳۵۴- اعلامیه مشترک ایران و عراق در مورد مذاکرات دو کشور در بغداد که با نظارت هیات نمایندگی الجزایر همراه بود منتشر شد. دولت عراق متعهد شد که مرزهای ایران را تحت کنترل قرار دهد.