سال ۱۲۹۳- مشیرالدوله وزیران خود را به این شرح به مجلس معرفی کرد: مشیرالدوله رییس‌الوزرا و وزیرجنگ- مستشارالدوله، وزیر داخله- معاون‌الدوله، وزیرخارجه- مشارالسلطنه، وزیر مالیه- ذکاء‌الملک، وزیر عدلیه- حکیم‌الملک، وزیرعلوم و اوقاف- نصرالملک، وزیر پست و تلگراف و سرپرست وزارت تجارت و فوائد عامه. سال ۱۲۹۳- ذکاءالملک فروغی به مناسبت قبول شغل وزارت از نایب‌رییسی و نمایندگی مجلس استعفا داد.

سال ۱۲۹۹- طبق تصویبنامه هیات‌وزیران مقرر شد حقوق ماه‌های دی و بهمن کارمندان دولت پرداخته شود. در مورد حقوق اسفندماه قرار شد فقط به فراش و پیشخدمت حقوق داده شود. کارکنان پست و تلگراف از این دستور مستثنی شدند.

سال ۱۳۰۱- مجلس شورای ملی یکصدهزار تومان اعتبار مخارج دوره پنجم را تصویب کرد و قرار شد انتخابات از اول فروردین ۱۳۰۲ آغاز شود.

سال ۱۳۰۴- شاهزاده ایرج میرزا جلال‌الملک شاعر در تهران به علت سکته درگذشت.

سال ۱۳۰۶- هیات‌وزیران تصویب کرد که به افراد زیرگذرنامه سیاسی داده شود: اولاد و احفاد پادشاه، اعضای رییسه دربار، رییس‌الوزرا و روسای مجلسین و نواب آنها، وزرا و معاونین آنها در هنگام تصدی،..

سال ۱۳۱۰- مجلس شورای ملی، حق انحصاری نشر اسکناس را برای مدت ده سال به بانک ملی ایران واگذار کرد و چنین مقرر شد که پس از انقضای ده‌سال در صورتی که این حق‌ ملغی نشود ده‌سال دیگر خود به خود تمدید شود.

سال ۱۳۱۳- مظفراعلم به سمت ریاست اداره کل تجارت معرفی شد.

سال ۱۳۱۳- علی‌اکبر بهمن سفیر کبیر ایران در کابل شد.

سال ۱۳۱۸- بودجه سال ۱۳۱۹ در مجلس به اتفاق آرا تصویب شد.

سال ۱۳۱۸- محسن جهانسوز، افسر دانشکده افسری به جرم قیام علیه امنیت کشور و سوءقصد علیه مشروطیت طبق حکم دادگاه نظامی تیرباران شد.

سال ۱۳۲۱- لایحه اختیارات دکتر میلسپو، رییس‌کل دارایی به مجلس داده شد.

سال ۱۳۳۲- علی سهیلی سفیر ایران در انگلستان به لندن پرواز کرد.

سال ۱۳۳۲- دکتر سیدحسین فاطمی، مدیر روزنامه باختر امروز، وزیر امورخارجه دکتر مصدق در یکی از خانه‌های تجریش توسط سرگرد مولوی افسر فرماندار نظامی دستگیر و به فرمانداری نظامی جلب شد. نامبرده در موقع انتقال از شهربانی مورد حمله عده‌ای از اوباش و اراذل دولتی قرار گرفت و به شدت مجروح شد و به بیمارستان انتقال یافت. در این ماجرا خواهر وی نیز که برای حفاظت دکتر فاطمی تلاش می‌کرد به شدت مجروح و مصدوم شد.

سال ۱۳۳۳- چاپخانه مخفی حزب توده در شیراز توسط شهربانی کشف شد.

سال ۱۳۳۸- مستشاران دیوان محاسبات از طرف مجلس شورای ملی انتخاب شدند.

سال ۱۳۳۹- اورل هریمن سفیر سیار و فرستاده ویژه رییس‌جمهور آمریکا وارد تهران شد.

سال ۱۳۴۰- اسناد مالکیت قریه ورجوی مراغه میان کشاورزان آن منطقه تقسیم شد. این اولین برنامه اصلاحات ارضی بود.

سال ۱۳۴۰- دکتر علی امینی نخست‌وزیر از سفر ۲۱ روزه خود به اروپا بازگشت. امینی در اروپا تلاش‌های زیادی کرد تا بتواند وام قابل‌توجهی دریافت کند ولی در این کار توفیقی نداشت.

سال ۱۳۴۰- آیت‌الله سیدابوالقاسم کاشانی در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

سال ۱۳۴۱- سد بزرگ خوزستان آماده بهره‌برداری شد.

سال ۱۳۴۱- دولت دویست میلیون تومان به بانک کشاورزی کمک کرد تا به کشاورزان وام بدهد.

سال ۱۳۴۲- مجلس سنا با ۵۱ رای از ۵۲ نماینده حاضر به دولت رای اعتماد داد.

سال ۱۳۴۷- در اثر بارندگی شدید در استان گیلان چند دهکده به زیرآب رفت.

سال ۱۳۵۰- ۹ نفر به حکم دادگاه نظامی اعدام و ۱۰ نفر نیز عفو شدند.

سال ۱۳۵۰- عباس آرام سفیر ایران در چین شد.