سال ۱۲۸۸- مشیرالسلطنه وزیران تازه را به محمدعلی شاه معرفی کرد: مشیرالسلطنه صدراعظم و وزیر داخله، میرزا جوادخان سعدالدوله وزیر خارجه، حسین پاشاخان امیربهادر وزیر جنگ، میرزا محمدعلی قوام الدوله وزیر مالیه، نظام الملک وزیر عدلیه، مخبرالدوله وزیر پست و تلگراف، مهندس الممالک وزیر فوائد عامه، مفاخر الملک وزیر تجارت سرپرستی وزارت اوقاف و معارف به عهده مهندس الممالک قرار گرفت. سال ۱۲۹۰- بنا به پیشنهاد هیات وزیران و فرمان ناصرالملک نایب السلطنه مسیو نارد بلژیکی رییس کل گمرک ایران به جای مورگان شوستر آمریکایی موقتا به مقام خزانه‌داری کل تعیین شد.

سال ۱۲۹۴- رضا قلی‌خان نظام السلطنه حکمران بروجرد، لرستان و خوزستان همراه با تعدادی نیروی مسلح وارد صحنه کرمانشاه شد، وی ریاست کل قوای ملی را برعهده گرفت و به روس و انگلیس اعلان جنگ داد.

سال ۱۲۹۶- تروتسکی طرح تخلیه ایران از نیروهای روسی را ارائه کرد و به دنبال آن نیروهای تحت فرماندهی ژنرال باراتف ایران را ترک کردند.

سال ۱۳۰۰- بین ایران و افغانستان روابط سیاسی برقرار شد و اعتلاء الملک به سمت وزیر مختار ایران در آن کشور منصوب شد.

سال ۱۳۰۴- پروفسور ادوارد براون ایران‌شناس معروف و استاد زبان فارسی وعربی دانشگاه کمبریج در لندن درگذشت.

سال ۱۳۱۲- سید حسن تقی‌زاده وزیر سابق مالیه وزیر مختار ایران در فرانسه شد.

سال ۱۳۲۰- علی منصور نخست‌وزیر سابق به استانداری خراسان منصوب شد.

سال ۱۳۲۴- میرسید محمد امامی، امام جمعه تهران درگذشت.

سال ۱۳۲۵- عده زیادی از دانشجویان به عنوان اعتراض به اعضای انجمن نظارت انتخابات به نیت تجمع در مقابل دربار از دانشگاه خارج شدند که در مسیر، بین آنان و پلیس دیگری به وجود آمد.

سال ۱۳۳۱- دکتر مصدق پیامی از رادیو به ملت ایران فرستاد و افزود آیا سزاوار است در روزهایی که چرچیل رهسپار آمریکا است و دولت ایران نیز به مذاکرات مهمی مشغول است. جماعتی از پشت به حکومت خود خنجر بزنند و دانسته و ندانسته مجاهدات ملی را قربانی غرض‌رانی یا کوته‌نظری یا بی‌اطلاعی خود سازند. دو سه تن از امضاکنندگان طرح دیروز کسانی هستند که دستشان آلوده به خون بی‌گناهان سی تیر است. حال باید دانست به چه علل و جهاتی آنها مجازات مسببین فجایع سی‌ام تیر را به عجله از دولت مطالبه می‌کنند.

سال ۱۳۳۳- فرماندار نظامی تهران اعلام کرد که شبکه سازمان جوانان حزب توده را کشف کرده است.

سال ۱۳۳۷- بین مرزداران ایرانی‌‌ها و شرطه‌های عراقی درگیری به وجود آمد.

سال ۱۳۴۰- یک هیات پاکستانی برای مذاکره در خصوص نفت، سوخت و برق وارد تهران شدند.

سال ۱۳۴۴- قریه باباکندی در مرز ایران و شوروی دچار حریق شد و ۲۵۰ باب خانه از ۵۰ خانه آنجا با خاک یکسان شد.

سال ۱۳۴۷- ایران شصت دستگاه اتوبوس به عراق فروخت.

سال ۱۳۴۸- فرودگاه جدید یزد افتتاح شد.

سال ۱۳۴۹- مقام‌های امنیتی شمار اعضای کنفدراسیون دانشجویان را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد.

سال ۱۳۵۰- به دنبال اعلامیه‌ آیت‌الله خوانساری که طی آن مظالم دولت بعثی عراق نسبت به ایرانیان را محکوم کرده بود، بازار تهران تعطیل شد.

سال ۱۳۵۲- دکتر احمد حجتی به جای سپهبد آزموده رییس کل گمرک و معاون وزیر دارایی شد.

سال ۱۳۵۵- اداره کل گمرک اعلام کرد: در سال گذشته جمع صادرات نفتی و غیرنفتی ایران هزار و سیصد و هفت میلیارد و چهارصد و هشتاد و یک میلیون ریال بوده است که چهل میلیون و هفتصد و بیست دو میلیون آن (معادل ۱۱/۳ درصد کل صادرات) مربوط به کالاهای صنعتی و سنتی و مابقی مربوط به نفت بوده است.

سال ۱۳۵۶- مراکز دانشگاهی در اعتراض به سفر کارتر سه روز تعطیل شد.

سال ۱۳۵۷- اقامت امام‌ خمینی(ره) در فرانسه برای سه ماه دیگر از سوی دولت آن کشور تمدید شد.