سال ۱۲۹۶- حاج محتشم السلطنه به سمت پیشکار ولیعهد و والی آذربایجان تعیین شد.

سال ۱۳۰۳- پس از مرگ حسین صبا (کمال‌السلطان) مدیر روزنامه «ستاره ایران» امتیاز روزنامه به نام میرزایوسف خان اعتصام‌زاده صادر شد. سال ۱۳۰۵- به مناسبت انتصاب زین‌العابدین صفا مدیر روزنامه ایران به معاونت وزارت فوائد عامه جشن باشکوهی در گراند هتل برپا شد.

سال ۱۳۰۶- قانون مجازات اختلاس‌کنندگان دولتی در مجلس تصویب شد.

سال ۱۳۰۹- نقی نبوی (معزالدوله) وزیر مختار ایران در کشور عراق شد.

سال ۱۳۲۷- مهندس مهدی بازرگان به ریاست دانشکده فنی انتخاب شد.

سال ۱۳۳۰- در جلسه هیات مختلط نفت بین دکتر فاطمی معاون نخست‌وزیر و چند تن از سناتورهای عضو اختلاف نظر به وجود آمد. در نتیجه ابوالقاسم نجم و محمد سروری از عضویت در هیات کناره‌گیری کردند.

سال ۱۳۳۱- دکتر محمد مصدق طی نامه‌ای که به مجلس فرستاد به مظفر بقایی هشدار داد که در انتقاد از دولتی که به پشتیبانی مردم روی کار آمده است از سخنان تند و نادوستانه خودداری کند.

سال ۱۳۳۱- سیدحسین قلی از آمریکا به ایران بازگشت.

سال ۱۳۳۲- به مناسبت برقراری روابط سیاسی بین ایران و انگلیس، دانشجویان دانشگاه تهران ضمن تعطیل کردن کلاس‌های درس اقدام به برپایی تظاهرات در دانشکده فنی کردند. ماموران نظامی نیز پس از محاصره دانشگاه وارد دانشکده فنی شدند و به دانشجویان تیراندازی کردند که در نتیجه آن سه دانشجو شهید و تعدادی نیز مجروح شدند.

سال ۱۳۳۲- به مناسبت وقایع خونبار دانشگاه تهران، فرماندار نظامی تهران روزنامه‌های فرمان، سیاسی، خاورمیانه، آذرین، فاخته و مرجان را توقیف و روزنامه‌های منتشر شده آن روز را نیز جمع‌آوری کرد.

سال ۱۳۳۴- سازمان ارتش تغییر کرد و به جای آن پنج سپاه تشکیل شد.

سال ۱۳۳۷- دولت ایران رسما به دولت عراق اعتراض کرد. این اعتراض پس از آن بیان شد که در روز ۱۴ آذرماه در بغداد تظاهراتی علیه ایران انجام گرفته بود.

سال ۱۳۴۰- دولت اعلام کرد از هر مسافر ایرانی عازم خارج ۱۵۰ تومان به نام عوارض فرودگاه دریافت خواهد شد.

سال ۱۳۴۳- صد نفر از تفنگداران عراقی به نیت سرقت احشام به مرز ایران تجاوز کردند و یک پاسگاه ایرانی را زیر آتش توپخانه قرار دادند.

سال ۱۳۵۲- کشتیرانی آریا سه فروند کشتی ۱۴ هزار تنی از انگلیس خرید.

سال ۱۳۵۲- محاکمه ۱۲ متهم به سوء قصد به شاه و فرح و ولیعهد در دادگاه نظامی آغاز شد.

سال ۱۳۵۳- مرکز آمار ایران اعلام کرد جمعیت تهران از مرز چهار میلیون نفر گذشت.

سال ۱۳۵۶- خبرگزاری فرانسه اعلام کرد از سه هفته پیش بیست و یک دانشگاه ایران با صد و هفتاد هزار دانشجو یا در اعتصاب هستند یا بسته شده‌اند.

سال ۱۳۵۷- به مناسبت روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و حمله پلیس به دانشکده فنی در اطراف دانشگاه تهران تظاهرات پرشوری برگزار شد.

سال ۱۳۵۷- جیمی کارتر رییس جمهوری آمریکا گفت: نمی‌داند که آیا شاه ایران می‌تواند با این آشوب‌های خونین در کشور باقی بماند یا نه. وی گفت ایران یک متحد مهم برای ایالات متحده است و امیدوارم شاه بتواند بماند. البته این چیزی است که در دست‌های ملت ایران است ما هرگز قصد نداشته‌ایم در امور سیاسی داخلی ایران دخالت کنیم.