سال ۱۲۸۵- روزنامه مجلس در هشت صفحه باچاپ سربی منتشر شد. در این روزنامه علاوه بر درج اخبار داخلی و خارجی کلیه مذاکرات مجلس شورای نیز منعکس می‌شد. امتیاز روزنامه به موجب فرمان مظفرالدین شاه به عهده میرزا محسن مجتهد قرار گرفت، مدیریت آن با سید محمد صادق طباطبایی بود و ادیب الممالک فراهانی هم سردبیر روزنامه شد. سال ۱۳۰۰- از طرف سفارت انگلیس یادداشتی تسلیم وزارت امور خارجه شد. به موجب این یادداشت دولت انلگیس شدیدا نسبت به تصمیم لایحه واگذاری نفت شمال به شرکت آمریکایی اعتراض کرده بود.

سال ۱۳۰۰- در جلسه فوق‌العاده مجلس شورای ملی در مورد یادداشت‌های شوروی و انگلستان بحث‌های مفصل صورت گرفت و مجلس به دولت اختیار داد که به هر دو دولت جوابی دندان شکن بدهد و متذکر شود به هیچ وجه به آنها اجازه مداخله در امور داخلی ایران داده نخواهد شد.

سال ۱۳۰۰- امتیازنامه نفت خوشتاریا تبعه روس در مجلس لغو شد.

سال ۱۳۰۷- لایحه رسمیت یافتن قوانین مصوب کمیسیون عدلیه مجلس تصویب شد.

سال ۱۳۰۸- مدرسه عالی فلاحت آغاز به کار کرد.

سال ۱۳۱۴- محمد ولی اسدی نایب التولیه آستان قدس رضوی مسبب کشتار مردم در ماجرای کشف حجاب در مشهد تشخیص داده شد وطبق قرار بازپرس نظامی توقیف و زندانی شد.

سال ۱۳۲۳- مرتضی قلی بیات کابینه خود را به مجلس معرفی کرد.

سال ۱۳۳۰- دکتر محمد مصدق ضمن ارائه گزارش سفر به آمریکا در مجس شورای ملی اشاره کرد که انگلیسی‌ها نیتشان این است که از اداره نفت ایران به دست ایرانی جلوگیری کنند.

سال ۱۳۳۱- مظفر بقایی در مجلس به شدت دکتر محمد مصدق را مورد انتقاد قرار داد.

سال ۱۳۳۲- دنیس رایت کاردار موقت سفارت انگلیس در تهران همراه با چهار کارمند وارد سفارت انگلستان شد.

سال ۱۳۳۵- آموزشگاه عالی شهربانی به دانشکده پلیس تغییر نام داد و دوره آن از دو سال به سه سال افزایش یافت.

سال ۱۳۳۶- هیات وزیران به سیستان و بلوچستان رفتند.

سال ۱۳۳۷- شاه کندی کار مجلس شورای ملی را مورد انتقاد و سرزنش قرار داد.

سال ۱۳۴۰- کارخانه ریسندگی و بافندگی فخر ایران در هشتگرد کرج شروع به کار کرد. این کارخانه متعلق به حاج محمد نمازی بود که تمام ابزارآلات و ماشین‌های آن را از ژاپن خریده بود.

سال ۱۳۴۳- بهای بنزین و نفت وعوارض مشروبات غیرالکلی و صنعتی و عوارض مسافرت به خارج طبق لوایح تقدیمی نخست‌وزیر به مجلس به شرح زیر افزایش یافت: بهای بنزین از ۵ به ۱۰ ریال، نفت سفید از ۵/۲ به ۵/۳ ریال افزایش یافت. قیمت هزار لیتر نفت کوره ۷۵۰ ریال تعیین شد. اتومبیل‌های گازوئیلی در تهران ماهی ۴ هزار ریال و در شهرستان‌ها هزار و پانصد ریال باید عوارض بپردازند. از هر مسافری که عازم خارج از کشور است هم باید ۱۰ هزار ریال عوارض اخذ شود. نخست‌وزیر در این باره گفت: با این لوایح درآمد دولت سالی هفتاد میلیون تومان افزایش می‌یابد.

سال ۱۳۴۳- نرخ کرایه تاکسی در تهران افزایش یافت. بسیاری از مردم به دلیل افزایش قیمت بنزین از ماشین‌های شخصی خود استفاده نکردند.

سال ۱۳۴۴- سفیر کبیر سوریه در تهران با کلیه اعضا سفارت ایران را ترک کردند.

سال ۱۳۴۷- مهدی سمیعی رییس بانک مرکزی، مدیرعامل سازمان برنامه شد.

سال ۱۳۵۰- اعلام شد در حوادث رانندگی تهران در آبان ماه ۵۹ نفر کشته و ۷۹۷ نفر زخمی شده‌اند.