سال ۱۲۸۸- سپهدار تنکابنی و سردار اسعد در جلسه امروز مجلس شورای ملی استعفا کرند؛ ولی مجلس استعفای آنان را نپذیرفت و رای به ابقای دولت داد. سال ۱۲۹۲- در پاسخ تلگراف موتمن‌الملک، سید محمدصادق طباطبایی، آیت‌الله سید حسن مدرس، سلیمان محسن و نظام‌السلطان از طرف کلیه نمایندگان تلگرافی مراجعت خود را به تهران بی‌فایده دانستند و تاکید کردند مادام که قشون روس کل ایران را تخلیه نکنند، نمی‌توان در تهران به انجام وظایف پرداخت.

سال ۱۲۹۴- وزیر امور خارجه محتشم‌السلطنه طی تلگرافی از وزیر مختار آلمان خواست تا به تهران مراجعت کند. در این تلگراف خطاب به وزیر مختار آلمان گفته که ماموریت شما در دربار ایران است نه قم.

سال ۱۲۹۴- کمیته دفاع ملی در قم اعلام موجودیت کرد.

سال ۱۲۹۴- مستوفی‌الممالک رییس الوزرا طی تلگرافی به تمام حکام و والی‌ها اعلام کرد که روابط ایران با دولت‌های روس و انگلیس حسنه است و مذاکراتی درباره پیشبرد مقاصد برقرار است.

سال ۱۳۰۰- دو یادداشت شدیداللحن که تقریبا لحن اولتیماتوم را داشت از طرف سفارت شوروی تسلیم وزارت خارجه ایران شد. یادداشت اول در مورد واگذاری نفت شمال به کمپانی آمریکایی استاندارد اویل و یادداشت دوم در زمینه تسریع در تصویب معاهده دولت‌های ایران و شوروی در مجلس شورای ملی بود.

سال ۱۳۰۵- درویش خان استاد موسیقی ایران بر اثر تصادف و جراحات وارده درگذشت.

سال ۱۳۲۰- منصورالسلطنه عدل به جای علی‌اکبر دهخدا به ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی و اقتصاد منصوب شد.

سال ۱۳۲۷- محمدساعد مراغه‌ای برنامه دولت را به مجلس تقدیم و همزمان کابینه را نیز معرفی کرد.

سال ۱۳۲۹- بین ایران و آلمان یک قرارداد بازرگانی امضا شد.

سال ۱۳۳۶- در شیراز نیروی مقاومت ملی تشکیل شد.

سال ۱۳۳۷- در دانشگاه مشهد دانشکده معقول و منقول تاسیس شد.

سال ۱۳۴۰- مالیات یک درصد اراضی از طرف دولت لغو شد.

سال ۱۳۴۲- به مناسبت کشته شدن کندی، رییس‌جمهور آمریکا پرچم‌های ایران در سرتاسر کشور نیمه افراشته شد.

سال ۱۳۴۵- به منظور توسعه ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر و گمرک‌های شمال ایران بین سازمان بنادر و کشتیرانی ایران و وابسته‌ اقتصادی سفارت شوروی در ایران قرارداد همکاری بسته شد.

سال ۱۳۴۶- لایحه تقویت بنیه دفاعی کشور و لوایح تشکیل سه وزارتخانه اصلاحات ارضی، تولیدات کشاورزی و منابع طبیعی به مجلس داده شد.

سال ۱۳۵۷- دولت ازهاری از مجلس سنا رای اعتماد گرفت.