سال ۱۲۸۱ - در جلسه امروز مجلس شورای ملی میرزا صادق‌خان مستشار‌الدوله به ریاست و حاج سیدنصر‌الله سادات اخوی و ممتاز‌الدوله به نیابت انتخاب شدند. سال ۱۲۸۸ - در جلسه امروز مجلس شورای ملی عده زیادی از نمایندگان از جمله تقی‌زاده وثوق‌الدوله، تقوی و ممتاز‌الدوله از رشادت‌ها و دلیری‌های ستارخان و باقرخان سخن گفتند و به آنها لقب سردار ملی و سالار ملی اعطا کردند. همچنین از جانبازی‌های سپهدار تنکابنی و سردار اسعد تجلیل شد و به آنها لوح سپاس دادند. در همین جلسه از خدمات و راهنمایی‌های آخوند خراسانی و شیخ‌عبدالله مازندرانی و سایر علمای نجف نیز قدردانی شد.

سال ۱۲۹۰ - قانون انتخابات مجلس شورای ملی در ۵۳ ماده به تصویب رسید.

سال ۱۲۹۰ - صمصام‌السلطنه با هیات‌وزیران در مجلس حضور یافت و اعلام کرد تقاضای سفارت روسیه نسبت به رفع تعرض از املاک شعاع‌السلطنه را پذیرفته است و ژاندارم خزانه باید آنجا را تخلیه کند.

سال ۱۲۹۴ - ژاندارم‌های ایران به فرماندهی کلنل تقی‌خان پسیان در همدان با سپاهیان روس درگیر شدند و پس از نبردی سنگین همدان را به تصرف خود درآوردند.

سال ۱۲۹۶ - عین‌الدوله وزیر خود را به این شرح معرفی کرد: عین‌الدوله رییس‌الوزرا، مستوفی‌الممالک وزیر جنگ، موتمن‌الملک وزیر فوائد عامه و تجارت، علاء‌السلطنه وزیر خارجه، وثوق‌الدوله وزیر علوم و اوقاف، قوام‌السلطنه وزیر داخله، مشار‌الملک وزیر مالیه، امین‌الملک وزیر پست و تلگراف و مخبر‌السلطنه وزیر عدلیه.

سال ۱۳۰۰ - لایحه واگذاری امتیاز کلیه معادن نفت شمال مملکت به کمپانی معروف (استاندارد اویل) در پنج ماده به مجلس تسلیم شد و فوریت آن به تصویب رسید.

سال ۱۳۱۸ - عبدالحسین میرزا فرمانفرما رییس‌الوزرای سابق ایران، نوه عباس‌میرزا و داماد مظفر‌الدین شاه قاجار در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

سال ۱۳۳۲ - دادگاه جنایی فرمانداری نظامی پس از رسیدگی به پرونده قتل سرتیپ محمود افشار طوس، کلیه متهمین را از اتهامات منتسبه تبرئه نمود. به این ترتیب سرتیپ مزینی، سرتیپ نصر‌الله زاهدی، سرتیپ منزه و سرتیپ بایندر از زندان آزاد شدند.

سال ۱۳۳۳ - لایحه جلب سرمایه‌های خارجی از کشورهای اروپایی به تصویب رسید.

سال ۱۳۳۴ - عبدالحسین واحدی معاون جمعیت فداییان اسلام در اهواز دستگیر و به تهران اعزام شد.

سال ۱۳۴۱ - طرح سهیم کردن کارگران در سود کارخانه‌ها در ۱۸ ماده تهیه و برای بررسی به اتاق صنایع و معادن داده شد.

سال ۱۳۴۴ - روح‌الله خالقی موسیقیدان بزرگ ایران درگذشت.

سال ۱۳۴۵ - نمایندگان کنسرسیوم برای مذاکره درباره نفت وارد تهران شدند.

سال ۱۳۵۶ - روزنامه رستاخیز نوشت: دانشجویان ایرانی در آلمان طی تظاهراتی مجسمه‌های کارتر و شاه را آتش زدند.

سال ۱۳۵۷ - ارتشبد ازهاری اظهار کرد تا زمانی که مسوول دولت هستم مسوولیت اداره امور با من است نه شاه.

سال ۱۳۵۷ - عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای رسمی پشتیبانی خود از شاه را اعلام کرد.

سال ۱۳۵۷ - اعلام شد که در تظاهرات روز گذشته شیراز صدوپنجاه نفر کشته شدند.

سال ۱۳۵۷ - هوشنگ انصاری مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که برای انجام یک ماموریت به پاریس رفته بود از سمت خود کناره‌گیری کرد و این موضوع را تلفنی به تهران اطلاع داد، شاه اصرار کرد که او به تهران بیاید و به کار خود ادامه دهد ولی انصاری با این بهانه که بیماری قلبی دارد از شاه عذرخواست و اعلام کرد که برای معالجه باید به آمریکا برود.