۱۲۹۸- ماشاءالله خان کاشی فرزند نایب حسین کاشی و رضا پهلوان به جرم راهزنی و قتل و غارت و چپاول اموال مردم در میدان توپخانه به داور آویخته شدند. ۱۲۹۸- دولت شوروی اعلامیه‌ای خطاب به رنجبران و دهقانان ایران صادر کرد و در آن متذکر شد: کلیه قراردادهای ایران و روس باطل است؛ قرارداد ایران و انگلستان نیز باطل است.

۱۲۹۸- وزیر امور خارجه به ماموریت میرزا محمودخان احتشام السلطنه سفیر کبیر ایران در عثمانی خاتمه داد.

۱۲۹۸- نصرت‌الدوله، وزیر امورخارجه، مفخم‌السلطنه سرکنسول استانبول را از خدمات دولتی اخراج کرد.

۱۲۹۸- میرزا احمدخان ملک ساسانی با رتبه وزیر مختاری به سمت کاردار سفارت ایران در دربار عثمانی تعیین شد.

۱۲۹۸- رضا قلی‌خان نظام السلطنه که بعد از مهاجرت در عثمانی می‌زیست و اجازه ورود به ایران نداشت با شفاعت نصرت‌الدوله با تقدیم پیشکشی قابل، تقصیراتش مورد عفو قرار گرفت و اجازه وارد شدن به ایران را گرفت.

۱۳۰۶- رضاشاه از طریق قزوین عازم تبریز شد. در این سفر بهرامی، رییس دفتر، دولتشاهی، رییس تشریفات، رضا رفنع، قوام‌الملک شیرازی، میرزا کریم خان رشتی، سردار اقدس (شیخ خزعل) سردار رفعت نقدی، امیرلشگر خدایارخان،‌حسین آقا خزایی و سرهنگ کریم بوذرجمهری وی را همراهی کردند.

۱۳۰۷- یکی از چاه‌های نفت خوریان واقع در سمنان فوران کرد.

۱۳۱۱- میرزا حسن خان مستوفی‌الممالک در سن ۵۹ سالگی درگذشت.

۱۳۱۴- عهدنامه اقامت، تجارت و دریانوردی بین ایران و شوروی منعقد شد.

۱۳۲۰- محمدعلی فروغی، نخست وزیر جدید در منزل خود با سفیر کبیر شوروی و وزیر مختار انگلیس پیرامون ترک مخاصمه مذاکرات مفصلی به عمل آورد.

۱۳۲۰- در جلسه امروز هیات وزیران تصمیم دولت مبنی بر ترک مخاصمه تصویب شد و مقرر شد این تصمیم رسما به سفارتخانه روس و انگلیس ابلاغ شود.

۱۳۲۶- احمد قوام از نخست‌وزیری استعفا داد.

۱۳۳۲- بنا به پیشنهاد وزیر دادگستری و تصویب‌نامه هیات وزیران کلیه تغییرات سازمانی و انتصاب وزیر سابق دادگستری منصوب دکتر مصدق کان لم یکن تلقی شد.

۱۳۳۲- سرلشگر مهدیقلی علوی مقدم به ریاست شهربانی کل کشور منصوب شد. سرتیپ دفتری نیز که با دو حکم مصدق و زاهدی رییس شهربانی شده بود به ریاست گارد گمرک رسید.

۱۳۳۶- سرتیپ ضرغام، وزیر گمرکات، تاسیسات گمرک خسروی را افتتاح کرد.

۱۳۴۱- ارتشبد عبدالله هدایت رییس سابق ستاد مشترک به دادرسی ارتش احضار و پس از چند ساعت بازجویی بازداشت شد.

۱۳۴۲- اداره نظام وظیفه عمومی را از وزارت جنگ گرفتند و به وزارت کشور دادند.

بعد از اداره نظام وظیفه جزو تشکیلات ژاندارمری شد.

۱۳۴۲- هیات وزیران آئین‌نامه اجرایی قانون ملی شدن جنگل‌ها را تصویب کرد.

۱۳۴۷- دکتر هادی هدایتی وزیر آموزش و پرورش به سمت وزیر مشاور تعیین شد و به جای او خانم فرخ‌رو پارسا وزیر شد.

۱۳۴۸- دکتر علیخانی، رییس دانشگاه تهران در سطح دانشکده‌ها تغییرات دامنه‌داری داد.

روسای تازه دانشکده به این شرح معرفی شدند: دکتر منوچهر گنجی رییس دانشکده حقوق، دکتر جناب رییس دانشکده علوم، دکتر امیر بدخشان رییس دانشکده فنی، دکتر محسن ضیایی رییس دانشکده پزشکی و دکتر اسماعیل یزدی ریاست دانشکده دندان‌پزشکی.

۱۳۵۱- رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی به علت پایین بودن دستمزد و مزایا از بامداد امروز دست به اعتصاب زدند. برای حمل و نقل مسافرین هشتصد راننده ارتشی در شرکت واحد مشغول به کار شدند.

۱۳۵۳- دولت اعلام کرد: به مناسبت شرایط نامساعد زندگی در عراق تاکنون حدود

۷۰ هزار نفر کرد عراقی به ایران پناهنده شده‌اند. دولت برای تامین زندگانی آنان از لحاظ مسکن، خوراک و پوشاک اعتباری در حدود ۶۵۰ میلیون تومان اختصاص داد. شیر و خورشید و سازمان تعاون مصرف شهر و روستا نیز مسوول تامین زندگی کردها شدند.

۱۳۵۷- شریف امامی در یک مصاحبه مطبوعاتی رئوس برنامه کار خود را شرح داد و افزود: برای آرام کردن اوضاع همه کار خواهیم کرد. آنقدر امتیاز می‌دهیم که مخالفان تمام خواست‌های خود را برآورده شده ببینند و دیگر چیزی نخواهند.