چند تن از مدیران اروپایی تحت پوشش بیمه معلم قرارگرفتند
گروه بنگاه‌ها: قائم‌مقام شرکت زیمنس، مدیرعامل سابق دویچه بانک آلمان، مدیرکل آموزش و توسعه منابع انسانی درکمپانی مخابراتی تلفیکا، مدیرکل برنامه‌های آموزشی شرکتی درمدرسه بیزینس لندن و مدیرعامل اسبق شرکت پاناسونیک با مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره بیمه معلم درایران دیدار کردند. به گزارش خبرنگارما، محمد ابراهیم تحسیری مدیرعامل بیمه معلم بیمه‌نامه حوادث انفرادی به ارزش 100 هزاردلاربه هریک از آنها اهدا کرد.

تحسیری دراین خصوص گفت: بیمه معلم طبق مقررات بیمه مرکزی ایران فعالیت دارد و بیمه‌نامه حوادث انفرادی خدمتی است که توانستیم به اتباع خارجی عرضه کنیم. وی افزود: با هماهنگی بیمه مرکزی ایران در تعامل مناسب با اروپا قصد داریم که بیمه‌نامه‏هایی را در ایران و اروپا طراحی و ارائه کنیم. غلامرضا حیدری کرد زنگنه، نایب رئیس هیات‌مدیره بیمه معلم ضمن اشاره به ۲ سازمان صندوق ذخیره فرهنگیان و کشتیرانی به‌عنوان ۲ سهامدار عمده بیمه معلم گفت: بیمه معلم در ۳سال گذشته رشد خوبی را داشته و از رتبه ۱۲ به رتبه ۶ در میان شرکت‌های بیمه رسیده است. وی ضمن اعلام آمادگی در خصوص همکاری با شرکت‌های بیمه انگلیس اعلام کرد: توانگری مالی بیمه معلم به ۱۴۶ و پرتفوی این شرکت نیز به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به‌عنوان یکی از سهامداران عمده بیمه معلم نیز در این مراسم گفت: ما هم پذیرای سرمایه‏گذاری خارجی هستیم و هم آمادگی آن را داریم که به‌عنوان سرمایه‌گذار در کشورهای دیگر حضور داشته باشیم. غندالی با اشاره به اینکه ۹۰۰ هزار معلم در صندوق ذخیره عضو هستند، تصریح کرد: در زمینه‏هایی چون بازار سرمایه، انرژی، ساختمان و هلدینگ فعال هستیم و بیمه معلم یکی از شرکت‌های بزرگ ما است که امیدوارم در خارج از کشور هم حضور فعالی داشته باشد.


چالش‌های بیمه عمر دراروپا

خبرنگار «دنیای اقتصاد» دراین نشست در خصوص وضعیت بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در اروپا درمقایسه با سپرده‌گذاری در بانک و سرمایه‌گذاری در بورس سوال کرد. دیل سیدهو مدیرکل برنامه‌های آموزشی شرکتی درمدرسه بیزینس لندن پاسخ داد: در اروپا معمولا افراد علاقه‌ای به خدمات بیمه‌ای که مشمول مالیات باشد، ندارند. وی افزود: سرمایه خریداری شده در بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری در زمان سررسید مشمول مالیات بر درآمد سنگینی هستند که مدیران اروپایی معمولا ترجیح می‌دهند تحت پوشش بیمه حوادث باشند و بخش دیگر هزینه‌ها را دربخش‌های دیگری مانند بانک و بورس سرمایه‌گذاری کنند. قائم‌مقام شرکت زیمنس نیز در این خصوص گفت: شناخت مخاطبان برای عرضه بیمه‌های عمر بسیار حیاتی است و باید بدانیم بیمه عمر را با چه شرایط و قیمتی برای چه کسانی صادر می‌کنیم. دکتر ایگوریاکیموویچ ادامه داد: افراد از نظرسرمایه‌گذاری روحیات متفاوتی دارند و کسانی که با سرمایه‌گذاری دربورس آشنا نیستند قطعا به دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن مانند بیمه‌های عمر می‌روند. همچنین لارس ویلر مدیرعامل اسبق دویچه بانک آلمان گفت: ساده‌سازی بیمه‌نامه یکی از ابزارهای موثربرای فروش بیمه‌های عمر است. ویلرتوضیح داد: قوانین بیمه‌ای بسیار پیچیده هستند و معمولا خریداران آن به درستی از شرایط آن مطلع نیستد، به همین دلیل شرکت‌هایی که خرید بیمه عمر را تسهیل کرده‌اند توانستند بیمه گذاران خود را جذب و حفظ کنند.