بخش معدن تحت الشعاع بخش صنعت نیست

*مجید پورمقدم: معادن مخلوط کوهی استان تهران جایگزین معادن رودخانه ای می شود

بخش معدن استان تهران اگرچه ممکن است تحت تاثیر حضور ۱۹ هزار واحد صنعتی مجوز دار استان تهران قرار گیرد اما به لحاظ کمی از نظر تعداد معادن رتبه چهارم در بخش معدن کشور را دارد. معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنایع و معادن استان تهران در حاشیه برگزاری انتخابات دومین مزایده معدنی این سازمان در یکسال گذشته طی گفت و گویی با بیان مطلب فوق افزود: در سالهای اخیر با برنامه ریزی های انجام شده روند واگذاری محدوده های اکتشافی و راه اندازی معادن مخلوط شن و ماسه کوهی استان که جایگزین مناسبی برای ذخایر شن و ماسه رودخانه ای است با هدف جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی رشد صعودی و چشمگیری داشته است به طوریکه در حال حاضر استان تهران بیشترین معادن مخلوط کوهی کشور را دارا می باشد.

مجید پورمقدم با اشاره به صدور ۳۸ پروانه بهره برداری و استخراج رسمی سالانه شش میلیون تن و صدور سه هزار تن از معادن مخلوط کوهی گفت: از این تعداد ۱۱ معدن فعال، ۹ معدن دارای مجوز آب و ۶ معدن دارای خط تولید و تاسیسات شن و ماسه است.

پورمقدم تصریح کرد: استان تهران با وجود داشتن ۵ کارخانه سیمان و ظرفیت اسمی استخراج اسمی ۱۳ میلیون و ۱۰۵ هزار تن مواد اولیه معدنی سیمان در سال به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد اولیه این محصول در کشور شناخته شده است.