علی اکبر عباس نژاد مدیر عامل شرکت تولیدی شیوا : تولید انواع محصولات پاستیل ،پودر ژله ، دسر ، پودر نوشیدنی،شیرینی هوادهی شده و بستنی زمستانی در بازار داخلی ،مرهون توجه به آموزش مستمر پرسنل و ارتقاء جایگاه کیفی این واحد غذایی در صنعت غذای کشوراست

توجه به آموزش و تربیت دانشجویان صنایع غذایی، فاکتور مهمی برای ارتقاء واحد های تولیدی در امر بهداشت و سلامت وهمچنین عرضه محصولات با کیفیت به بازار های داخلی و خارجی است.
علی اکبر عباس نژاد مدیر عامل شرکت تولیدی شیوا تولید کننده انواع پاستیل، شیرینی هوادهی شده ،پودر ژله ،پودر دسر ،پودر نوشیدنی و بستنی زمستانی در شهرک صنعتی هشتگرد در دیدار آقایان دکتر عربیان استاندار البرز ، علی حدادی فرماندار ساوجبلاغ ،محمد رضا مس فروش رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت و سایر مسئولان استان البرز ازاین واحد ، ارتقاء جایگاه کیفی این واحد را در صنعت غذای کشور مرهون ایجاد یک مرکز تخصصی دانشگاهی با تعداد یک هزار دانشجو در این شهرستان دانست.


تاسیسات تولیدی اداری شرکت تولیدی شیوا در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع و سه طبقه مسقف در سال ۱۳۷۲ احداث و شروع به کارنموده است وهم اکنون با تولید حدود ۶۰ نوع محصول با ظرفیت سالانه ۷ هزار تن یکی از برند های شناخته شده و معتبر در صنایع غذایی کشور می‌باشد که سهم بالای ۷۰ درصد تولید و عرضه انواع محصولات پاستیل در بازار کشوررا به خود اختصاص داده است .


عباس نژاد در این دیدار با بر شمردن ارزش غذایی ژلاتین و خواص فراوان، از این فراورده به عنوان یکی از تنقلات با ارزش و منبع مهم پروتئینی یاد کرد و مصرف آن را برای کودکان و افراد میانسال ضروری بر شمرد. همچنین استفاده از آن را برای سلامت افراد مبتلا به بیماری های استخوانی مانند آرتروز ، پوکی استخوان وافرادی که دارای مشکل مفاصل هستندبسیار موثر اعلام نمودو خواستار توجه و حمایت بیشتر مسئولان کشور به محصولات و مشتقات این ماده اولیه از جمله پاستیل ، پودر ژله و غیره گردید. شرکت تولیدی شیوا در حال حاضر به عنوان اولین و بزرگترین تولید کننده پاستیل با دو برند شیبا و شیبابا در داخل و خارج کشور مطرح می‌باشد ونیزبا دارا بودن و رعایت کلیه استاندارد‌های ملی و داشتن نشان حلال از یکی از مراکز معتبراسلامی صادرات مناسبی به کشور‌های مسلمان نشین همانند افغانستان ، عراق ،مالزی و غیره دارد که برآورد ارزش صادرات این واحد تا کنون بالغ بر ۲ میلیون دلار بوده است.


بر اساس اظهارات عباس نژاد ،این شرکت با پرسنلی بالغ بر ۳۹۰ نفر در حال حاضر جزء شرکتهای سالم و بدون بدهی قرمز در سیستم بانکی می‌باشد که با تجهیزات مدرن مترصد اجرای طرح توسعه در مجاورت کارخانه فعلی نیز می‌باشد که بدین منظور به حمایتهای ریالی و ارزی نیاز مبرم و فوری دارد.
با توجه به افزایش حداقل 40درصد هزینه‌ها در سال گذشته و همچنین ادامه مشکلات واحد تولیدی شیوا در سال جاری، توان مالی این مجموعه برای خرید مواد اولیه که بخش عمده آن وارداتی می‌باشد بسیار ضعیف گردیده به طوری که عباس نژاد اولویت اخذ تسهیلات و بازنگری در قیمتها را به عنوان تنها راه حل در رفع شرایط بحران فعلی مطرح نمود.
در این چارچوب ، شرکت تولیدی شیوا پرداخت حداقل ۳ میلیون یورو تسهیلات ارزی را برای خرید ماشین آلات سفارش شده به کشور هلند الزامی اعلام کرد.
این شرکت همچنین در کنار خط تولید پیشرفته خود ،دارای شرکت پخش مستقل به نام سایه سمن بوده که نماینده انحصاری محصولات شیوا می‌باشد و هم اکنون از طریق 16 مرکز توزیع در سراسر ایران به صورت مستقیم 30 استان را تحت پوشش و توزیع محصولات خود قرار داده است .
بر اساس این گزارش ، دکتر عربیان استاندار البرز با ابراز قدر دانی از عملکرد این واحد تولیدی از مسئولان سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان خواست مطالبات شرکت شیوا را مورد پیگیری جدی قرار داده و استانداری را در جریان مشکلات تولیدی این واحد به منظور حمایتهای بیشتر قرار دهند.