با بهره برداری رسمی از طرح توسعه شرکت صنعتکده فولاد صدر در شهرک صنعتی خوارزمی، یکی از واحدهای معتبر قطعه سازی کشور، حیات تازه خود را جشن گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، رحیم صدری مدیرعامل صنعتکده فولاد صدر در مراسم بهره برداری از تاسیسات تولیدی جدید شرکت که با حضور صالحی نیا مدیرکل دفتر ماشین‌سازی و نیروی محرکه وزارت صنایع و معادن ، محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنایع و معادن استان تهران به همراه بشیری، نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و مقبلی فرماندار این شهرستان برگزار شد به تشریح عملکرد شرکتش پرداخت.
صدری که از صنعتگران با سابقه است و کار خود را از سال 1346 آغاز کرده از سال 52 مشابه سازی قطعات پیکان را شروع کرد و با پیروزی انقلاب با گسترش فعالیت خود تعداد بیشتری از قطعات این خودرو را روی خط تولید قرار داد.


او که از قطعه سازان با سابقه و عضو انجمن قطعه سازان کشور است و سال‌ها در منطقه صنعتی جاجرود مشغول فعالیت بود، از سال ۸۵ با تامین قطعه زمینی به مساحت ۱۶۰۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی خوارزمی، روند احداث سازه ها را شروع کرد که با پایان این روند در پایان سال گذشته عملیات انتقال تجهیزات و تولید آزمایشی شروع شد.
صدری در این مراسم با اشاره به سیاستهای حمایتی دولت و وزارت صنایع و معادن از ارتقاء کیفی صنعت خودرو و قطعه سازی کشور اعلام کرد: این شرکت با رعایت این نکات و توجه به استانداردهای بین المللی قطعات خودرو موفق شد که با تولید و عرضه محصولات کیفی به بازار خودرو کشور جایگاه خود را در این صنعت روز به روز گسترش دهد.
به گفته این فعال صنعت قطعه سازی کشور ، در حال حاضر با توانمندی بخش قطعه سازی کشور بسیار افزایش یافته و میزان شاغلین این صنعت روند صعودی پیدا کرده که امیدواریم همچنان با حمایت های دولت محترم و رفع مشکلات و نیازهای اولیه صنعتگران این بخش بتوانیم در بازارهای هدف و صادراتی نیز فعال شویم.
قابل ذکر است شرکت صنعتکده فولاد صدر دست اندرکار مجموعه های فلزی و قطعات پرسی خودرو به ویژه برای ایران خودرو است و با در اختیار داشتن 9 پرس سنگین 250 الی 800 تنی و 30 پرس ضربه ای زیر 250 تن سالانه 3 میلیون قطعه معادل 2هزارتن از تولیدات خود را تحویل صنعت خودروی کشور می دهد.
صدری که ارتقای کمی و کیفی تولیدات را مدنظر دارد، با توجه به فروش میانگین سالانه حدود ۲۰۰ میلیارد ریالی شرکت طی سالهای اخیر، طرح توسعه ای را برای شرکت تعریف کرده که متضمن اجرای برنامه تولید رباتیک قطعات و افزایش ظرفیت است که با تحقق آن تعداد نیروها از ۶۰ نفر کنونی به حدود ۲۵۰ نفر در فاز نهایی افزایش یافته و میزان تولید هم به ۶ میلیون قطعه معادل ۵ هزارتن افزایش خواهد یافت.


مطالبات معوق از خودروسازها که دسترسی به منابع مالی را محدود می‌کند به سان بسیاری از قطعه سازان کشور از بزرگترین مشکلات فراروی صنعتکده فولاد صدر است.
صدری در مراسم بهره برداری شرکت با اشاره به این مشکل خواستار برخورداری از تسهیلاتی ۲ میلیارد تومانی برای تکمیل طرح های توسعه و تامین مواد اولیه، اصلاح ظرفیت در پروانه بهره برداری و صدور سند تفکیکی برای واحدش شد تا روند اخذ تسهیلات با سهولت بیشتری صورت پذیرد.
صالحی نیا در این مراسم با ابراز خرسندی از افزایش ظرفیت واحدهای قطعه ساز این تحول را در راستای تصمیم دولت برای جهش تولید خودرو از 8/1 میلیون دستگاه کنونی به سه میلیون دستگاه در چند سال آینده دانست.مس فروش هم با یادآوری این که بنیانگذار این طرح از فعالان و زحمتکشان صنعت قطعه سازی کشور است و منطقه پاکدشت هم از ظرفیت صنعتی مناسبی برخوردار است، خواستار توجه به حفظ و ارتقای کیفیت در کنار رشد ظرفیت تولیدی در این واحد و سایر واحدهای قطعه ساز معتبر شد.