بورس این بار به سرعت اعلام آمادگی کرد

ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران از رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خواست تا هرچه زودتر با طی مراحل قانونی بورس شرکت‌های دانش بنیان در کشور تاسیس شود.

به گزارش ایرنا به نقل‌از معاونت علمی‌و فناوری ریاست جمهوری، صادق واعظ‌زاده در دیدار با رییس سازمان بورس واوراق بهادار اظهار داشت: در حال حاضر شرکت‌های مبتنی بر فناوری پیشرفته که غالبا درحال رشد و توسعه هستند به‌منابع مالی جدید و فراوان نیاز دارند. وی افزود: از طرف دیگر پول زیادی در دست مردم است که بستر مناسب و مفید کافی برای سودآوری و ازدیاد ثروت نمی‌یابد.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: به‌منظور تقویت این شرکت‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت‌های شایان توجه‌آنها منابع عظیم سرمایه‌های ‌مردمی باید به کار گرفته شود تاضمن توسعه و تسریع فعالیت‌های تولیدی و تجاری مبتنی بر علم و فناوری، بستر سودآور و قابل اتکا جدیدی برای سرمایه‌های مردم فراهم شود. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری یادآور شد: امکان استقرار شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌ها و شهرک‌های علم و فناوری و برخورداری آنها از مزایای مناطق آزاد کشور و نیز حضور متراکم دانش آموختگان جوان و پرتحرک دانشگاهی از مزایای نسبی این شرکت‌ها است.

واعظ زاده، سهولت آگاهی مستقیم سهامداران از چگونگی فعالیت و پیشرفت آنها را که نتیجه نوپایی و جمع و جور بودن آن‌ها است، از جاذبه‌های دیگر این شرکت‌ها بیان کرد. وی همچنین خواست تا تمهیدات قانونی برای حداکثر کردن ‌جاذبه حضور در این بورس برای شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز مشوق‌های موثر برای استقبال صاحبان سرمایه‌های بزرگ و کوچک از خرید سهام در این بورس فراهم‌شود تا به زودی شاهد شکل گرفتن یکی از بورس‌های فعال و بزرگ کشور باشیم.

معاون علمی‌و فناوری رییس جمهوری، کاهش ریسک سهام این شرکت‌ها را با استفاده از روش‌های مختلف یکی از این مشوق‌ها دانست و پیش‌بینی کرد که با تاسیس این بورس علاوه بر علاقه‌مندان فعلی معاملات بورس، اقشار جدیدی به خرید سهام در بورس رو آورند که تاثیر مثبتی در اقتصاد کشور خواهد داشت.

واعظ زاده‌افزود: با تاسیس این بورس تقاضا برای نوآوری در کشور افزایش خواهد یافت و این امر خود به تحرک و نشاط بیشتر در تلاش‌های تحقیق و توسعه و جهت یافتن آن به سمت نیازهای واقعی اجتماعی کمک خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از صاحبنظران اقتصادی و فنی خواست تا با اعلام نظر و ارائه پیشنهادهای خود درخصوص چگونگی تاسیس و فعالیت این بورس به شکل‌گیری علمی و قدرتمند آن کمک کنند. علی صالح آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این دیدار ضمن استقبال از این پیشنهاد، شرایط موجود را برای تاسیس این بورس مناسب توصیف و با توجه به امکانات موجود، جاذبه آن را بسیار خوب پیش‌بینی کرد. وی همچنین آمادگی کامل سازمان بورس و اوراق بهادار را برای تاسیس این بورس اعلام کرد.

براساس این گزارش، در این جلسه همچنین مقرر شد، کار گروهی برای بررسی و پیگیری موضوع تشکیل شود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به زودی نشستی مشورتی و کاری را برای تبادل نظر در این خصوص برگزار خواهد کرد.